vernieuwd: bougies+kabels,rotor, contactpunten,condensator,+carburateur gereinigd. Na deze operatie rijdt ie 1 op 8, (dit was 1 op 15). Bovendien gaan bij lage toeren zowel het oliedruklampje en het temperatuur lampje gelijktijdig branden. Hij loopt overigens als een tierelier, maar wat kan er nu mis zijn?
Qua verbruik: is de chokekabel na de schoonmaakactie van de carburateur weer goed aangesloten? m.a.w: gaat de chokeklep wel helemaal open als de chokeknop geheel is teruggeduwd?
Heb je de ontsteking wel met stroboscoop of lampje afgesteld? of op het gevoel? Dat laatste deed ik altijd, maar je kan heel ver draaien voor hij niet lekker meer loopt. Maar je verbruik merk je wel.
Ik zou toch ook even de benzineleiding checken. Vooral achter rechts waar die langs de balk naar voor komt. Daar gaat ie in vaak lek. Bij mij was ie ook lek, maar daar kwam ik bij het afbreken van mij 4 pas achter. Ik had er een andere caburateur op gezet, en vanaf dat moment verbruikte ie ook stukken meer. Ik dacht dat het de carburatie was, maar bleek dus toch die leiding te zijn geweest. Toeval??? geen idee.
Contactpunten zijn opnieuw afgesteld, 1 bougie vervangen, deze werd na verloop van tijd steeds vettig, ik dacht dat dat door een te rijk mengsel kwam (zwarte rook)maar de garagist (bedankt voor de tip Berrie) vermoedt een versleten zuigerveer. Da's dus minder. Nou ja ik ga m eerst maar eens halen
olie is vlgs mij niet dunner dan normaal, maar het punt is dat steeds dezelfde bougie na 4 weken helemaal vuil is, als dat door een verkeerd mengel zou komen zou je dat toch bij alle bougies moeten zien.