Piepend/jankend geluid: Slippende V-snaar???
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Ik heb een vraag:
Op de snelweg als ik tussen de 60/70 en 90 rij komt er een soort jankend geluid onder de motorkap vandaan. Bij de rest van de snelheden hoor ik het niet echt. Het motortje en de ontsteking is volgens mij niet al te best meer, heb last van ploffen en inhouden, iets wat ik wel van plan ben te verhelpen.
Maar dit geluid doet me denken aan een slippende V-snaar. Ik vind het raar want het geluid is niet echt hard en niet bij het accelereren vanuit lage snelheid. Iemand een idee wat dit is en wat ik eraan kan doen?
Op de snelweg als ik tussen de 60/70 en 90 rij komt er een soort jankend geluid onder de motorkap vandaan. Bij de rest van de snelheden hoor ik het niet echt. Het motortje en de ontsteking is volgens mij niet al te best meer, heb last van ploffen en inhouden, iets wat ik wel van plan ben te verhelpen.
Maar dit geluid doet me denken aan een slippende V-snaar. Ik vind het raar want het geluid is niet echt hard en niet bij het accelereren vanuit lage snelheid. Iemand een idee wat dit is en wat ik eraan kan doen?
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00 am
- Locatie: TILBURG
- Contacteer:
Daar gok ik ook op denk ik.
Spannertje even loshalen, wieltje eraf trekken met poelietrekker, lager van de as af trekken / uit het wiel tikken met dop/pijp. nieuw lagertje in het wiel tikken en op het asje tikken.. klaar. Half uurtje werk. (reken maar een uur, anders heb je geen tijd voor koffie/bier)
Spannertje even loshalen, wieltje eraf trekken met poelietrekker, lager van de as af trekken / uit het wiel tikken met dop/pijp. nieuw lagertje in het wiel tikken en op het asje tikken.. klaar. Half uurtje werk. (reken maar een uur, anders heb je geen tijd voor koffie/bier)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
Regen.... Het is inderdaad alleen als het regent.....
Maar ik heb de spanning gechecked en ze staan erg strak. Ik weet niet hoe een V-riem eruit hoort te zien, maar hij ziet er van een afstand erg goed uit, maar van dichtbij zijn er wel scheurtjes te zien, maar ik denk dat ik hem eens naar Valkenswaard rij kan ik er even samen met Paul naar kijken, die weet wel waar alles zit, kunnen we meteen wat aan het ploffen doen....
Maar ik heb de spanning gechecked en ze staan erg strak. Ik weet niet hoe een V-riem eruit hoort te zien, maar hij ziet er van een afstand erg goed uit, maar van dichtbij zijn er wel scheurtjes te zien, maar ik denk dat ik hem eens naar Valkenswaard rij kan ik er even samen met Paul naar kijken, die weet wel waar alles zit, kunnen we meteen wat aan het ploffen doen....
Een V-snaar hoort er uit te zien zoals hij nieuw was met eventueel een laagje viezigheid. Scheurtjes, rafeltjes, plakkerige rubber tandjes.... allemaal niet goed. Zo'n riem kost je niet de wereld en vervangen is in een paar minuten gepiept. Beter dan slippen of breken. Een versleten snaar is ook niet meer goed te spannen.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen