Wie het weet mag het zeggen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Kijk als je net een paar maanden terug nieuwe kontaktpunten hebt gemonteerd en netjes afgesteld in een ducelier type ontsteking in een auto die niet meer de weg op kan vanege APK ellende dan is het toch niet zo vreemd om het hele torentje om te zetten compleet met rotor verdeelkap condesator en kabels? Mijn "verse" GTL heeft namelijk een ander type ontsteking dus waarschijnlijk ook andere kontaktpunten??... Overigens waardeer ik het dat mensen met ervaring zoals Rodeo Six hun expertise willen delen met anderen, dat is kennelijk niet goed over gekomen. Sorry dat ik iets gezegd heb wat kennelijk lachwekkend is.
In ieder geval heb ik nu geen geplof meer.
(Pas nadat ik een nieuwe uitlaat heb gemonteerd)
Nogmaals dank aan de ervaringsdeskundigen!
In ieder geval heb ik nu geen geplof meer.
(Pas nadat ik een nieuwe uitlaat heb gemonteerd)
Nogmaals dank aan de ervaringsdeskundigen!
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Hmm, ik hoop niet dat ik je op je tenen trap, maar persoonlijk vindt in ploffen in de uitlaat niet normaal. Wel het prrrtt-prrrrt geknor, maar niet het pang-pang.
Ik heb er een vol jaar over gedaan om het weg te krijgen. Eerst de complete ontsteking vernieuwd, maar daarmee kreeg ik het niet 100 % weg.
Wat wel hielp: de carterontluchtingsslang die op het spruitstuk aansluit bleek gescheurd, daardoor heb je geen goed vacuum op de vacuum vervroeger, daardoor vonken de bougies niet vroeg genoeg bij het verbranden van het uiterst arme mengsel, waardoor het mengsel in de uitlaat na-verbrandt.
Slgetje vervangen, goed letten op terugplaatsen van het reduceertje wat in het slangetje zit.
Ik heb er een vol jaar over gedaan om het weg te krijgen. Eerst de complete ontsteking vernieuwd, maar daarmee kreeg ik het niet 100 % weg.
Wat wel hielp: de carterontluchtingsslang die op het spruitstuk aansluit bleek gescheurd, daardoor heb je geen goed vacuum op de vacuum vervroeger, daardoor vonken de bougies niet vroeg genoeg bij het verbranden van het uiterst arme mengsel, waardoor het mengsel in de uitlaat na-verbrandt.
Slgetje vervangen, goed letten op terugplaatsen van het reduceertje wat in het slangetje zit.
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Nog een nabrandertje: Als je ontsteking goed is alsook de carterontluchtingsslangetjes, kijk dan ook eens naar de vacuum vervroeger. Die kun je testen middels de onvolprezen lurktest: slangetje bij de carb lostrekken, in de mond nemen, lurken, ondertussen kijken op de ontsteking met de verdelerkap enz eraf of je de positie van het schijfje waar de puntjes opzitten ziet veranderen. Zo ja, dan is het goed. Zo nee, dan is de vacuumvervroeger lek.
Ik ben gek op lurken dus die test ga ik zeker een keertje uitproberen. Is ook weer zo'n mooie praktijk truuk. Ik neem aan dat je in een keer flink moet lurken om een paar graden vervroeging te kunnen zien.
Trouwens het vacuumdoosje van het verfoeide ontstekings-torentje is natuurlijk ook meegekomen van de klinisch dode GTL die verder altijd zonder wanklanken en te ploffen vele kilometers trouw zijn plicht heeft vervult. Het rouwproces is nog niet helemaal ten einde... snik. Binnenkort het definitieve afscheid, het donorcodicil moet eerst volledig afgehandeld zijn.
Trouwens het vacuumdoosje van het verfoeide ontstekings-torentje is natuurlijk ook meegekomen van de klinisch dode GTL die verder altijd zonder wanklanken en te ploffen vele kilometers trouw zijn plicht heeft vervult. Het rouwproces is nog niet helemaal ten einde... snik. Binnenkort het definitieve afscheid, het donorcodicil moet eerst volledig afgehandeld zijn.