Volle gas bij starten

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
lotte

Bericht: # 34150Bericht lotte »

Hoi luitjes,

Ik heb een probleem met mijn renaultje, als ik hem start slaat hij niet aan. Dit gebeurt wel vaker dus gebruik ik de choke, maar dan gaat hij vol gas toeren draaien. Zet ik de choke weer een beetje dicht, dan valt ie uit. Ik dacht eerst aan de brandstofpomp, maar bij het starten geeft deze wel benzine(ik weet niet hoeveel hij geven moet dus misschien ligt het daar toch aan). Heeft een van jullie dit probleem weleens gehad? Ik hoor het graag.

groetjes,

Arno...
Ron

Bericht: # 34151Bericht Ron »

verstopte sproeier
valse lucht
contactpuntjes openen niet goed

Dat laatste was het tot nu altijd bij mijn viertjes, ik zou daar beginnen te kijken.
lotte

Bericht: # 34155Bericht lotte »

Dank voor je reactie.
Ik had vanochtend Ruud van Wind-Classic aan de telefoon, en hij tipte mij dat het slangetje vanaf het kleppendeksel naar de carburateur weleen los gesprongen kon zijn. En jawel, dit was ook zo. Slangetje terug en rijden maar. Nu nog eens een keer een slangen klemmetje kopen om te voorkomen dat het nog een keer gebeurd.

Groetjes,

Arno...
Bauke

Bericht: # 34156Bericht Bauke »

Zou ik geen klem op zetten, Die vallen er bijna nooit af en als ie er spontaan is afgevallen zal er waarschijnlijk iets mis mee zijn en moet jje hem toch vervangen of fixen. Als dat dan het aanbrengen vanm een slangenklem is heb ik niks gezegd... :oops:
Ron

Bericht: # 34160Bericht Ron »

Valse lucht. Precies. Dat valt nog eerder te constateren dan contactpuntjes natuurlijk.
Ton

Bericht: # 34166Bericht Ton »

Veer van de gasklep ligt eraf?
Plaats reactie