Gisteren door de wegenwacht naar huis gesleept. De krukas draaide nog wel, maar de nokkenas niet meer. Mijn conclusie dus dat de distributie-ketting waarschijnlijk kapot is. Is dit zelf te repareren? Of moet de motor er dan uit? Dan is het denk ik handiger om er gelijk een andere motor in te zetten (deze heeft er al 300.000 opzitten.
Graag advies. Evt ook een optie is om deze R4 GTL in te ruilen voor een andere.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ellen op 2004-03-14 19:35 ]</font>
Distributie-ketting kapot
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
De meeste motoren zijn gelijk naar hun grootje als de distributieketting/-snaar breekt omdat de zuigers tegen de kleppen slaan en de hele boel dan kromslaat. Bij sommige motoren is de afstand tussen kleppen en zuigers altijd zo groot dat ze elkaar nooit raken. Volgens mij is de renault motor van het eerste soort en moet je hem dus in zijn geheel vervangen.
Motorblokken zat te vinden. Kijk ook eens in het topic '1108cc motor gezocht' in de rubriek vraag en aanbod.
Motorblokken zat te vinden. Kijk ook eens in het topic '1108cc motor gezocht' in de rubriek vraag en aanbod.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.