inhouden

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 35091Bericht cees en jantine »

ons r4tje houdt de laatste tijd een beetje in tijdens het rijden en hij start ook slecht en als hij koud is loopt ie helemaal voor geen meter en krijg je hem niet van zijn plek zonder af te slaan.
en als ik bijvoorbeeld in zijn 2 rijdt en trap op het gas. dan houdt hij even in om vervolgens toch wel weer op te pakken.
als ik langzaam gas geef heeft ie er geen last van. heb carb al schoongemaakt, bougies net nieuw, en ook al afgesteld en nieuw vacuumvervroegerslangetje erop gedaan.
het lijkt mij een teveel aan lucht of brandstof, maar waar vandaan?
iemand een idee toevallig??

groet
cees
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 35103Bericht Folkert »

Zit je chokekabel wel vast? Klinkt als weinig choke...
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 35106Bericht cees en jantine »

choke is gewoon goed, hij doet t ook als ie warm is,
zou ie te weinig benzine kunnen krijgen(brandstofpomp?).
als ik langzaam het gas opvoer heb ik nergens last van.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 35109Bericht R4F6GTX Automaat »

ik lees dat je de carburateur al schoongemaakt hebt. Bedoel je aan de binnenkant? Heb je 'm daarna ook afgesteld? Staat ie niet veel te rijk, of te arm?
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 35113Bericht cees en jantine »

ja heb hem afgesteld(thans geprobeerd), alleen merk ik weinig van die afstelling, heb zenith 28if. dus maar twee schroefjes om af te stellen.
in het boek staat co schroef indraaien en dan 3 slagen uit, heb ik gedaan, toen nog een beetje uitgedraaid.
stationair loopt ie wel erg mooi nu, maar met rijden dus minder.
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 35118Bericht an3s »

Ik denk aan valse lucht. Bijvoorbeeld carburateurvoet- of spruitstukpakking of teveel speling op de gasklep.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 35128Bericht jbeekmann »

loopt ie met de choke een klein beetje open wel goed?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 35130Bericht cees en jantine »

met de choke uitgetrokken loopt ie helemaal niet meer lekker.
met het starten ook, dan moet eigenlijk gelijk de choke weer uit, anders slaat ie af, maar hij moet ook aan blijven want anders slaat ie ook af....
tenminste als de motor koud is dan.
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 35169Bericht Rodeo-6 »

Wat voor kleur "rook" wolken komen er uit de uitlaat ?
A: Blauw
B: Zwart
C: Wit
D: Ik weet het niet.
E: Er komt niets uit de uitlaat.
F: Waar zit de uitlaat ?
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 35178Bericht cees en jantine »

jantine gaat voor F. en die rijdt er toch het meeste mee. :smile:

ik ga voor bijna niets, tot een beetje "net als een auto die op een koude morgen net gestart is en de choke nog aanstaat" rook.
lijkt op waterdamp dus, en de gassen stinken ook wel een beetje.
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 35185Bericht Rodeo-6 »

Op 2004-04-05 23:48, schreef cees en jantine:
jantine gaat voor F. en die rijdt er toch het meeste mee. :smile:

ik ga voor bijna niets, tot een beetje "net als een auto die op een koude morgen net gestart is en de choke nog aanstaat" rook.
lijkt op waterdamp dus, en de gassen stinken ook wel een beetje.
Hoi cees en jantine

Het is vaak moeilijk om via nulletjes en eentjes een r4 diagnose te stellen.
Om met het goede te beginnen, het lijkt als of de carb. en de ontsteking goed staan.
Blauwe pluimen zijn te veel benzine en/of mengsel en zwarte pluimen is dat ie olie verstookt.
De olie dient alleen ter smering van het inwendige moter gebeuren.
Ik neig naar een storing in de ontsteking, d.w.z. verdeler en/of kap, bougie kabels, bobine en/of de kabel ervan.
Dit alles, de ontsteking heeft geen eeuwig leven en soms kom het voor dat de bobine inwendig defect raakt waardoor deze niet meer z'n volledige 10.000 volt levert.
Kijk ook even of de aarde-draden goed aarden
Is dit alles het niet, check dan de compressie, deze hoor in alle vier de bougie gaten nagenoeg gelijk te zijn.

Wordt vervolgt.....

_________________


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rodeo-Six op 2004-04-06 00:58 ]</font>
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 35197Bericht R4F6GTX Automaat »

Op 2004-04-06 00:57, schreef Rodeo-Six:
Blauwe pluimen zijn te veel benzine en/of mengsel en zwarte pluimen is dat ie olie verstookt.
Bedoel je dat niet een beetje andersom misschien?
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 35204Bericht Goof »

Is idd precies andersom...
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
Renault Classique
Berichten: 384
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
Locatie: Willemstad Curacao

Bericht: # 35206Bericht Renault Classique »

Na alle activiteiten die al zijn uitgevoerd om het euvel te verhelpen blijven eigenlijk alleen de contactpunten als boosdoeners over. Deze controleren op gaafheid van de contactoppervlakjes en afstand zou de oorzaak van het slechte lopen aan het daglicht kunnen brengen. Succes!
Plaats reactie