remmen controle lampje

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 32617Bericht R4F6GTX Automaat »

Het controle lampje van mijn remmen brandt. Remvloeistof is okee, remmen zelf ook, handrem staat er niet op, toch brandt het lampje. Soms iets zwakker en soms gaat het een secondje uit, maar verder is het aan... Voor de test de stekkertjes bij het reservoir losgehaald en ook die van de handrem, brandt nog steeds. Verder kan ik nergens iets vinden wat niet werkt of wat erop reageert. Heeft iemand een idee waar ik dat moet gaan zoeken?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2004-02-16 09:21 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: r4f6gtx automaat op 2004-02-17 09:53 ]</font>
Willem de Zwijger

Bericht: # 32628Bericht Willem de Zwijger »

Het enige wat ik kan bedenken is dat de isolatie van 1 van de 2 draadjes die aan de remvloeistofnivosensor (fijn voor scrabble)doorgesleten is en contact maakt met ... hangt er vanaf of dit contact aan de massa kant of aan de plus kant schakelt. Ik vermoed de plus, maar ik weet het niet zeker.
Draadjes nalopen, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan in zo'n lekkere kabelboom.
Trouwens, kan natuurlijk ook zijn dat de sensor zelf kaduuk is. Oh nee, je had de stekkertjes los, en dan doettie het nog.
Willem de Zwijger

Bericht: # 32631Bericht Willem de Zwijger »

Ik had in mijn hoofd dat het handremlampje een andere is dan de remvloeistof, maar dat is misschien onzin. In dat geval zou ik het handrem draadje eerder verdenken dan die van het reservoir.
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 32632Bericht R4F6GTX Automaat »

...........remvloeistofnivosensor (fijn voor scrabble)..............
remvloeistofniveausensor. Zo is het beter nederlands en levert meer punten op. Maar mijn Scrabble spel is om een of andere reden niet meer compleet...

Afbeelding
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Ron

Bericht: # 32691Bericht Ron »

De 4 is ook maar één punt, tsss.

Als je alle stekkertjes hebt losgehaald en hij brandt nog steeds, dan zit het toch ergens in de boom of je instrumentenpaneel.
Je zou vanaf je lampje kunnen gaan meten, en dan verder terug de auto in.

Wel even dubbelcheck op de schakelaar bij je handrem, als dat hetzelfde lampje is.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2004-02-17 09:30 ]</font>
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 32694Bericht R4F6GTX Automaat »

Heeft met de gewone verlichting te maken denk ik. Trouwens, nee, toch niet. Gisteren reed ik overdag met lampen aan (mist) naar Zutphen. controlelampje was uit. Op de terugweg ging het weer ineens aan en is verder de hele weg aangebleven. Al de andere dingen werken gewoon...
Jan-San

Bericht: # 32711Bericht Jan-San »

Je kunt eens kijken aan de achterzijde van het instrumentenpanneel. FFkes uitbouwen. Misschien dat daar kortsluiting zit ofiets???
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 32729Bericht R4F6GTX Automaat »

Daar is niks ongewoons te zien... heb ik al naar gekeken. Afbeelding Ik heb er ook een ander in gehad en daar blijft ie ook branden. Afbeelding
Willem de Zwijger

Bericht: # 32758Bericht Willem de Zwijger »

Je zou in het boek kunnen kijken welke draad op de connectoren van het instrumentenpaneel de handrem dan wel vloeistofnivoenzo is, ofwel, welke dra(a)d(en) ervoor moet(en) zorgen dat het lampje gaat branden, en dan met de multimeter meten wat de weerstand van die draad vanaf de connector naar massa is. Als die weerstand heel groot is, is de isolatie van die draad goed, alsie heel laag is is het fout.
Plaats reactie