Een maand geleden kwam het jaarlijks terugkerende "wat moet er voor de apk gedaan worden" vraagstuk weer boven. Wel weer heel veel dingetjes bleek bij een eerste beschouwing.
Dan toch maar naar de sloop ermee???
Of zoals het adagio hier op het forum:
Niet zeiken en handen uit de mouwen (+portomonee open)?
Het laatste dus.
Volgende week heb ik het koetshuis, inclusief smeerput, gereserveerd bij m'n schoonouders....(Elk voordeel heb z'n nadeel)

Wat gaat er gebeuren:
- Gaten lassen. Een in achterbalk. Daar waar de torsiestangen in de weg zitten, een gaatje in de wielkast boven het knietje/driehoekje (of hoe die dingen ook heten heten) en twee gaten in de wielkasten aan de binnenkant van de auto in de achterbak.
- Bodem bekijken en kale plekken behandelen met RLS en tectyl.
- Spatborden voor en achter vervangen, tevens rechtsvoor een inzetstuk monteren op het binnenspatbord.
- het koetsje voorzien van een mooi glimmend grijs laagje verf. (gewoon met de hand)
- Stuk uitlaatpijp vervangen
- benzineleiding vervangen
- Alpine Turbo velgjes monteren
- Tot slot, kleppen stellen, puntjes vervangen en olie verversen
Als ik het zo opschrijf wordt ik al lichtelijk angstig dat ik het niet ga redden in één week.....
De eerste dagen er maar eens een goede snok aan geven en dan zie ik wel waar het schip strand.
Ik zal wat foto's van de operatie maken voor hier. (Al weet ik nooit hoe ik ze moet plaatsen)
Tips, over hoe het beter, sneller en handiger kan zijn altijd welkom