Auto start niet
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: zo feb 15, 2004 2:00 am
- Locatie: Utrecht
Hallo,
We hebben weer een klein probleempje. De renault start niet meer. De startmotor loopt wel gewoon. Zonder choke slaat hij direct af en met choke dan loopt hij wel maar op een ontzettend hoog toerental. We zien geen benzine in het benzinefilter. Alleen als we de choke gebruiken druppelt er een heel klein beetje in. (Er zit genoeg benzine in de tank)Kan het misschien een zekering zijn, of een verstopte leiding?
Weet iemand wat we kunnen doen?
Groeten,
Tim en Henna
We hebben weer een klein probleempje. De renault start niet meer. De startmotor loopt wel gewoon. Zonder choke slaat hij direct af en met choke dan loopt hij wel maar op een ontzettend hoog toerental. We zien geen benzine in het benzinefilter. Alleen als we de choke gebruiken druppelt er een heel klein beetje in. (Er zit genoeg benzine in de tank)Kan het misschien een zekering zijn, of een verstopte leiding?
Weet iemand wat we kunnen doen?
Groeten,
Tim en Henna
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: zo feb 15, 2004 2:00 am
- Locatie: Utrecht
Je moet carburateur uitmonteren. Dat is dat ding met al die handletjes eraan onder je luchtfilter. Eerst je filterhuis open, filter en kap wegleggen, dan die drie boutjes in die rubbers losmaken. Vervolgens de onderkant van het filterhuis eraf halen. PAS OP: in die drie rubbers zitten metalen busjes. Die zitten er los in. Laat ze niet wegrollen of in de motorinlaat vallen.
Maak alle slangetjes en kabeltjes aan de carburateur los. Aan weerszijden van de carburateur zit een moer waarmee de carb. vastzit op het spruitstuk. Die moet je losmaken. Daarna kan je de hele carburateur eraf halen.
Onder in de carburateur zit een messing boutje met een sluitring. Draai die eruit, daaronder zie je een klein messing boutje dat je er met een kleine schroevedraaier uit kunt draaien. Dat boutje is hol en bevat kleine gaatjes. Blaas dat boutje en die gaatjes goed uit. Blaas ook met een compressor of fietspomp het buisje waar het boutje uitkomt goed uit.
Daarna de boel in tegengestelde volgorde terugmonteren. Tussen het spruitstuk en de carburateur hoort een pakking. Deze bij voorkeur vervangen anders zo goed mogelijk weer op zijn plaats monteren. Ook het sluitringetje moet je vervangen.
Maak alle slangetjes en kabeltjes aan de carburateur los. Aan weerszijden van de carburateur zit een moer waarmee de carb. vastzit op het spruitstuk. Die moet je losmaken. Daarna kan je de hele carburateur eraf halen.
Onder in de carburateur zit een messing boutje met een sluitring. Draai die eruit, daaronder zie je een klein messing boutje dat je er met een kleine schroevedraaier uit kunt draaien. Dat boutje is hol en bevat kleine gaatjes. Blaas dat boutje en die gaatjes goed uit. Blaas ook met een compressor of fietspomp het buisje waar het boutje uitkomt goed uit.
Daarna de boel in tegengestelde volgorde terugmonteren. Tussen het spruitstuk en de carburateur hoort een pakking. Deze bij voorkeur vervangen anders zo goed mogelijk weer op zijn plaats monteren. Ook het sluitringetje moet je vervangen.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Oh, en wat dat benzinefilter betreft: Vaak staat dat ding gewoon vol en lijkt hij daarvdoor leeg. Controleer eventueel of je voldoende peut oppompt door het slangetje even los te maken van de carburateur en de startmotor een paar slagen te laten draaien. De benzine hoort er dan binnen enkele slagen uit te gutsen.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Mijn mening, je hebt benzine genoeg.
Sproeier zou het goed kunnen zijn, maar kijk ook vooral naar je ontsteking voordat de carb eraf gaat. Als de contactpuntjes niet goed staan wil hij soms alleen goed draaien bij een hoog toerental, en dat krijg je weer met de choke open.
Contactpuntjes stellen door een leek? Prffff. Is er geen vierfreak in de buurt die even gratis komt kijken?
Als ik in Utrecht woonde kwam ik NU naar jullie toe, maar ja...
Sproeier zou het goed kunnen zijn, maar kijk ook vooral naar je ontsteking voordat de carb eraf gaat. Als de contactpuntjes niet goed staan wil hij soms alleen goed draaien bij een hoog toerental, en dat krijg je weer met de choke open.
Contactpuntjes stellen door een leek? Prffff. Is er geen vierfreak in de buurt die even gratis komt kijken?
Als ik in Utrecht woonde kwam ik NU naar jullie toe, maar ja...
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: zo feb 15, 2004 2:00 am
- Locatie: Utrecht