remmen controle lampje
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Het controle lampje van mijn remmen brandt. Remvloeistof is okee, remmen zelf ook, handrem staat er niet op, toch brandt het lampje. Soms iets zwakker en soms gaat het een secondje uit, maar verder is het aan... Voor de test de stekkertjes bij het reservoir losgehaald en ook die van de handrem, brandt nog steeds. Verder kan ik nergens iets vinden wat niet werkt of wat erop reageert. Heeft iemand een idee waar ik dat moet gaan zoeken?
_________________
Leuke Viertjes o.a. F6 automaat, F6 Sinpar(4x4), F6 Nato, GTL.
Én een hele mooie Jeep en een Reo.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2004-02-16 09:21 ]</font>
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: r4f6gtx automaat op 2004-02-17 09:53 ]</font>
_________________
Leuke Viertjes o.a. F6 automaat, F6 Sinpar(4x4), F6 Nato, GTL.
Én een hele mooie Jeep en een Reo.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2004-02-16 09:21 ]</font>
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: r4f6gtx automaat op 2004-02-17 09:53 ]</font>
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Het enige wat ik kan bedenken is dat de isolatie van 1 van de 2 draadjes die aan de remvloeistofnivosensor (fijn voor scrabble)doorgesleten is en contact maakt met ... hangt er vanaf of dit contact aan de massa kant of aan de plus kant schakelt. Ik vermoed de plus, maar ik weet het niet zeker.
Draadjes nalopen, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan in zo'n lekkere kabelboom.
Trouwens, kan natuurlijk ook zijn dat de sensor zelf kaduuk is. Oh nee, je had de stekkertjes los, en dan doettie het nog.
Draadjes nalopen, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan in zo'n lekkere kabelboom.
Trouwens, kan natuurlijk ook zijn dat de sensor zelf kaduuk is. Oh nee, je had de stekkertjes los, en dan doettie het nog.
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
De 4 is ook maar één punt, tsss.
Als je alle stekkertjes hebt losgehaald en hij brandt nog steeds, dan zit het toch ergens in de boom of je instrumentenpaneel.
Je zou vanaf je lampje kunnen gaan meten, en dan verder terug de auto in.
Wel even dubbelcheck op de schakelaar bij je handrem, als dat hetzelfde lampje is.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2004-02-17 09:30 ]</font>
Als je alle stekkertjes hebt losgehaald en hij brandt nog steeds, dan zit het toch ergens in de boom of je instrumentenpaneel.
Je zou vanaf je lampje kunnen gaan meten, en dan verder terug de auto in.
Wel even dubbelcheck op de schakelaar bij je handrem, als dat hetzelfde lampje is.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2004-02-17 09:30 ]</font>
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Heeft met de gewone verlichting te maken denk ik. Trouwens, nee, toch niet. Gisteren reed ik overdag met lampen aan (mist) naar Zutphen. controlelampje was uit. Op de terugweg ging het weer ineens aan en is verder de hele weg aangebleven. Al de andere dingen werken gewoon...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Je zou in het boek kunnen kijken welke draad op de connectoren van het instrumentenpaneel de handrem dan wel vloeistofnivoenzo is, ofwel, welke dra(a)d(en) ervoor moet(en) zorgen dat het lampje gaat branden, en dan met de multimeter meten wat de weerstand van die draad vanaf de connector naar massa is. Als die weerstand heel groot is, is de isolatie van die draad goed, alsie heel laag is is het fout.