inhouden
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- cees en jantine
ons r4tje houdt de laatste tijd een beetje in tijdens het rijden en hij start ook slecht en als hij koud is loopt ie helemaal voor geen meter en krijg je hem niet van zijn plek zonder af te slaan.
en als ik bijvoorbeeld in zijn 2 rijdt en trap op het gas. dan houdt hij even in om vervolgens toch wel weer op te pakken.
als ik langzaam gas geef heeft ie er geen last van. heb carb al schoongemaakt, bougies net nieuw, en ook al afgesteld en nieuw vacuumvervroegerslangetje erop gedaan.
het lijkt mij een teveel aan lucht of brandstof, maar waar vandaan?
iemand een idee toevallig??
groet
cees
en als ik bijvoorbeeld in zijn 2 rijdt en trap op het gas. dan houdt hij even in om vervolgens toch wel weer op te pakken.
als ik langzaam gas geef heeft ie er geen last van. heb carb al schoongemaakt, bougies net nieuw, en ook al afgesteld en nieuw vacuumvervroegerslangetje erop gedaan.
het lijkt mij een teveel aan lucht of brandstof, maar waar vandaan?
iemand een idee toevallig??
groet
cees
- cees en jantine
-
- cees en jantine
ja heb hem afgesteld(thans geprobeerd), alleen merk ik weinig van die afstelling, heb zenith 28if. dus maar twee schroefjes om af te stellen.
in het boek staat co schroef indraaien en dan 3 slagen uit, heb ik gedaan, toen nog een beetje uitgedraaid.
stationair loopt ie wel erg mooi nu, maar met rijden dus minder.
in het boek staat co schroef indraaien en dan 3 slagen uit, heb ik gedaan, toen nog een beetje uitgedraaid.
stationair loopt ie wel erg mooi nu, maar met rijden dus minder.
- cees en jantine
- cees en jantine
- Rodeo-6
- Contacteer:
Hoi cees en jantineOp 2004-04-05 23:48, schreef cees en jantine:
jantine gaat voor F. en die rijdt er toch het meeste mee.
ik ga voor bijna niets, tot een beetje "net als een auto die op een koude morgen net gestart is en de choke nog aanstaat" rook.
lijkt op waterdamp dus, en de gassen stinken ook wel een beetje.
Het is vaak moeilijk om via nulletjes en eentjes een r4 diagnose te stellen.
Om met het goede te beginnen, het lijkt als of de carb. en de ontsteking goed staan.
Blauwe pluimen zijn te veel benzine en/of mengsel en zwarte pluimen is dat ie olie verstookt.
De olie dient alleen ter smering van het inwendige moter gebeuren.
Ik neig naar een storing in de ontsteking, d.w.z. verdeler en/of kap, bougie kabels, bobine en/of de kabel ervan.
Dit alles, de ontsteking heeft geen eeuwig leven en soms kom het voor dat de bobine inwendig defect raakt waardoor deze niet meer z'n volledige 10.000 volt levert.
Kijk ook even of de aarde-draden goed aarden
Is dit alles het niet, check dan de compressie, deze hoor in alle vier de bougie gaten nagenoeg gelijk te zijn.
Wordt vervolgt.....
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rodeo-Six op 2004-04-06 00:58 ]</font>
-
- Renault Classique