CHEVY V8

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

cyclofrene

Bericht: # 37546Bericht cyclofrene »

hallo iedereen, ik heb een 3.6 liter V8 blok van Chevrolet op de kop kunnen tikken, en die wil ik nu in mijn F6 hebben. iemand tips?
sir lochlander
Contacteer:

Bericht: # 37551Bericht sir lochlander »

Een V8 in een 4? Trek je dan niet heel je autotje uit elkaar bij het gas geven?
-Trelleur-

Bericht: # 37554Bericht -Trelleur- »

Ik zie het probleem niet, er is toch laadruimte zat in een F6?
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Bauke

Bericht: # 37556Bericht Bauke »

Over afmetingen en specificaties van chevrolet v8 blokken moet je me niks vragen, maar voor het gewicht zou ik hem i.e.g achter je voorstoelen leggen. Voor de overbrenging toch iets op de vier wielen proberen (tenzij voor het leuke spelen je overbrenging alleen op de achterwielen prefereert) goeie constructie bouwen zodat je bij een botsing niet dat blok in je rug krijgt. Ben wel nieuwsgierig hoe en of je het voor elkaar gaat krijgen. Veel scrapheapchallenge en thunderraces kijken wil misschien wel helpen voor de inspiratie...
Goof

Bericht: # 37562Bericht Goof »

Alles kan, maar verwacht niet dat je het ooit door de rdw keuring krijgt.

Afbeelding
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
sir lochlander
Contacteer:

Bericht: # 37577Bericht sir lochlander »

Ok alles kan maar of het ook goed is.....
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 37582Bericht R4F6GTX Automaat »

3,6 liter V8 van Chevy? ben je niet in de war met een V6? of anders 350 cubic inch of zo? een 220 cubic inch V8 ken ik niet van Chevy.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
an3s

Bericht: # 37586Bericht an3s »

Op 2004-05-19 13:25, schreef cyclofrene:
hallo iedereen, ik heb een 3.6 liter V8 blok van Chevrolet op de kop kunnen tikken, en die wil ik nu in mijn F6 hebben. iemand tips?
Voorin leggen gaat volgens mij niet omdat het stuurhuis in de weg ligt. Bovendien kan je daar nooit zo'n blok en een bak kwijt. Of je moet op de achterbank gaan zitten sturen :smile:

De beste oplossing is volgens mij een skelter-chassis te bouwen met dezelfde wielbasis als de vier waar de vier-koets precies op past. Dan kan je ook gewoon de wielophanging perfect afstemmen op het geweld dat je los wilt laten.

Ik zou in dat geval kiezen voor de motor voorin, de bak van een porsche 924 (of afgeleide (je weet wel, zo'n goedkope Audi-porsche(iedere sloop heeft er 1 )) achterin (want een porsche 924 heeft een losse bak achterin die met een cardan op de motor voorin aangesloten is) en dan met achterwielaandrijving.

Feitelijk ontwerp je dan een nieuwe auto en als je dat goed doet kan je hem in engeland (met veel moeite) goedgekeurd krijgen waarna nederland die goedkeuring over moet nemen.

Motor net achter de stoelen met een cardan naar de 4-bak voorin gaat volgens mij absoluut niet goed vanwege te weinig gewicht op de vooras.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 37587Bericht R4F6GTX Automaat »

Op 2004-05-19 23:42, schreef an3s:

Feitelijk ontwerp je dan een nieuwe auto en als je dat goed doet kan je hem in engeland (met veel moeite) goedgekeurd krijgen waarna nederland die goedkeuring over moet nemen.
Ja klopt, maar reken erop dat ie wel via Lelystad moet, waar je 'm dan een maand of 2 kwijt bent en waar ie allerlei tests ondergaat plus je bent een enorm bedrag lichter. Tenzij je het (Engels) kenteken erop hebt van voor 1967. Dan heb je kans dat het betaalbaar blijft.
Goof

Bericht: # 37599Bericht Goof »

Wat ik me dan afvraag is het volgende... Hoe doen ze dat dan met al die lomax'en, nep super 7's namaak cobra's en dies meer?
Dat zijn ook zelfbouwers die goedgekeurd moeten worden...
-------
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 37602Bericht R4F6GTX Automaat »

Klopt. Maar die hebben ze al meerdere gekeurd, dus die staan voort in de pjoeter. Een R4 met V8 betwijfel ik of ze die al ooit gekeurd hebben laat staan gezien. De eerste Lomax heeft ook zo'n keuring onderstaan waarschijnlijk. Al is er techniesj niet veel veranderd aan een Lomax wat de techniek betreft. Gewoon een Eend gebleven. Vraag Jan-San maar, die hep zo'n ding, misschien dat hij je meer kan vertellen.
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 37604Bericht R4F6GTX Automaat »

nog een keer on-topic: (nou ja...) welke motor zei je gaat het nou over? 3,6 liter? de kleinste die Chevy ooit gemaakt heeft is de 4,3 liter. (1955)
Wel is Buick begonnen met de 3,5 liter aluminium motor die Rover tot een goeie V8 gemaakt heeft en die o.a. in de Range Rover ligt. Bedoel je die misschien?
an3s

Bericht: # 37611Bericht an3s »

Op 2004-05-20 08:46, schreef Da-Goof:
Wat ik me dan afvraag is het volgende... Hoe doen ze dat dan met al die lomax'en, nep super 7's namaak cobra's en dies meer?
Dat zijn ook zelfbouwers die goedgekeurd moeten worden...
Klopt, maar dat zijn kit-cars. De aanbieders van die kits hebben er al een aantal gebouwd en laten keuren voor een type goedkeuring. Als jij dan die kit volgens de aanwijzingen bouwt ben je gewoon bezig een bestaand type auto te assembleren.

De eerste auto die vervolgens in nederland ingevoerd wordt geeft wellicht wat moeite maar daarna weten ze het echt wel.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
ms.dageraad

Bericht: # 37660Bericht ms.dageraad »

kunnen we als club niet een basiskit gaan bedenken? Ik teken voor het ontwerp, Al zal Mark Elzinga daar ook wel zin in hebben. Die is afgestudeerd bij Donkervoort.

Aantal suggesties: langere wielbasis,
gestroomlijnde motorkap,
andere besturing, zodat er makkelijker een andere motor geplaats kan worden.
oant sjen,
PEET
Goof

Bericht: # 37665Bericht Goof »

Begin dan eerst maar eens met het ontwerpen van een degelijk en bruikbaar platform. Stroomlijn e.d. is technisch niet belangrijk. Bovendien denk ik dat als je gaat verbouwen, je totaal geen r4 meer overhoudt. Waar het dan op neer gaat komen is een buizenchassis met een dik blok erin en aandrijving op de achterwielen. Hierover zou dan iets moeten komen dat lijkt op een r4.
Veel succes....
-------
Plaats reactie