carburateur Dauphine
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Nog steeds gek*t met die dofien. Met de originele carburateur loopt ie nu ie gereviseerd is nog niet lekker. Nu heb ik er een carb van een R4 Savane opgezet en ook hierop loopt ie prima stationair maar gas geven gaat niet. Wat kan dat zijn? Iemand interesse om het verder uit te zoeken? Ik ben schijtziek van dat kloteding.
- Renault Classique
- Berichten: 384
- Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
- Locatie: Willemstad Curacao
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
- Renault Classique
- Berichten: 384
- Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
- Locatie: Willemstad Curacao
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: do mei 27, 2004 2:00 am
Beste Paul,
Kun je me meer gegevens geven van de originele carburateur voor je Dauphine ?
En de carburateur van de Savane die je gebruikt, en weet je zeker dat de goede hoofdsproeiers gebruikt worden ?
Bij zowel Solex als Zenith (misschien ook Weber) kan het voorkomen dat de de erin geperste Venturi bus los is gaan zitten, of dat deze geborgd is via een bout aan de zijkant. (die misschien een keer is losgedraaid omdat het op een sproeier lijkt) In beide gevallen kan het zijn dat deze venturi bus niet meer op de goede plek zit,zelfs los op en neer beweegt en er daardoor geen of slechte vermenging plaatsvindt van benzine en lucht (er vanuit gaande dat je geen lachgas gebruikt)Ook kunnen aanwezige in en uitgangen daardoor geblokkeerd worden. Via de stationair sproeiers zul je er minder van merken.
Kun je me meer gegevens geven van de originele carburateur voor je Dauphine ?
En de carburateur van de Savane die je gebruikt, en weet je zeker dat de goede hoofdsproeiers gebruikt worden ?
Bij zowel Solex als Zenith (misschien ook Weber) kan het voorkomen dat de de erin geperste Venturi bus los is gaan zitten, of dat deze geborgd is via een bout aan de zijkant. (die misschien een keer is losgedraaid omdat het op een sproeier lijkt) In beide gevallen kan het zijn dat deze venturi bus niet meer op de goede plek zit,zelfs los op en neer beweegt en er daardoor geen of slechte vermenging plaatsvindt van benzine en lucht (er vanuit gaande dat je geen lachgas gebruikt)Ook kunnen aanwezige in en uitgangen daardoor geblokkeerd worden. Via de stationair sproeiers zul je er minder van merken.
- Renault Classique
- Berichten: 384
- Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
- Locatie: Willemstad Curacao