Rijdt 1:10!
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
Ik heb nu een f6je op het oog. Alle gegevens klinken heel leuk voor de telefoon, maar hij rijdt 1:10! De eigenaar gebruikt hem alleen als een soort brommer om op zijn werk te komen. hij rijdt maar 5000km per jaar. Hij vertelde dat de olie bij het verversen waterdun was en naar benzine stonk. Als ik dat ding koop haal ik dan iets vervelends op mijn nek, of is het probleem makkelijk te verhelpen? Ooit hat mijn moeder een 5 gtl met hetzelfde verbruik. Daar kon de garage niks aan doen.
oant sjen,
PEET
PEET
-
-
Lijkt me eerder dat (het membraam van) de benzinepomp lek is waardoor de benzine bij de olie komt. Vandaar ook het "hoge verbruik".
Gaskop hoeft niet echt als je geen scheurneus bent. Ik rij al 7 jaar op gas zonder de motor aangepast te hebben, alleen de kleppen iets ruimer, 20-25. Als je een zware voet hebt kan het zijn dat je de kleppen wel verbrandt. Valt over het algemeen wel mee.
Gaskop hoeft niet echt als je geen scheurneus bent. Ik rij al 7 jaar op gas zonder de motor aangepast te hebben, alleen de kleppen iets ruimer, 20-25. Als je een zware voet hebt kan het zijn dat je de kleppen wel verbrandt. Valt over het algemeen wel mee.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
-
Mijn F6 verbruikt 1:12 en die is goed afgesteld. Ik rij wel vaak korte stukjes. Hij ruikt trouwens de laatste tijd wel naar benzine, ik dacht dat het over was na het vervangen van de carb maar gisteren was het weer nare lucht als ik de blower aanzette. Lek membraan van de benzinepomp, nog nooit aan gedacht...
-
Ja, binnen in de pomp zijn meerdere mogelijkheden. Ik heb wel eens een pompje opengehaald om te kijken hoe het werkte, eentje van een motor dat al een jaar of 3 niet gelopen had. Vocht, dat is gaan roesten, klein gaatje, net onder het membraam, maar wel lekken, inderdaad langs aan pompaandrijvingsarmpje. (weer zo'n mooi Scrabble woord)
Mijn F6 rijdt trouwens ook 1 op 10, op gas en met automaat.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2004-02-18 12:32 ]</font>
Mijn F6 rijdt trouwens ook 1 op 10, op gas en met automaat.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2004-02-18 12:32 ]</font>
-
-
Leuk zo'n discussie aanzwengelen. De benzinepomp klinkt logisch. Is dat moeilijk te vervangen/af te stellen? Dat van de benzine langs de cilinderwanden in het carter lijkt mij kolder. benzine is nl vluchtig en na 10 omwentelingen zitten die cilinderwanden al op zo'n 60 graden volgens mij. Ik heb een hele zware voet. Rijd nl. standaard plankgas tenzij geen ruimte/camera's. Ik heb hele lange poten en zo voorkom ik een verkrampte rechterknie. Wil ook nog eens handgas/cruisecontrol inbouwen. Dan is dat probleem over. Die r5 van mijn moeder reed altijd 1:10 koud,warm snel of langzaam. Dus het koude motorprobleem is het zeker niet.
oant sjen,
PEET
PEET
Benzine pompje vervangen is fluitje van een cent: Drie boutjes en twee slangetjes en je kan er prima bij.
Ik ben het er mee eens dat folkert de plank een beetje misslaat met het cilinderwanden verhaal. Met olie werkt dat inderdaad zo. Maar benzine is nadat het uit de carburateur komt verneveld en slaat dan echt niet zomaar meer neer, al is de cilinder maar lauw ipv heet. Dus hooguit de benzine die in de cilinder achterblijft nadat de motor gestopt is condenseert weer en zelfs dat durf ik te betwijfelen omdat de motor altijd in middenstand tot stilstand komt en dan staan de kleppen alweer een beetje open. Maar zelfs dan heb je het over zo weinig benzine dat je daar nix van zou mogen merken.
Via de carterventilatie kan ook niet omdat die voor de carb wordt aangesloten boven de chokeklep. Er is geen enkele manier waarop daar druk op kan komen staan om iets tegen de carterdruk in de motor in te stuwen. En als dat wel kon dat zit daar simpelweg nog geen benzine in.
Ik ben het er mee eens dat folkert de plank een beetje misslaat met het cilinderwanden verhaal. Met olie werkt dat inderdaad zo. Maar benzine is nadat het uit de carburateur komt verneveld en slaat dan echt niet zomaar meer neer, al is de cilinder maar lauw ipv heet. Dus hooguit de benzine die in de cilinder achterblijft nadat de motor gestopt is condenseert weer en zelfs dat durf ik te betwijfelen omdat de motor altijd in middenstand tot stilstand komt en dan staan de kleppen alweer een beetje open. Maar zelfs dan heb je het over zo weinig benzine dat je daar nix van zou mogen merken.
Via de carterventilatie kan ook niet omdat die voor de carb wordt aangesloten boven de chokeklep. Er is geen enkele manier waarop daar druk op kan komen staan om iets tegen de carterdruk in de motor in te stuwen. En als dat wel kon dat zit daar simpelweg nog geen benzine in.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
-
-