zelf LPG inbouwen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Ik wil graag zelf LPG inbouwen. Nu weet ik wel hoe dat moet, maar ik wil graag de exacte regels weten. Hij moet straks wel gekeurd worden bij de RDW. Zo heb ik nog veel slangen etc. liggen, die zijn te oud en mogen waarschijnlijk niet meer. Een tank mocht vroeger (...) niet ouder zijn dan 10 jaar, is dat nog zo, of is de regelgeving veranderd? De afstand tussen de bevesigingsbeugels van de leiding mogen niet meer dan 30 cm uit elkaar, dat soort dingen.
Als iemand hier meer van weet, LET ME KNOW
Als iemand hier meer van weet, LET ME KNOW
Ik dacht dat dat niet mocht.
Dit is wel erg gemakkelijk gedacht.
Even snel de keuring omzeilen?
Als je goed en netjes werkt zou de keuring geen probleem moeten zijn en is wel zo netjes en veilig.
Dit is wel erg gemakkelijk gedacht.
Even snel de keuring omzeilen?
Als je goed en netjes werkt zou de keuring geen probleem moeten zijn en is wel zo netjes en veilig.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
In juli worden schijnbaar elke regels weer veranderd, dus als je nu een installatie wil inbouwen mag ie niet ouder zijn als van juli 2003. Overal moet het E-keurmerk op staan en er zijn meer regeltjes en wetjes die steeds weer veranderen dus je kunt het beste een gasboer opbellen en om uitleg te vragen. Het wordt er niet gemakkelijker op.
Over een paar weken besluit ik of ik mijn NATO F6 op gas wel of niet verkoop, misschien is dat iets voor je. Zie voor foto's op mijn website.
Over een paar weken besluit ik of ik mijn NATO F6 op gas wel of niet verkoop, misschien is dat iets voor je. Zie voor foto's op mijn website.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Ik heb gisteren nog e.e.a. opgezocht op internet: 35 pagina's met wetteksten, over waar wel en niet een tank mag zitten en wat er allemaal op en aan moet zitten. Alles moet deugdelijk bevestigd zijn. Een compleet pakket (do it yourself) kost ongeveer 450 euri, arbeidsloon ongeveer 300 euro en dat is inclusief RDW keuring etc. (komt er anders ook nog bij!!). Voor de continuiteit thuis, moet dat eigelijk snel gebeuren, dus laten doen betekent: 's ochtends brengen en 's middags ophalen, en dat is wel zo prettig. Met andere woorden: zelf doen is mogelijk, maar de besparing is ongeveer 150 euro en een hoop gezeur bij RDW (extra vrije dag nemen en risico van afkeur, weer naartoe, etc). Oh ja, het is niet voor mijn R4 GTL, maar voor mijn R16TX (78). Ook mooi natuurlijk, toch? Het principe is hetzelfde.
Groet Timo
Groet Timo
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Als je dan echt precies wilt zijn, klopt die van jou ook niet hoor. Jouw 1400 heeft meer vermogen dan op je kenteken vermeld staat, dus...Op 2004-01-27 08:37, schreef an3s:
Eigenlijk niet nee, en dat weet je best.
Voor overijverige rdw medewerkers die toevallig ons forum bezoeken:
'Dat doen we dus ook niet'
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Inderdaad moeten alle auto's die gewijzigd zijn (vermogen, banden, etc) door de RDW gekeurd worden. Met name de Alpinisten onder de R4 rijders krijgen in 1 keer 3 x zoveel vermogen in een autootje wat normaal niet boven de 100 uitkomt. Nu weet ik dat er wel mensen zijn die hun R4 GTL 1397 TURBO door de RDW hebben laten keuren. Kijk, als je iets bredere banden monteert zul je niemand horen, maar als jij met 180 kmh een vangrail probeert te verplaatsen of je buurmeisje aanrijdt, kon de verzekering nog wel eens vervelend doen en geen uitkering uitbetalen. Iedereen moet voor zichzelf maar uitmaken of hij/zij dat risico wil nemen...