benzinetank

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Bauke Bos

Bericht: # 32915Bericht Bauke Bos »

Ik ben een R4 van 1970 rijvaardig aan het maken. De benzinetank(26 liter)van de auto was lek. Nu heb ik een tank van een nieuwere (34 liter) gemonteerd en de vlotter van de oude tank overgezet in verband met voltage, waarbij ik de aanvoerbuis van de 34 liter tank heb gebruikt, omdat ik anders niet diep genoeg kwam voor de laatste vijf liter. Als ik nu de auto wil starten gaat dit zeer slecht. De eerste keer moet ik vrij vaak starten voordat hij aanslaat. Als ik hem dan weer uit zet en tien minuten later weer aanzet, slaat hij meteen aan. Komt dit door de langere aanvoer? of heeft dit een andere oorzaak? Wie geeft mij raad?
an3s

Bericht: # 32916Bericht an3s »

Hangt ervan af: Laat je hem in eerste instantie lang genoeg draaien om een beetje warm te worden of zet je hem gelijk weer uit?

Als de motor warm is en je start hem opnieuw is het niet zo gek dat ie dan wel gelijk start. in dat geval zou ik even naar de choke kijken voor de reden waarom ie koud niet start.

Als de motor nog redelijk koud is als je voor de tweede keer start denk ik eerder aan een klein lek in de brandstofleiding of een gescheurd brandstofpompmembraantje waardoor de brandstof terug de tank in loopt en je probeert te starten met een lege brandstofleiding. Of het reservoir van je carburateur loopt op de een of andere manier leeg of verdampt.

Wat voor type carb. heb je? solex of zenith?
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Bauke Bos

Bericht: # 32929Bericht Bauke Bos »

Solex
Willem de Zwijger

Bericht: # 32951Bericht Willem de Zwijger »

Er zijn mensen die wel eens ellende hebben met de ontluchtingsslang van de benzinetank. Alsie verstopt zit krijg je rare verschijnselen, al weet ik niet of deze klacht erbij hoort. Maar omdat je met die tank hebt zitten pielen...
Bauke

Bericht: # 32974Bericht Bauke »

Gok niet dat het benzine ontluchting is, dan zou je juist pas als de motor al ff loopt problemen moeten krijgen....Wat het wel is? Ben niet zo heul technisch en sluit me aan bij an3s. Tenzij het toeval is en het gewoon wat kouder is dan met de vorige tank. idee?
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Willem de Zwijger

Bericht: # 32978Bericht Willem de Zwijger »

Het is de laatste dagen natuurlijk wel wat kouder 's ochtends, dus dat zou een prima verklaring kunnen zijn. Als je hem weer beter startbaar wilt maken: de kwaliteit van de vonk verbeteren door nieuwe bougies, verdelerkap, evt puntjes, bougiekabels. Alleen puntjes afstellen vergt wat techneuterij, de rest is vrij simpel. Hoewel bougies indraaien voor mij hetzelfde soort obsessie begint te worden als een penalty voor Seedorf met twee stukgedraaide schroefdraden op mijn conto.
Bauke

Bericht: # 32981Bericht Bauke »

punten afstellen valt toch wel mee?
voelmaat evt. een stroob (voor de vervroeging,verlating) een goed timmermansoog en wat geduld. Toch?
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Willem de Zwijger

Bericht: # 32983Bericht Willem de Zwijger »

Helemaal mee eens, maar ik schreef het voor beginners, als je wat gevorderd bent is ook puntjes afstellen een simpel klusje.
brecht
Contacteer:

Bericht: # 32985Bericht brecht »

dan reken ik mijzelf tot de beginners :smile:
Bauke Bos

Bericht: # 32999Bericht Bauke Bos »

De contactpunten en bougies zijn onlangs vernieuwd en de ontsteking is pas op tijd gezet. De verdeelkap, rotor en bougiekabels zien er op het oog nog goed uit. Volgens informatie moet er een filter zitten op de brandstofpomp, maar bij die van mij niet. Volgens mij is hier eens een andere op gezet. Als het weer wat aangenamer wordt om te sleutelen, moet ik de brandstofpomp en het filter in de carburateur maar eens controleren. Misschien zit dit dicht. Aan de reacties tot nu toe kan ik dus opmerken dat de vervanging van de tank geen consequenties kan hebben voor dit probleem. Denk nu niet dat ik een prutser ben, want ik heb de vlotter zeer netjes herplaatst, zonder grof geweld, zoals ook vaak gebeurt. Het is al een oude auto en die moet net als vrouwen zorgvuldig en netjes behandeld worden. Ik houd u op de hoogte!
Willem de Zwijger

Bericht: # 33001Bericht Willem de Zwijger »

Kijk, dit is een nieuwkomer met aangeboren goede eigenschappen, zorgvuldig en netjes.
Voor dit soort startproblemen ben ik van de stroming: vervang de hele elektriek voor je aan brandstof gaat denken. Dus toch die verdelerkap, rotor, bougiekabels, condensator en als het dan nog niet wil de bobine vervangen
Bauke

Bericht: # 33022Bericht Bauke »

Het is al een oude auto en die moet net als vrouwen zorgvuldig en netjes behandeld worden. Ik houd u op de hoogte!
Maar op het juiste moment een ferme tik op de juiste plek doet soms wonderen!

succes ermee! en ik zou je bobine eerst ff door(laten)meten voor je een nieuwe koopt, zijn best duur nl.
an3s

Bericht: # 33023Bericht an3s »

Op 2004-02-25 10:13, schreef Bauke:
Maar op het juiste moment een ferme tik op de juiste plek doet soms wonderen!
Dat zegt ie toch: Net als een vrouw. :lol:

Sorry, ik kon het niet laten. :wink:
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Bauke Bos

Bericht: # 33111Bericht Bauke Bos »

Door al de tips en geouwehoer op het forum werd ik toch nieuwsgierig en ben de brandstoftoevoer nagegaan. Zo kwam ik er achter dat het filter in de carburateur verstopt zat. Na dit opengemaakt te hebben startte hij met koude motor en koud weer na twee keer starten. Hopelijk is het probleem nu opgelost. Bedant voor de tips!
Willem de Zwijger

Bericht: # 33116Bericht Willem de Zwijger »

Eindelijk weer eens een uitzondering die de regel bevestigt :smile: !
By the way, nou je het zegt heb ik het wel eens vaker gehoord: een collega van me met een snoek had een bestaande tank overgezet en daarna altijd last van een verstopt filter, om de paar honderd kilometer of zo. Hij heeft uiteindelijk zelf uit koper een tank in elkaar gesoldeerd om voor eeuwig van corrosie af te zijn. Niet dat ik je iets aan wil praten of zo...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: willem de zwijger op 2004-02-26 20:34 ]</font>
Plaats reactie