hijsen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
Ik heb een R5 vraagbaak 1978 - 1984 aangeschaft, en daarin vond ik een tekeningetje van een gereedschap wat je kunt gebruiken om motor + bak eruit te hijsen. Het is een raamwerkje van strip, met een beugel bovenaan, wat je vastzet op de twee bovenste bouten M10 waarmee het koppelingshuis vastzit aan versnellingsbak.
Voor mijn gevoel komt daarmee de zaak helemaal scheef aan de takel te hangen omdat de motor me veel zwaarder lijkt dan de bak.
Zijn er mensen met ervaring hiermee ? Of andere tips over hoe je het best de boel eruit hijst ?
Voor mijn gevoel komt daarmee de zaak helemaal scheef aan de takel te hangen omdat de motor me veel zwaarder lijkt dan de bak.
Zijn er mensen met ervaring hiermee ? Of andere tips over hoe je het best de boel eruit hijst ?
Misschien is dat scheef hangen juist wel de bedoeling, Hoeft de motorkap niet los en kun je hem er ook weer makkelijk in gedraaid krijgen.
Een andere manier, die ik zelf altijd toepas is met een paar spanbanden onder de motor en bak door en dan hijsen maar.
Een andere manier, die ik zelf altijd toepas is met een paar spanbanden onder de motor en bak door en dan hijsen maar.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
-------
- Rodeo-6
- Contacteer:
Ja ikkke
Moterblokjes met bakjes hijsen is heel makkelijk, tenminste als je een hijs"ding"
hebt.
Was laatst bij ene P. te L. die de tuinschommel van z'n dochters ervoor geconfiskeerd had.
Maar dit terzijde.
De Bak van een R4 is net zo zwaar als het blok van een R4.
Alleen heeft een R4 blok geen hijs-ogen.
Wie weet daar iets voor ?
Moterblokjes met bakjes hijsen is heel makkelijk, tenminste als je een hijs"ding"
hebt.
Was laatst bij ene P. te L. die de tuinschommel van z'n dochters ervoor geconfiskeerd had.
Maar dit terzijde.
De Bak van een R4 is net zo zwaar als het blok van een R4.
Alleen heeft een R4 blok geen hijs-ogen.
Wie weet daar iets voor ?
>> Doe mij maar een DAF <<
AHUM! het blok even zwaar als de bak? Heb je al ooit geprobeerd het blok op te pakken dan? Een bak is nog wel te doen, maar aan een blok hef je jezelf letterlijk een breuk als je niet uitkijkt. Durf gerust te stellen dat een blok zeker 2x zo zwaar is als een bak.
-------------------------------------------
-------
-------
-
- Rodeo-6
- Contacteer:
Hoi willemOp 2004-05-05 19:21, schreef Da-Goof:
AHUM! het blok even zwaar als de bak? Heb je al ooit geprobeerd het blok op te pakken dan? Een bak is nog wel te doen, maar aan een blok hef je jezelf letterlijk een breuk als je niet uitkijkt. Durf gerust te stellen dat een blok zeker 2x zo zwaar is als een bak.
Nee hoor, oppakken doe ik ze niet als de boel aan elkaar zit.
Een bakje of een blokje tillen gaat wel, "als je sterk bent ......",
maar kan het eigenlijk ook niet echt aanraden.
Ik heb diverse blokjes met bakjes eraan op van die gamma karretjes staan en het omwippunt zit t.h.v. het vliegwielhuis.
P.s. draag wel schoenen met stalen neusen, dit scheelt blauwe teennagels enzo.
(Heb je het onderdeel waar ik naar zoek al gevonden in magazijn ?)
BMW R-serie
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rodeo-Six op 2004-05-07 13:00 ]</font>
-
Op 2004-05-07 13:00, schreef Rodeo-Six:Hoi willemOp 2004-05-05 19:21, schreef Da-Goof:
Nee hoor, oppakken doe ik ze niet als de boel aan elkaar zit.
Een bakje of een blokje tillen gaat wel, "als je sterk bent ......",
maar kan het eigenlijk ook niet echt aanraden.
Ik heb diverse blokjes met bakjes eraan op van die gamma karretjes staan en het omwippunt zit t.h.v. het vliegwielhuis.
P.s. draag wel schoenen met stalen neusen, dit scheelt blauwe teennagels enzo.
(Heb je het onderdeel waar ik naar zoek al gevonden in magazijn ?)
BMW R-serie
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rodeo-Six op 2004-05-07 13:00 ]</font>