steekproef gtt
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Kan best zijn. Ik moet zeggen dat de wegligging vóór, het enige is waar ik wél over te spreken ben. Dus dat valt dan weer mee. Voor de rest valt zo'n bolide gewoon af te keuren, en als je je best doet komt hij nóóit door de keuring. Gelukkig weet een keurmeester dat dat ook niet de bedoeling is, en zal hij zijn best doen om, ondanks wat commentaar en hulp hier en daar, de auto goed te keuren. Ik heb ook het advies gehad om eea aan te passen, maar dat hou je toch altijd met dit soort knutsels. Eén groot experiment.
Die APK is bij mij meer voor de juridiciteit.
Die APK is bij mij meer voor de juridiciteit.
Het lijkt wel alsof het verboden is om te lassen?
Stel dat het zo is, het ziet er goed uit.
Ik had wel liever gehad dat hij wat meer op de remdrukverdeler had gelet. Ik had ook liever gehad dat er wat meer ruimte was gelaten tussen de stuurstang en het spruitstuk. Ik had ook liever gehad dat er een échte rolkooi inzat. Ik had ook liever gehad dat de benzinetank toch maar niet binnen lag. Ik had ook liever gehad dat er aan de achterkant achterdempers waren genonteerd ipv voordempers. Ik had ook liever gehad dat de bumpstops onder handen waren genomen. Ik had ook liever gehad dat hij wat beter gespoten was. Ik had ook liever gehad dat de complete remleiding was vervangen ipv aan de voorkant een roestig stuk te laten zitten. Ik had ook liever gehad dat de uitlaat iets hoger zat. Ik had ook liever gehad dat ... etc.
Er is twee keer zonder morren een APK overheen gegaan bij verschillende keurstations.
Overigens is hij te koop, en dat heeft geen fluit te maken met bovenstaande, vraag maar aan de dokter en mijn vrouw.
Hij is cool, hij is geel, en hij gaat héél hard!
Stel dat het zo is, het ziet er goed uit.
Ik had wel liever gehad dat hij wat meer op de remdrukverdeler had gelet. Ik had ook liever gehad dat er wat meer ruimte was gelaten tussen de stuurstang en het spruitstuk. Ik had ook liever gehad dat er een échte rolkooi inzat. Ik had ook liever gehad dat de benzinetank toch maar niet binnen lag. Ik had ook liever gehad dat er aan de achterkant achterdempers waren genonteerd ipv voordempers. Ik had ook liever gehad dat de bumpstops onder handen waren genomen. Ik had ook liever gehad dat hij wat beter gespoten was. Ik had ook liever gehad dat de complete remleiding was vervangen ipv aan de voorkant een roestig stuk te laten zitten. Ik had ook liever gehad dat de uitlaat iets hoger zat. Ik had ook liever gehad dat ... etc.
Er is twee keer zonder morren een APK overheen gegaan bij verschillende keurstations.
Overigens is hij te koop, en dat heeft geen fluit te maken met bovenstaande, vraag maar aan de dokter en mijn vrouw.
Hij is cool, hij is geel, en hij gaat héél hard!
Heeft er trouwens nog ooit iemand iets vernomen van die kerel met die oranje AT?
ZIjn site is al jaren down, hij vertoont zich hier nooit, hij wordt niet gespot en op meetings komt ie ook al niet. Leeft ie eigenlijk nog wel?
ZIjn site is al jaren down, hij vertoont zich hier nooit, hij wordt niet gespot en op meetings komt ie ook al niet. Leeft ie eigenlijk nog wel?
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
-
-
Wat krijg je voor verschijnselen ? Klapperen met starten of ook tijdens rijden ? Heb je enig idee hoeveel cm speling er tussen zit, dan wel hoeveel cm de motor opgehoogd is ?Op 2004-05-11 17:19, schreef Ron:
Ik had ook liever gehad dat er wat meer ruimte was gelaten tussen de stuurstang en het spruitstuk.
Is handig te weten voor mijn project, mijn beste info is dat ik 1 a 2 cm met het blok omhoog moet. Eigenlijk maar aan 1 kant als ik het wel heb, maar ik hou niet van scheef.
Maar jouw blok is misschien weer heel anders dan het mijne ? Of is de constructie bij het spruitstuk vergelijkbaar ?
Ik kan je verzekeren dat het overduidelijk geen haastklus is geweest. Twee jaar, en als je hem ziet (de basis, het principe en de details) kan het aardig kloppen. De zaken die ik opnoemde zijn zaken die je tegenkomt als je hem binnenstebuiten keert en er een jaartje in rijdt. Echt hoor, mij hoor je niet. Topding.Op 2004-05-11 17:47, schreef Da-Goof:
En als ik het zo lees was de bouw van dit monstertje een haastklus...
Zullen we een willekeurige 4 gaan beschouwen? Ik denk dat het lijstje wat langer wordt...
Kwestie is dat bij optrekken (alleen bij optrekken) de motor nét met het spruitstuk tegen de stang zit. Het klinkt als mechanische resonantie. Moet je eens een tondeuse met z'n bewegende deel tegen een vast object houden. Dat soort geluid hoor je dan (wel een béétje anders natuurlijk).Op 2004-05-12 12:16, schreef Willem de Zwijger:Wat krijg je voor verschijnselen ? Klapperen met starten of ook tijdens rijden ? Heb je enig idee hoeveel cm speling er tussen zit, dan wel hoeveel cm de motor opgehoogd is ?Op 2004-05-11 17:19, schreef Ron:
Ik had ook liever gehad dat er wat meer ruimte was gelaten tussen de stuurstang en het spruitstuk.
Is handig te weten voor mijn project, mijn beste info is dat ik 1 a 2 cm met het blok omhoog moet. Eigenlijk maar aan 1 kant als ik het wel heb, maar ik hou niet van scheef.
Maar jouw blok is misschien weer heel anders dan het mijne ? Of is de constructie bij het spruitstuk vergelijkbaar ?
En ook tijdens de laatste slag van het afzetten van de motor. Tik.
Nee, de motorsteun is niet defect. Overigens loopt de stang niet echt tegen het spruitstuk, maar tegen een boutkop. Met een andere boutknop ben ik al klaar (of de slijptol), maar ik vind het niet echt de moeite.
Mijn constructie is niet overdreven veel anders dan de jouwe, het onderblok is hetzelfde, spruitstuk is wel beduidend anders. Andere turbo, en de hele bende ligt officieel dwars in een auto. Dat geeft andere bochten, maar na het spruitstuk moet je toch half zelf gaan verzinnen hoe je het gaat doen.
Ik kan nu niet kijken, maar mijn motorsteunen zijn wel verhoogd. Ik dacht 1,5 tot 2 cm. Echt veel hoger kon niet want dan ging de carb-schakelstang-verhouding en toebehoren tegen de motorkap. Het past allemaal nét, maar jij hebt een andere carburateur. En zo.
Je info is juist, 2 cm is zat, en ik zou het aan beide kanten doen. Denk wel aan je oliefilter, dat gaat ook in de weg zitten,
je carrosserieranden schijnen sterker te zijn dan een wand van een filter.
Maar doe een bod zou ik zeggen.
-
OK bedankt, ja of de boel onder de kap blijft passen was een beetje mijn grootste zorg, dat oliefilter zal ik nog eens goed bekijken.
En een bod op je auto...kijk, ik ben van de categorie: zoveel mogelijk koppel bij zo laag mogelijke toeren, oftewel cruisen, en dat past niet zo bij turbo's die zich pas lekker gaan voelen op het moment dat ik over wil schakelen.
En een bod op je auto...kijk, ik ben van de categorie: zoveel mogelijk koppel bij zo laag mogelijke toeren, oftewel cruisen, en dat past niet zo bij turbo's die zich pas lekker gaan voelen op het moment dat ik over wil schakelen.