Even een las-technies vraagje
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Gewoon dat driehoekje carroserie even een stukkie naar buiten buigen zodat je net genoeg ruimte hebt om de lassen, en daarna weer netjes terug buigen. Is niet de mooiste oplossing, maar wel de snelste/makkelijkste
Overigens moet die APK meneer niet zeuren, want bij mijn weten is er geen een APK-regel die verbiedt dat daar gaatjes zitten. De dragende constructie is er (nog) niet mee aangetast, en er zitten ook geen scherpe randen aan die medeweggebruikers kunnen verwonden... toch ?
Overigens moet die APK meneer niet zeuren, want bij mijn weten is er geen een APK-regel die verbiedt dat daar gaatjes zitten. De dragende constructie is er (nog) niet mee aangetast, en er zitten ook geen scherpe randen aan die medeweggebruikers kunnen verwonden... toch ?
Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas...
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas...

- Rodeo-6
- Contacteer:
Mijn Apk meneer meet de hoogte, =/- 20 cm
en het gat +/- 8 cm en zegt dan dat er maar 25% mag zijn weggeroest = 5 cm.
Ook achter de thermosfles van het koelsysteem zit een gaatje en in de steunplaat op het binnenscherm achter de accuplaat, dat mag volgens hem ook niet.
In de bodem onder je voeten zitten 4 gaatjes met de grote van een gulden, ook dat mag niet volgens hem.
Wat hij niet gezien heeft is dat je via de passagiers stoel door het schutboord naar buiten kunt kijken, en dat het r-binnenscherm daar ook aardig roestig is.
Mooi zo laten.
In ieder geval bedankt voor je tip, het zal zo inderdaad wel lukken.
en het gat +/- 8 cm en zegt dan dat er maar 25% mag zijn weggeroest = 5 cm.
Ook achter de thermosfles van het koelsysteem zit een gaatje en in de steunplaat op het binnenscherm achter de accuplaat, dat mag volgens hem ook niet.
In de bodem onder je voeten zitten 4 gaatjes met de grote van een gulden, ook dat mag niet volgens hem.
Wat hij niet gezien heeft is dat je via de passagiers stoel door het schutboord naar buiten kunt kijken, en dat het r-binnenscherm daar ook aardig roestig is.
Mooi zo laten.
In ieder geval bedankt voor je tip, het zal zo inderdaad wel lukken.
>> Doe mij maar een DAF <<
-
Op 2004-05-26 00:03, schreef Rodeo-Six:
Links en rechts bij de voorste kriksteun loopt het chassis achter de carroserie omhoog.
De apk meneer wil dat ik daar een gat dicht las en ik heb eigenlijk geen zin om de koets los te schroeven en op te hijsen om er goed bij te kunnen.
Hoe doe je dit ....???????
-
Hier vind je foto's, en op het topic 'driehoekjes lassen' het hele vehaal.Op 2004-05-26 11:08, schreef Willem de Zwijger:Op 2004-05-26 00:03, schreef Rodeo-Six:
Links en rechts bij de voorste kriksteun loopt het chassis achter de carroserie omhoog.
De apk meneer wil dat ik daar een gat dicht las en ik heb eigenlijk geen zin om de koets los te schroeven en op te hijsen om er goed bij te kunnen.
Hoe doe je dit ....???????
http://www.ewsloetjes604.freeler.nl/driehoek/
-
Er is een eenvoudige oplossing voor oplopende chassis achter de kriksteun.
De kriksteun-plaats wordt bepaald door 4 onnozele beugeltjes. Door de beugeltjes eraf te flexen, of nieuwe te maken, en deze te verschuiven naar voren of naar achteren, door middel van lassen, verander je de kriksteunplaats.
En hupsakee, klaar.
Overigens weet ik wel betere keuringsadressen.
De kriksteun-plaats wordt bepaald door 4 onnozele beugeltjes. Door de beugeltjes eraf te flexen, of nieuwe te maken, en deze te verschuiven naar voren of naar achteren, door middel van lassen, verander je de kriksteunplaats.
En hupsakee, klaar.
-
Dan heb je toch nog steeds een rottend gat in de oplopende balk ?Op 2004-05-27 01:42, schreef Roest en narigheid:
Er is een eenvoudige oplossing voor oplopende chassis achter de kriksteun.
En hupsakee, klaar.
- maartenbokslag
Dat punt boven de voorste kriksteun rot altijd door omdat daar verstevigingen zitten (dubbele plaat).
Als je de krikksteun verplaatst en je wilt de auto daar opkrikken ga je waarschijnlijk met de krik door het chassis heen, want daar is-ie niet verstevigd.
Als er een gat zit moet je het lassen want er loopt water en blub door naar binnen en dan is het einde verhaal.
Dus: Openbuigen en lassen, terugbuigen, GTL beschermstrip erover en je ziet er niks meer van.
Als je de krikksteun verplaatst en je wilt de auto daar opkrikken ga je waarschijnlijk met de krik door het chassis heen, want daar is-ie niet verstevigd.
Als er een gat zit moet je het lassen want er loopt water en blub door naar binnen en dan is het einde verhaal.
Dus: Openbuigen en lassen, terugbuigen, GTL beschermstrip erover en je ziet er niks meer van.
- Rodeo-6
- Contacteer:
Maar.......
Het gaat helemaal niet om de kriksteun, maar om dit gat http://www.ewsloetjes604.freeler.nl/dri ... 20drie.jpg
Willem waarmee het je het zo mooi uit geknipt ???
Het gaat helemaal niet om de kriksteun, maar om dit gat http://www.ewsloetjes604.freeler.nl/dri ... 20drie.jpg
Willem waarmee het je het zo mooi uit geknipt ???
>> Doe mij maar een DAF <<
- maartenbokslag
De een noemt het een kriksteun (het idee is dat je die eronder kunt zetten) de ander noemt het een gat (dan is het dus geen geschikte kriksteun meer)
What's the difference?
What's the difference?
Antieke fietsen zijn ook mooi!
http://www.antique-bicycles.net" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.antique-bicycles.net" onclick="window.open(this.href);return false;