R4 trilt
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Hoi,
mijn R4 (GTL) trilt flink, met tussenpozen, maar steeds vaker volgens mij. Voel en hoor de trillingen door de bodem heen, komt volgens mij bij linkervoorwiel vandaan. Afgelopen zondag viel me op dat het wiel ook warmer was geworden. Ik denk dat de remschijf niet in orde is, maar misschien zijn er andere oorzaken denkbaar. Heeft iemand een idee/of dit ook meegemaakt, voordat ik er as zaterdag naar ga kijken?
bedankt,
Yan
mijn R4 (GTL) trilt flink, met tussenpozen, maar steeds vaker volgens mij. Voel en hoor de trillingen door de bodem heen, komt volgens mij bij linkervoorwiel vandaan. Afgelopen zondag viel me op dat het wiel ook warmer was geworden. Ik denk dat de remschijf niet in orde is, maar misschien zijn er andere oorzaken denkbaar. Heeft iemand een idee/of dit ook meegemaakt, voordat ik er as zaterdag naar ga kijken?
bedankt,
Yan
Wat ook nog een heel simpele reden zou kunnen zijn is dat je ergens tegen omhoog bent geknald met dat wiel, dat er een loodje af is gevlogen en de band te weinig druk heeft. Het ontbrekende loodje zorgt voor de trilling bij bepaalde snelheden en de te slappe band veroorzaakt interne wrijving met een warme band en velg als gevolg.
Als je dat soort simpele dingen nou eens eerst gaat checken alvorens nieuwe lagers of schijven te gaan monteren. Kan een hele hoop leed en moeite besparen.
Als je dat soort simpele dingen nou eens eerst gaat checken alvorens nieuwe lagers of schijven te gaan monteren. Kan een hele hoop leed en moeite besparen.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Of je uitlaat die tegen je spatbord trilt, kan ook zomaar af en toe optreden en is erg makkelijk te verhelpen. Die warme band? ook uitlaat. Ik heb het idee dat mijn band linksvoor ook altijd ietsje warmer is dan de rest. Al heb ik natuurlijk niet aan den lijve jouw trillingen en temperaturen gevoeld (klinkt wel wat raar zo) het lijkt me dat dit erookmee te maken kan hebben.
loodjes worden gebruikt om een wiel uit te balanseren. Een niet gebalanseerd wiel merk je bij 110 km/u. door trillen van de auto. In het stuur duidelijk voelbaar?>voorwielen Je ziet het ook als er geen loodjes op de velg zitten > bijna niet mogelijk.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
Morgen ga ik kijken naar de balancering (hij staat een eind weg ivm betaald parkeren hier). Maar het is niet zo dat de trillingen alleen bij hoge snelheden optreden. En dus ook niet permanent, maar gewoon af en toe, dat vind ik zovreemd. Ik heb een heel klein beetje de indruk gekregen dat de trillingen beginnen als de auto een beetje heeft moeten werken (optrekken, tegenwind oid), maar dat weet ik niet zeker,
Yan
Yan
Heb er afgelopen weekend naar gekeken, maar niet iets concreets kunnen vinden.
Mijn vermoeden is nu nog meer, dat de schijfremklauw voor af en toe blijft hangen (mijn r4 heeft afgelopen winter vaak en lang buiten stilgestaan) vervolgens warm loopt, uitzet, nog vaster loopt etc... en zo ook het trillen veroorzaakt.
Ga volgende week de boel schoonmaken met remreiniger. Hoop dat het probleem dan over is...
Mijn vermoeden is nu nog meer, dat de schijfremklauw voor af en toe blijft hangen (mijn r4 heeft afgelopen winter vaak en lang buiten stilgestaan) vervolgens warm loopt, uitzet, nog vaster loopt etc... en zo ook het trillen veroorzaakt.
Ga volgende week de boel schoonmaken met remreiniger. Hoop dat het probleem dan over is...
Ben bang dat remmenreiniger het probleem van een vastzittende rem niet oplost... Kijk even wat voor een klauw je hebt (Bendix / Girling) en post dan even. Kan je herkennen aan de geleiding pennen met zo'n rubbertje eromheen > Girling, schuifspieen > Bendix.
Enige remedie: loshalen, schoonmaken, alle vlakken waar geschoven wordt (bij de remblokken en bij Bendix ook de schuifspieen) gladschuren, invetten met speciaal vet en het zooitje weer monteren. Als je merkt dat ze vastzitten, of dat ze heel moeilijk gaan absoluut doen!! Niet fucken met je remmen is mijn raad!
Enige remedie: loshalen, schoonmaken, alle vlakken waar geschoven wordt (bij de remblokken en bij Bendix ook de schuifspieen) gladschuren, invetten met speciaal vet en het zooitje weer monteren. Als je merkt dat ze vastzitten, of dat ze heel moeilijk gaan absoluut doen!! Niet fucken met je remmen is mijn raad!
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
- koningozzo
- Berichten: 100
- Lid geworden op: ma jan 14, 2002 2:00 am
- Locatie: Leiden
- Contacteer: