Toegenomen benzineverbruik

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
marco
Contacteer:

Bericht: # 34050Bericht marco »

vernieuwd: bougies+kabels,rotor, contactpunten,condensator,+carburateur gereinigd. Na deze operatie rijdt ie 1 op 8, (dit was 1 op 15). Bovendien gaan bij lage toeren zowel het oliedruklampje en het temperatuur lampje gelijktijdig branden. Hij loopt overigens als een tierelier, maar wat kan er nu mis zijn?
Renault Classique

Bericht: # 34056Bericht Renault Classique »

Qua verbruik: is de chokekabel na de schoonmaakactie van de carburateur weer goed aangesloten? m.a.w: gaat de chokeklep wel helemaal open als de chokeknop geheel is teruggeduwd?
ms.dageraad

Bericht: # 34067Bericht ms.dageraad »

Heb je de ontsteking wel met stroboscoop of lampje afgesteld? of op het gevoel? Dat laatste deed ik altijd, maar je kan heel ver draaien voor hij niet lekker meer loopt. Maar je verbruik merk je wel.
oant sjen,
PEET
Jan-San

Bericht: # 34072Bericht Jan-San »

Ik zou toch ook even de benzineleiding checken. Vooral achter rechts waar die langs de balk naar voor komt. Daar gaat ie in vaak lek. Bij mij was ie ook lek, maar daar kwam ik bij het afbreken van mij 4 pas achter. Ik had er een andere caburateur op gezet, en vanaf dat moment verbruikte ie ook stukken meer. Ik dacht dat het de carburatie was, maar bleek dus toch die leiding te zijn geweest. Toeval??? geen idee.
AfbeeldingR4F16 Alpine vliegt prima!Afbeelding
marco
Contacteer:

Bericht: # 35287Bericht marco »

Contactpunten zijn opnieuw afgesteld, 1 bougie vervangen, deze werd na verloop van tijd steeds vettig, ik dacht dat dat door een te rijk mengsel kwam (zwarte rook)maar de garagist (bedankt voor de tip Berrie) vermoedt een versleten zuigerveer. Da's dus minder. Nou ja ik ga m eerst maar eens halen
Goof

Bericht: # 35303Bericht Goof »

Indien versleten zuigerveer, dan moet je olie heel dun zijn en de rook achter de auto blauw.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
marco
Contacteer:

Bericht: # 35317Bericht marco »

olie is vlgs mij niet dunner dan normaal, maar het punt is dat steeds dezelfde bougie na 4 weken helemaal vuil is, als dat door een verkeerd mengel zou komen zou je dat toch bij alle bougies moeten zien.
Renault Classique

Bericht: # 35318Bericht Renault Classique »

Hoe is de afstand tussen de bougie-electroden?
marco
Contacteer:

Bericht: # 35323Bericht marco »

0,7
Plaats reactie