lijm voor deurrubbers

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Esther-VL

Bericht: # 36185Bericht Esther-VL »

Is er iemand die weet welk type/soort lijm ik moet gebruiken voor het vastzetten van de deurrubbers?
Ik heb 'ooit' een search gedaan op het forum, en toen werd contactlijm aangeraden, maar dat blijkt niet te werken. De deurrubbers hangen er maar zo'n beetje bij, half los; half vast.
wie weet raad?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tom op 2004-04-23 11:50 ]</font>
Rudi

Bericht: # 36191Bericht Rudi »

Ik vermoedt dat montagekit hierbij wel zou werken, maar zeker weten doe ik dit niet. Bij mij heeft de tand des tijds ook toegeslagen en zijn de rubbers aan vervanging toe. Misschien hebben ze bij Carglass de oplossing, zij bouwen immers ruiten in met kit om de rubbers weer in de sponning te houden.
Goof

Bericht: # 36193Bericht Goof »

Ik heb indertijd bisonkit gebruikt, dat is een contactlijm. Werkt perfect, want de rubbers zitten er nog steeds prima in. origineel is het volgens mij ook contactlijm.
Aanbrengen met een kwastje werkt het best. En zowieso beide delen insmeren.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Esther-VL

Bericht: # 36198Bericht Esther-VL »

ik had contactlijm van bison. Maar wellicht was ik te ongeduldig of zelfs onhandig, met het aan/op elkaar bevestigen van de beide delen.
Ik vermoed dat ik het nogmaals mag proberen. Overigens laat het rubber alleen los bij de bestuurdersdeur. Die aan de andere kant gaat maar zelden open.
berrievanmier
Contacteer:

Bericht: # 36218Bericht berrievanmier »

Ook goede ervaring met bison-kit.
Wel de gebruiksaanwijzing lezen en toepassen!!
Renault 4 1993 bye bye blauw-groen en een Twingo
Willem de Zwijger

Bericht: # 36219Bericht Willem de Zwijger »

Ik heb Bison Tix gebruikt voor de rubbers van de achterklep. Echt mooi heb ik het eerlijk gezegd niet kunnen krijgen, volgende keer zou ik met een kwastje gaan werken, nu zit die rommel een beetje hotse flots.
jbeekmann

Bericht: # 36306Bericht jbeekmann »

idd, volg de aanwijzingen op! Beide delen insmeren en vervolgens: heel belangrijk: laten drogen!!! Met een kwartiertje kan je de delen samenvoegen. (je ziet nu ook dat de oplosmiddelen uit de lijm weg zijn, het 'glanst' niet meer) Vervolgens vastpersen of kloppen. De kracht hiervan bepaalt de sterkte van de verbinding (dus niet de duur van het klemmen!)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Esther-VL

Bericht: # 36376Bericht Esther-VL »

Ik heb inmiddels de rubbers weer terug vastgeplakt en het lijkt erop dat ze nu wel gaan blijven zitten.
Met pattex contactlijm-gel nu.
dat werkt beter, want het druipt niet.
even laten drogen en daarna op elkander geplakt.
Ik ben de eerste keer gewoon te ongeduldig geweest; het had niet lang genoeg gedroogd.
Plaats reactie