garage in of nabij amsterdam

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

mad
Contacteer:

Bericht: # 33847Bericht mad »

wat aardig dat jullie er naar willen kijken!
Ik lees net pas dit berichtje en heb hem gisteren opnieuw laten afstellen. Maar het probleem is er nog steeds.
Hij rijdt nu wel vlotter in zijn 1e 2e en 3e versnelling maar als ik bij de 80 op schakel naar zijn 4 dan gaat hij met moeite naar de 100. Trek ik hem in zijn 3 door naar de 90/100 en dan in zijn 4 dan wil hij wel iets beter bij die 100 blijven hangen.
Het doet een beetje denken aan dat je hem in de winter niet op de winterstand hebt staan, of dat de choke continue aan staat. Maar op winterstand staat hij. Ik heb echt geen idee wat het is.
Ik zal morgen eens kijken of ze dat onderdeel inderdaad hebben vastgezet.
En mocht dat het niet zijn dan wil ik wel graag langskomen bij een van jullie!
En centre 16? Is die nieuw in ijmuiden?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mad op 2004-03-13 19:22 ]</font>
Willem de Zwijger

Bericht: # 33848Bericht Willem de Zwijger »

Uitlaat maakt een ploffend geluid, dus ik denk dat ze hem gewoon niet goed hebben afgesteld.
Er komt onverbrand mensel in de uitlaat:
- een of meer bougies vonken niet goed, of
- bougies vonken niet op het goede moment
Eerst afstellen, nog niet goed ? dan nieuwe bougies / puntjes / verdelerkap / rotor
Ploft ie bij het afremmen op de motor ? Dan kan het ook nog de vacuum vervroeger zijn, en daarop kun je mooi een lurktest doen.
Wat ook kan: het zwarte slangetje achter carburateur (carterontluchting) kan gebarsten zijn, waardoor er geen vacumm komt.
Overigens denk ik dit geval dat het aan de afstelling dan wel bougies etc ligt omdat je te weinig vermogen hebt.
mad
Contacteer:

Bericht: # 33849Bericht mad »

willem, ik zal even opsommen wat er gedaan is tijdens de "reparatie"
nw bougies en contact punt.
Verdeelkap en / of rotor vernieuwd.
afgestel.cont.hoek en onsteking gestld. (geen idee wat cont.hoek moet zijn maar okee)

en dan de remmen: wielremcilinders, achter vervangen remvoering achter vervangen en remsysteem ontluchten.

Ik heb hem na dit gebeuren dus nog een keer laten afstellen door een andere garage waar hij wel vaker is geweest en waar het dus altijd goed gedaan is.

Nou zeg t maar. Ik ben benieuwd wat het is, maar vooral hoe ik weer normaal de snelweg op kan.
Willem de Zwijger

Bericht: # 33869Bericht Willem de Zwijger »

Ja, zeg het maar. Ik blijf erbij dat de vonk niet goed is, en dan ga ik denken richting condensator en bobine. Sleutel je zelf ? Je mag van mij wel een bobine lenen die goed is, dan kun je eerst testen of het daar aan ligt voor je er een koopt (is vrij duur). Een condensator heb ik ook nog wel. Je kan een e-mail sturen via het icoontje hieronder.
Wel gaaf trouwens die Buell en Ducati op je website. Dat is nog eens verkering ! Still going strong ?
mad
Contacteer:

Bericht: # 33912Bericht mad »

Hoi Willem, ik wil wel sleutelen, maar al die termen daar raak ik altijd de kluts van kwijt. Maar ik denk dat manlief dat wel kan.
Zal hem dit even laten lezen.
Dus die Buell en Duc die zijn er ook nog steeds. Vorig jaar getrouwd en natuurlijk de reno als trouwbak! Zal kijken of ik die foto eens kan uploaden.
mad
Contacteer:

Bericht: # 34078Bericht mad »

We hebben de verdelerkap eraf gehaald en alles zag er naar ons idee wel okee uit.
Misschien wordt het tijd voor een echte R4 monteur.
Plaats reactie