Distributie-ketting kapot

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Ellen

Bericht: # 33693Bericht Ellen »

Gisteren door de wegenwacht naar huis gesleept. De krukas draaide nog wel, maar de nokkenas niet meer. Mijn conclusie dus dat de distributie-ketting waarschijnlijk kapot is. Is dit zelf te repareren? Of moet de motor er dan uit? Dan is het denk ik handiger om er gelijk een andere motor in te zetten (deze heeft er al 300.000 opzitten.
Graag advies. Evt ook een optie is om deze R4 GTL in te ruilen voor een andere.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ellen op 2004-03-14 19:35 ]</font>
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 33694Bericht R4F6GTX Automaat »

Zeldzaam, nu al kapot :wink:. De motor moet eruit om te vervangen. Is te doen, als dat alles is. Kunt ook een andere r4 met weinig km's kopen, bijvoorbeeld die van mij... (98000)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
an3s

Bericht: # 33703Bericht an3s »

De meeste motoren zijn gelijk naar hun grootje als de distributieketting/-snaar breekt omdat de zuigers tegen de kleppen slaan en de hele boel dan kromslaat. Bij sommige motoren is de afstand tussen kleppen en zuigers altijd zo groot dat ze elkaar nooit raken. Volgens mij is de renault motor van het eerste soort en moet je hem dus in zijn geheel vervangen.

Motorblokken zat te vinden. Kijk ook eens in het topic '1108cc motor gezocht' in de rubriek vraag en aanbod.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Timo

Bericht: # 33834Bericht Timo »

Als je de distributie ketting wilt vervangen, moet het blok er toch uit (of anders met haakse slijper van binnenuit de boel bereikbaar maken). Als het blok er toch uit is, is het wel zo slim om een goed 2e hands blokje erin te hangen. Zeker na 3 ton.
Ellen

Bericht: # 33842Bericht Ellen »

Ja, OK, Ik ga er inderdaad een ander moterblok in laten zetten. Bedankt voor jullie reacties.
Plaats reactie