Jasper zijn verfkunsten
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
- Locatie: Leeuwarden
Een foto heb ik nog niet.
Het project is nog niet helemaal af maar ik heb het hele proces wel vast gelegd.
Ik zal tzt de foto's proberen op het forum te krijgen en anders kan ik wat mailen naar geïnteresseerden.
Wat ik gedaan heb, in chronologische volgorde:
- alle ramen verwijderen
- motorkap en achterklep verwijderd
- bumpers eraf (roestige klote bouten)
- stoelen binnenbekleding en dashbord verwijderd
- plastic stootranden (GTL) verwijderd, de nokjes weggeslepen en de gaatjes gevuld. De stoootranden gaan eraf voor een TL-look
- voor en achterschermen verwijderd
- gillend weggerend bij het zien van al die roest
- roest wegslijpen en plekken met RLS behandeld
- inzetstuk in binnenspatbord rechtsvoor
- gaatje lassen in wielkast rechtsachter
- draagbalk lassen onder kofferbak
- Owatrol in balken en kritische plekken op bodem gespoten mbv gemodifceerde plantenspuit
- nieuwe spatborden voor en achter gemonteerd met veel owatrol tectiel en waterdichte kit
- schuren, schuren en schuren (2 lange dagen)buiten en binnen
- auto binnen en buiten in de grondlak.
- plamuren van putten deuken en butsen (die er echt niet allemaal uit zijn
- licht opschuren
- twee lagen lichtgrijze verf
En zo staat ie nu een weekje te drogen en uit te harden.
Van het weekend ga ik de boel weer monteren.
Voor het mooi komen er straks gele koplampjes in en R5 alpine turbo schoepvelgen onder.
Het project is nog niet helemaal af maar ik heb het hele proces wel vast gelegd.
Ik zal tzt de foto's proberen op het forum te krijgen en anders kan ik wat mailen naar geïnteresseerden.
Wat ik gedaan heb, in chronologische volgorde:
- alle ramen verwijderen
- motorkap en achterklep verwijderd
- bumpers eraf (roestige klote bouten)
- stoelen binnenbekleding en dashbord verwijderd
- plastic stootranden (GTL) verwijderd, de nokjes weggeslepen en de gaatjes gevuld. De stoootranden gaan eraf voor een TL-look
- voor en achterschermen verwijderd
- gillend weggerend bij het zien van al die roest
- roest wegslijpen en plekken met RLS behandeld
- inzetstuk in binnenspatbord rechtsvoor
- gaatje lassen in wielkast rechtsachter
- draagbalk lassen onder kofferbak
- Owatrol in balken en kritische plekken op bodem gespoten mbv gemodifceerde plantenspuit
- nieuwe spatborden voor en achter gemonteerd met veel owatrol tectiel en waterdichte kit
- schuren, schuren en schuren (2 lange dagen)buiten en binnen
- auto binnen en buiten in de grondlak.
- plamuren van putten deuken en butsen (die er echt niet allemaal uit zijn

- licht opschuren
- twee lagen lichtgrijze verf
En zo staat ie nu een weekje te drogen en uit te harden.
Van het weekend ga ik de boel weer monteren.
Voor het mooi komen er straks gele koplampjes in en R5 alpine turbo schoepvelgen onder.
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
- Locatie: Leeuwarden
vraagje ..... en misschien wel dom maar ik weet het gewoon niet.Op 2004-08-05 11:59, schreef Jasper:
- roest wegslijpen en plekken met RLS behandeld
maar wat is RLS?
groeten Nico
ps ben wel benieuwd naar het resultaat....en gaarne véél foto's van de procedure. Is dit niet iets voor een digitale database of digitaal handboek "Hoe knap ik m'n renault 4 op!"?
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
- Locatie: Leeuwarden
RLS is owatrol met loodmenie. lekker spulletje. heel aardig voor je 4tje, maar zeer onaardig voor je portomodinges. maak het zelf maar met, je raad het zeker al, gekookte lijnolie en loodmenie die je niet doorroert. In dit geval kan je nog beter prenol of owatrol nemen. maar die laatste is weer stervend duur, dus schiet je nog niks op.
Je gooit het oplosmiddel van de loodmenie zo goed mogelijk weg en gooit daarvoor in de plaats gekookte lijnolie. voor een snellere droging kan je nog max. 3% siccatief toevoegen. Niet schrikken. Dat kan je gewoon bij ieder schildersbedrijf of verfgroothandel krijgen.
Je gooit het oplosmiddel van de loodmenie zo goed mogelijk weg en gooit daarvoor in de plaats gekookte lijnolie. voor een snellere droging kan je nog max. 3% siccatief toevoegen. Niet schrikken. Dat kan je gewoon bij ieder schildersbedrijf of verfgroothandel krijgen.
oant sjen,
PEET
PEET
Ja, Klopt.
Dat RLS en de Owatrol zijn best wel duur. Maar dat valt me altijd op als ik inkopen ga doen voor een sleuteldagje, dat ik zo veel geld kwijt ben... Boutje dit, potje dat, rubbertje hier, dingetje daar etc.
Owatrol vond ik trouwens erg fijn spul. De RLS viel me wat tegen. Na lang doorroeren bleef het erg dun. Niet wat ik van menie gewend ben. Maar misschien is dit juist de bedoeling. Zodat het lekker overal intrekt? Minder geschikt voor gladde oppervlakken dan!
Vanmiddag plaats ik de foto's.
Dat RLS en de Owatrol zijn best wel duur. Maar dat valt me altijd op als ik inkopen ga doen voor een sleuteldagje, dat ik zo veel geld kwijt ben... Boutje dit, potje dat, rubbertje hier, dingetje daar etc.
Owatrol vond ik trouwens erg fijn spul. De RLS viel me wat tegen. Na lang doorroeren bleef het erg dun. Niet wat ik van menie gewend ben. Maar misschien is dit juist de bedoeling. Zodat het lekker overal intrekt? Minder geschikt voor gladde oppervlakken dan!
Vanmiddag plaats ik de foto's.
Het resultaat van een week noeste arbeid.

Roestig spatbord

Idem achter

De werkruimte

De apotheek

Roest dus ook onder het raamrubber


Gestript en al

Inzetstuk rechtsvoor erin

Spatbordjes

Gaatje in wielkast gelast, geen water meer naar binnen

Schuren, plamuren, uren….

Dat doet ie leuk

grondverf

Van binnen ook

Het voorlopige resultaat

Glimt aardig

Wit of heeeel licht grijs?!

AT velgjes met 175/60 banden
Roestig spatbord
Idem achter
De werkruimte
De apotheek
Roest dus ook onder het raamrubber
Gestript en al
Inzetstuk rechtsvoor erin
Spatbordjes
Gaatje in wielkast gelast, geen water meer naar binnen
Schuren, plamuren, uren….
Dat doet ie leuk
grondverf
Van binnen ook
Het voorlopige resultaat
Glimt aardig
Wit of heeeel licht grijs?!
AT velgjes met 175/60 banden
wauw!
Waarom wit?
Oh, enneh... als je de finishing touch wil aanbrengen: probeer op de kunststof delen eens Polytrol. Dat is een middeltje op basis van Owatrol en werkt super! Die mooi wit uitgeslagen kentekenplaatverlichting komt weer mooi op kleur, evenals grill, deurgrepen etc.etc.
_________________
www.stofhappen.nl
Met meters in het vizier meer vertier! GTL '86, F4 '85, Honda CB550F
Nulla tenaci invia est via!
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jbeekmann op 2004-08-10 14:46 ]</font>
Waarom wit?

Oh, enneh... als je de finishing touch wil aanbrengen: probeer op de kunststof delen eens Polytrol. Dat is een middeltje op basis van Owatrol en werkt super! Die mooi wit uitgeslagen kentekenplaatverlichting komt weer mooi op kleur, evenals grill, deurgrepen etc.etc.
_________________
www.stofhappen.nl
Met meters in het vizier meer vertier! GTL '86, F4 '85, Honda CB550F
Nulla tenaci invia est via!
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jbeekmann op 2004-08-10 14:46 ]</font>