vermogensverlies
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Ik ga maandag bij een F6je kijken. Het enige probleem schijnt te zijn dat hij af en toe vermogensverlies heeft in de vierde versnelling. Volgens de eigenaar ligt dat aan de carburateur en is het met een nieuwe carb verholpen. Zou dat een logisch verhaal zijn, of ligt het ergens anders aan?
Ik vind een carb niet al te logisch omdat het alleen af en toe is en alleen in de 4e. Ik zou alleen ok niet weten wat het wel zou zijn.
(hij rijdt op gas en benzine, maar ik ben vergeten te vragen of het allen bij gas, alleen bij benzine of bij beide gebeurd.)
Ik vind een carb niet al te logisch omdat het alleen af en toe is en alleen in de 4e. Ik zou alleen ok niet weten wat het wel zou zijn.
(hij rijdt op gas en benzine, maar ik ben vergeten te vragen of het allen bij gas, alleen bij benzine of bij beide gebeurd.)
-
Dat het alleen in 4 waar te nemen valt is wel logisch omdat dan het meeste vermogen gevraagd wordt en dus de hoogste stromingen door de carb gaan.
Maar met elektrische dingen heb je dat ook vaak, de kwaliteit van de vonk komt er het meest op aan als de motor het meeste vermogen moet leveren.
Persoonlijk ben ik van mening: 90 % van dit soort ellende is elektrisch, dus daar zou ik het eerst kijken.
Maar met elektrische dingen heb je dat ook vaak, de kwaliteit van de vonk komt er het meest op aan als de motor het meeste vermogen moet leveren.
Persoonlijk ben ik van mening: 90 % van dit soort ellende is elektrisch, dus daar zou ik het eerst kijken.
-
Een carburateur doet eigenlijk helemaal niets waneer een auto op gas rijdt. Je zou er zelfs zijn hele binnenwerk uit kunnen halen, op gas moet ie gewoon doorlopen en net zo goed. Op benzine is dat anders. Een carburateur van een motor die lang op gas heeft gelopen heeft veel moeite om op benzine te rijden. Door de droge brandstof slijt de carb van binnen heel hard.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Kan ook de bobine zijn. of condensator. even ruilen met iemand anders en dan kijken of het beter wordt. Wel eerst zeker weten dat je kabels, je puntjes en je verdelerkap schoon zijn, goed contact maken en goed zijn afgesteld.
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Voor de duidelijkheid: Ik heb hem nog niet hè, Als ik hem al had gehad had ik eerst wel wat dingen nagelopen.
Ik wilde alleen voordat ik maandag in al mijn enthousiasme tot koop over ga mezelf ervan vergewissen (mooi woord weer, we moeten en scrable forum openen!) dat er niks al te ernstigs met het blok is.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: brecht op 2004-02-20 15:17 ]</font>
Ik wilde alleen voordat ik maandag in al mijn enthousiasme tot koop over ga mezelf ervan vergewissen (mooi woord weer, we moeten en scrable forum openen!) dat er niks al te ernstigs met het blok is.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: brecht op 2004-02-20 15:17 ]</font>
In het ergste geval is er iets in de versnellingsbak naar de gort, maar dat had je wel gehoord. IN het blok zelf kan niets aan de hand zijn, want dan zou je het in elke versnelling moeten merken. Grootste kans ligt m.i. idd bij de ontsteking. Mogelijk staat het tijdstip niet helemaal lekker zodat het aan trekkracht ontbreekt in de hoogste versnelling. Een slecht werkende vacuumvervroeger (later) is ook een mogelijkheid. En dan natuurlijk slechte bougies, contactpunten, bougiekabels, condensator of bobine. Dus als je de kans hebt alles 1 voor 1 uitsluiten door delen om te wisselen met een goed lopende motor.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
-
Is trouwens wel een heel goed uitgangspunt om de prijs naar een absoluut minimum te praten: Ja hoor eens meneer, op de club zeggen ze dat het zowel carburateur als ontsteking zou kunnen zijn, dat gaat me allemaal geld kosten om er nieuw dan wel goed goed oud spul voor te moeten kopen, als ik pech heb ben ik zo 200 Euro en een hoop tijd verder (dat heeft hij zelf ook al bedacht, anders hattie het allang opgelost), dus bied je 300 Euro onder de prijs die je had willen betalen alsie perfect liep ... Alles heeft z'n prijs.