lijm voor deurrubbers
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Is er iemand die weet welk type/soort lijm ik moet gebruiken voor het vastzetten van de deurrubbers?
Ik heb 'ooit' een search gedaan op het forum, en toen werd contactlijm aangeraden, maar dat blijkt niet te werken. De deurrubbers hangen er maar zo'n beetje bij, half los; half vast.
wie weet raad?
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tom op 2004-04-23 11:50 ]</font>
Ik heb 'ooit' een search gedaan op het forum, en toen werd contactlijm aangeraden, maar dat blijkt niet te werken. De deurrubbers hangen er maar zo'n beetje bij, half los; half vast.
wie weet raad?
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tom op 2004-04-23 11:50 ]</font>
Ik heb indertijd bisonkit gebruikt, dat is een contactlijm. Werkt perfect, want de rubbers zitten er nog steeds prima in. origineel is het volgens mij ook contactlijm.
Aanbrengen met een kwastje werkt het best. En zowieso beide delen insmeren.
Aanbrengen met een kwastje werkt het best. En zowieso beide delen insmeren.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
-
- Contacteer:
-
idd, volg de aanwijzingen op! Beide delen insmeren en vervolgens: heel belangrijk: laten drogen!!! Met een kwartiertje kan je de delen samenvoegen. (je ziet nu ook dat de oplosmiddelen uit de lijm weg zijn, het 'glanst' niet meer) Vervolgens vastpersen of kloppen. De kracht hiervan bepaalt de sterkte van de verbinding (dus niet de duur van het klemmen!)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
Ik heb inmiddels de rubbers weer terug vastgeplakt en het lijkt erop dat ze nu wel gaan blijven zitten.
Met pattex contactlijm-gel nu.
dat werkt beter, want het druipt niet.
even laten drogen en daarna op elkander geplakt.
Ik ben de eerste keer gewoon te ongeduldig geweest; het had niet lang genoeg gedroogd.
Met pattex contactlijm-gel nu.
dat werkt beter, want het druipt niet.
even laten drogen en daarna op elkander geplakt.
Ik ben de eerste keer gewoon te ongeduldig geweest; het had niet lang genoeg gedroogd.