Een paar vraagjes over de aanschaf van een r4

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
mallemeid

Bericht: # 41368Bericht mallemeid »

Hallo,

wij hebben ons oog laten vallen op een grandioos mooie renault4, maar we weten er eigenlijk heel weinig vanaf om er een goede kijk op te hebben. Hopelijk kan iemand mij hier iets vertellen over de specs van de auto die we willen kopen:

Renault 4 GTL bouwjaar 1985
De auto is geschorst en heeft geen APK. De bodem en de balken zijn goed, maar het linkerachterscherm en het linkervoorscherm zijn zeker aan vervanging toe! Voor de rest is de binnekant van de auto nog prima in orde!
Hij is in redelijke staat en heeft wel wat roest plekjes.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mallemeid op 2004-07-30 21:16 ]</font>
otogazzi
Contacteer:

Bericht: # 41373Bericht otogazzi »

Wij hebben begin mei een vergelijkbare aangeschaft.(ook een gtl uit 1985)
Eentje die lange tijd had stil gestaan. Hij was wel APK gekeurd.

Na een klus dag in Heemstede kwamen we er achter dat we dus nog flink aan de klus moeten.
Hij heeft veel achterstallig onderhoud. Remmen moeten onder andere flink aangepakt worden, verder moet de bodem opnieuw in de teclyl en of lijnolie en of Owatrol en of Dinitrol (daar ben ik nog niet helemaal uit) zoek maar verder op dit forum :wink:
Bij ons is de bodem ook best redelijk op een klein gaatje na.

Verder, hoe zit het met leiding, rubbers.
Wat kost hij of zij?
Veel kilometers?
En roest zoeken naar roest! Er schijnt altijd wel ergens roest te zijn! :wink:

Maar ja R4 is ook gevoel en R4 en passie en R4 en nieuwe dingen leren en R4 en leuke kampeer weekendjes met een heleboel R4tjes.
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
mallemeid

Bericht: # 41375Bericht mallemeid »

Hij is 500 euro, en heeft dus een paar roestvlekjes. Morgen krijg ik nog wat foto's, maar misschien is het toch raadzamer om er vanaf te zien, vooral omdat ik eigenlijk hélemaal 0,0 verstand heb van auto's opknappen. Maarja, ze zijn zo leuheuk he?
Misschien beter rondkijken voor een renaultje die in goeie staat is, of waar dingen vervangen moeten worden die makkelijk te doen zijn!
otogazzi
Contacteer:

Bericht: # 41377Bericht otogazzi »

He,

Er schijnen mensen op dit forum rond te hangen die er behoorlijk wat verstand van hebben .
En volgens mij hebben ze ook nog wel wat te koop. oeps sorry Paul, reclame en dat mag toch niet
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Rodeo-6
Contacteer:

Bericht: # 41381Bericht Rodeo-6 »

500 euro = 1100,00 guldens is veel geld voor een 4 zonder apk,
eigenlijk veel te veel, met apk is het redelijk tot aan de hoge kant.
De prijs hangt dan verder af van de kilometers, staat van de banden en dat soort dingen, dus hoe die onderhouden is.
Soms kan je ook gewoon mazzel hebben, ik weet nog een beige 4 met weinig kilometers van een 60-plusser (dit is geen grap), zoiets is vaak nog onderhouden door een renault garage.
En er zijn nog zat 4-tjes, mocht dit toch niks zijn.
>> Doe mij maar een DAF <<
mallemeid

Bericht: # 41383Bericht mallemeid »

Rodeo-Six, je hebt ook helemaal gelijk, het is wel flink veel geld. Ik vergis me heel vaak in de euro, het klinkt zo weinig he?
Ik ben ook aan het rondkijken hier op het forum, best informatief allemaal :smile: en misschien vind ik het renaultje van mn dromen gewoon wel :smile:
Bruutmans
Contacteer:

Bericht: # 41385Bericht Bruutmans »

Beetje rondvragen hier kan nooit geen kwaad.
Wie weet wat je tegen het lijf loopt.
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
ms.dageraad

Bericht: # 41387Bericht ms.dageraad »

Als het in fryslan is wil ik wel eens mee om dat autootje te bekijken. Wat roest betreft weet ik het redelijk. motoren en techniek is meer afdeling rodeo-six of Jan Geert. Maar ik wordt niet verlegen van 1ofander motortje. Knutselen is een kwestie van gewoon beginnen. Als je vastloopt is er altijd iemand met goede raad of daad. Ooit begon ik met mijn eerste auto, hoe raad je het: een r4, en had gelijk een lekke kop. Aangezien mijn laatste cent van mijn eerste salaris in die auto zat moest ik hem wel zelf maken. Veel geleerd inmiddels.
oant sjen,
PEET
Rodeo-6
Contacteer:

Bericht: # 41406Bericht Rodeo-6 »

Op 2004-07-30 23:51, schreef mallemeid:
Rodeo-Six, je hebt ook helemaal gelijk, het is wel flink veel geld. Ik vergis me heel vaak in de euro, het klinkt zo weinig he?
Ik ben ook aan het rondkijken hier op het forum, best informatief allemaal :smile: en misschien vind ik het renaultje van mn dromen gewoon wel :smile:
Paul, r4f6automaat, heeft wel het een en ander
>> Doe mij maar een DAF <<
mallemeid

Bericht: # 41408Bericht mallemeid »

Ik zag het ja, het zijn zulke leuke auto's! Sinds er 1 onze trouwauto is geweest wil ik dr zelf gewoon 1 :grin: Nouja, oren en ogen goed openhouden!
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 41411Bericht R4F6GTX Automaat »

Vind je deze leuk?
Afbeelding
Die is in de aanbieding!
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
mallemeid

Bericht: # 41412Bericht mallemeid »

die is hélemaal fantastisch geweldig mooi, toen ik voor het eerst de foto zag was ik gelijk vlieft :grin:
Maarja, in wat voor staat is ie, wat is de prijs, apk-gekeurd, bodemplaat?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mallemeid op 2004-07-31 16:14 ]</font>
Moaske
Contacteer:

Bericht: # 41419Bericht Moaske »

Op 2004-07-31 16:13, schreef mallemeid:
Maarja, in wat voor staat is ie, wat is de prijs, apk-gekeurd, bodemplaat?
Zoals je van Paul (Automaat) mag verwachten is dat karretje praktisch in nieuwstaat; KEIharde bodem, GEEN roest, APK ja, en die prijs komen jullie vast wel uit :grin:
Als je een betrouwbare wil die de komende jaren ECHT NIET roest, dan moet je deze zeker doen !
Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas... ;)
verkaatje
Contacteer:

Bericht: # 42186Bericht verkaatje »

:wink:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: verkaatje op 2004-08-12 21:23 ]</font>
mallemeid

Bericht: # 42188Bericht mallemeid »

:grin: Dat is gekomen na je verjaardag, toen had ik écht zoiets van ik wil er ook 1!!! Na onze trouwerij ben ik er smoorvlieft op geworden, maar dat wist je al toch? En idd, zodra we een autootje hebben ga ik voor mijn rijbewijs hoor :wink:
Plaats reactie