geen gas meer
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
De gasafsluiter/opener in PIPO doet al langer moeilijk, maar tot voor kort kreeg ik hem wel om door gewoon een draadje naar de plus vd accu te leggen. Nu hoor ik nog steeds de klep omslaan als ik dat doe, maar starten of rijden op gas, ho maar.
Kan het zijn dat de gasleiding verstopt zit? (de reden dat ie überhaubt op benzine stond was nml dat ik de gastank he-le-maal leeg heb gereden laatst)en zoja: hoe te handelen?
Kan het zijn dat de gasleiding verstopt zit? (de reden dat ie überhaubt op benzine stond was nml dat ik de gastank he-le-maal leeg heb gereden laatst)en zoja: hoe te handelen?
- Rodeo-6
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
- Locatie: Delphi alleen op afspraak
- Contacteer:
Nee, gasleiding raakt in principe niet verstopt, je hebt twee kleppen, een op je tank en een op je verdamper.Op 2004-06-01 12:59, schreef brecht:
De gasafsluiter/opener in PIPO doet al langer moeilijk, maar tot voor kort kreeg ik hem wel om door gewoon een draadje naar de plus vd accu te leggen. Nu hoor ik nog steeds de klep omslaan als ik dat doe, maar starten of rijden op gas, ho maar.
Kan het zijn dat de gasleiding verstopt zit? (de reden dat ie überhaubt op benzine stond was nml dat ik de gastank he-le-maal leeg heb gereden laatst)en zoja: hoe te handelen?
Controleer eens alle draden die aarde moeten maken.
En je gasleiding kan je controleren door hem lost te draaien, je tank loopt niet leeg.
>> Doe mij maar een DAF <<
dank, kan ik hem iig eens controleren, wist inderdaad niet of dat die slang zomaar los kon.
Het gekke is dus dat ik hem eerst wel om kon laten springen door een goede aarde te leggen. (Jasper heeft nog onvrijwillig als menselijk massapunt gediend hiervoor op de 4-4-4) Heb nu een goede massa, doet ie nog nix.. Als ik de plus rechtstreeks verbind met de accu hoor ik die klep gewoon omslaan, maar draaien doet de motor daarna niet op gas.
ksnaperniksvan. Kan zo'n klep stuk gaan? lijkt me niet
_________________
meer pret met PIPO 
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: brecht op 2004-06-02 09:23 ]</font>
Het gekke is dus dat ik hem eerst wel om kon laten springen door een goede aarde te leggen. (Jasper heeft nog onvrijwillig als menselijk massapunt gediend hiervoor op de 4-4-4) Heb nu een goede massa, doet ie nog nix.. Als ik de plus rechtstreeks verbind met de accu hoor ik die klep gewoon omslaan, maar draaien doet de motor daarna niet op gas.
ksnaperniksvan. Kan zo'n klep stuk gaan? lijkt me niet
_________________


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: brecht op 2004-06-02 09:23 ]</font>
Het is nog steeds mogelijk dat de gasafsluiter/opener defect is; je hoort hem nog wel "tikken" maar kan dan evengoed defect zijn van binnen. (Dit geluid word veroorzaakt door de stuurstroom). Had een tijdje geleden soortgelijke problemen maar dan met de benzineklep waardoor ik toen op beide (benzine en gas) tegelijk reed. Nieuwe klep gehaald bij een lpg-specialist en het probleem was verholpen. Succes ermee!
- Rodeo-6
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
- Locatie: Delphi alleen op afspraak
- Contacteer:
Ja, ja, ik neem aan een r4 die origineel met een benzine-moter is uitgerust.
Nu met een gasafsluiter/opener en een afsluiter en een verstuiver.
Mischien heb je toch iets niet goed gedaan bij het monteren in omgekeerde volgorde want verstuivers zitten in diesel motoren,
En dan heet ie ook nog "PIPO"
Groeten van Bassie
Nu met een gasafsluiter/opener en een afsluiter en een verstuiver.
Mischien heb je toch iets niet goed gedaan bij het monteren in omgekeerde volgorde want verstuivers zitten in diesel motoren,
En dan heet ie ook nog "PIPO"
Groeten van Bassie
>> Doe mij maar een DAF <<
inderdaad, "verstuiver" zou ik "verdamper" moeten noemen o.i.d. Iig ik bedoel lomp gezegd die grote klont alu waar alle slangen en leidingen heen gaan. Daar zit dus ook de afsluiter/opener in.
Aangezien er niks gebeurd nadat ik de afsluiter rechtstreeks met de accu verbind kan het niet de zekering in de BG schakelaar zitten. Ik ga voorlopig voor de afsluiter/opener. vanavond kijken of ik hem gedemonteerd krijg
Aangezien er niks gebeurd nadat ik de afsluiter rechtstreeks met de accu verbind kan het niet de zekering in de BG schakelaar zitten. Ik ga voorlopig voor de afsluiter/opener. vanavond kijken of ik hem gedemonteerd krijg
Dat denk ik wel. Niet zozeer voor de motor, maar wel voor de leidingen en pomp.Op 2004-06-02 15:56, schreef brecht:
blablabla
(is het trouwens niet zo dat het best goed is voor je motortje om af en toe op benzine te lopen?)
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------