RDW-keuring R4AT

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Ardi
Berichten: 24
Lid geworden op: ma jan 06, 2003 2:00 am
Locatie: Lopik

Bericht: # 32244Bericht Ardi »

Door een bericht van Timo werd ik er op geattendeerd dat het inderdaad best risico's met zich mee brengt om met een niet RDW gekeurde R4AT de weg op te gaan. Er zijn vast R4 (AT)rijders geweest die dit uit hebben gezocht.

Daarnaast is natuurlij de volgende vraag waar ik de RDW eisen kan vinden.
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 32254Bericht Ron »

Zodra er een APK overheen is gegaan lijkt me er verzekeringstechnisch niet veel aan de hand, mits je de modificatie kenbaar hebt gemaakt aan de verzekeringsmaatschappij.
Timo
Berichten: 12
Lid geworden op: ma jul 01, 2002 2:00 am

Bericht: # 33637Bericht Timo »

Stuur die lui van de RDW een een e-mail. Die kunnen daar best een antwoord op geven. Als dat ding goed remt, strak rijdt en stuurt, kun je natuurlijk best een aantekening op je kentekenbewijs krijgen. Ik zou het wel binnen het redelijke (qua uitlaadgeluid e.d.) houden voor de keuring, als je de aantekening maar hebt. Dat je daarna nog een sportdempertje monteert, net als je buurjongen met zijn sportjapanner, is tot daar aan toe. Ik heb een kleine 10 jaar geleden wel een keer iemand gesproken op de beurs in Zwolle waar wij toen een standje hadden met de R4 club en waar de witte alpine stond van Robert Jansma (Waar is die R4 trouwens gebleven??) Hij had een type goedkeuring voor zijn R4 ALPINE. Vroeger had je nog een leeg vakje op je kentekenbewijs met ccm (inhoud) Daar had hij dus 1397 staan. Stom dat ik zijn adres niet gevraagd heb, maar zo gaan dat soort dingen. Succes!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Timo op 2004-03-07 21:06 ]</font>
Ton
Berichten: 69
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 2:00 am
Locatie: Apeldoorn

Bericht: # 33680Bericht Ton »

Heb een jaar of 6 geleden mijn 4A laten keuren bij het RDW in zwolle,in een keer goed.
Ik heb het destijds voornamelijk om verzekeringstechnische redenen gedaan.

Er is inmiddels wel het een en ander verandert,dus of het nu nog zo lukt........

Groeten Ton
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 34135Bericht Ron »

Vandaag mijn R4GTT goedgekeurd. Moest er wel even andere achterlichten opzetten en een koplamp stellen, maar verder istie toch maar weer mooi legaal. De keurmeester heeft er ook wat langer over gedaan dan normaal, en wilde eigenlijk een steekproef om maar te zien wat die gasten van de RDW er van zouden vinden. Zo vaak kreeg hij nou ook weer niet een auto op de brug waarbij bijna niets meer op de oorspronkelijke plek zit.

Gezien de aard van het topic wilde ik mijn vreugde hier maar even kwijt.
Exorbitante bouwsels blijken dus (nog steeds) door de beugel te kunnen.
Gebruikersavatar
Renault Classique
Berichten: 384
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
Locatie: Willemstad Curacao

Bericht: # 34143Bericht Renault Classique »

Mooi! Gefeliciteerd!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 34145Bericht R4F6GTX Automaat »

M'n Merkedes is ook goed gekeurd vandaag... :razz:
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 34152Bericht Ron »

Hebbie al een trekhaak?
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 34165Bericht R4F6GTX Automaat »

nope
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4 rotterdam
Berichten: 30
Lid geworden op: do sep 04, 2003 2:00 am

Bericht: # 34168Bericht R4 rotterdam »

Op 2004-03-19 17:46, schreef Ron:
Vandaag mijn R4GTT goedgekeurd.
Gefeliciteerd!
R4 rotterdam
Berichten: 30
Lid geworden op: do sep 04, 2003 2:00 am

Bericht: # 34169Bericht R4 rotterdam »

Op 2004-03-19 23:17, schreef R4F6GTX Automaat:
M'n Merkedes is ook goed gekeurd vandaag... :razz:
En, Paul, jij natuurlijk ook van harte! Bij de garage van 'de witte" laten doen? Of toch weer in de wachtkamer gaan zitten.....
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 34198Bericht R4F6GTX Automaat »

In de wachtkamer gezet en 'm gewoon een week laten staan. Op mijn antwoordapparaat staat dat ie klaar is en dus goedgekeurd. Moet 'm nog een keer ophalen.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 34250Bericht Folkert »

Op 2004-03-19 17:46, schreef Ron:
Vandaag mijn R4GTT goedgekeurd. Moest er wel even andere achterlichten opzetten en een koplamp stellen, maar verder istie toch maar weer mooi legaal. De keurmeester heeft er ook wat langer over gedaan dan normaal, en wilde eigenlijk een steekproef om maar te zien wat die gasten van de RDW er van zouden vinden. Zo vaak kreeg hij nou ook weer niet een auto op de brug waarbij bijna niets meer op de oorspronkelijke plek zit.

Gezien de aard van het topic wilde ik mijn vreugde hier maar even kwijt.
Exorbitante bouwsels blijken dus (nog steeds) door de beugel te kunnen.
Voor de APK wel... Gefeliciteerd Ron! 4-4-4 rijden we achter elkaar?
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 34318Bericht Ron »

Wel, dat is te zeggen, de inschrijving schijnt gesloten te zijn (spijtoptanten worden vast nog wel toegelaten), en ik heb nog geen oppas voor de volle tijd inclusief overnachting. Bijrijder moet ook mee.
Daarnaast is het zo dat áls ik zou komen, ik dan met de combi ga want in die GTT hou ik het geen 400+ km uit. (wat dan waarschijnlijk 550 km wordt, en dat is wel errug veel...)
Ik ben er denk ik niet bij.
johan
Berichten: 3
Lid geworden op: zo aug 11, 2002 2:00 am

Bericht: # 36547Bericht johan »

als dat de oude r4gtt van marcel is mag je blij wezen dat le geen steekproef hebt gehad
de schokbrekerpunten aan de voorkant zijn ongeveer 6 cm verlast en de plaat waar achter de torsie staven in zitten is aan 1 kant ook gelast want deze is tijdens het verlagen gescheurd
Plaats reactie