Welke type 4?

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Il Duce en de groene 4
Contacteer:

Bericht: # 31734Bericht Il Duce en de groene 4 »

Hoi allemaal, ik heb nog een vraagje:
Kan iemand mij vertellen wat voor type R4 ik heb, of hoe ik daar achter kan komen? Het 4tje is van het belgische leger geweest en staat in het nederlandse kenteken als een Renault 4TL. Dit is volgens mij niet helemaal juist.
Thor vertelde mij dat ik het kon vinden aan de hand van m'n chassisnummer. Nu heb ik dat eens opgezocht en het nummer is: VF1112C0000994506. Op het ovale plaatje onder de motorkap staat 112C waaruit al meerder mensen hebben geconcludeerd dat het om een Cleon motorblokje gaat, wat naar ik begreep een inhoud heeft van 956cc. Zoals jullie zien is dit terug te vinden in het chassisnummer. Het probleem is dat ik de garage telkens verkeerde onderdelen krijg omdat ze niet precies weten wat voor model het is. De laatste keer had ik een wielbout voor een 1123, en die was na 2 mislukte pogingen eindelijk goed, dus ergens ben ik nu in de veronderstelling dat ik een 1123 heb. Wie kan mij uitsluitsel geven over het type?
Le Car
Contacteer:

Bericht: # 31746Bericht Le Car »

Een R1123 heb je niet,deze heeft 845cc en als motorcode 800 (701).Dit is een R4L.

Als op jou ovale plaatje 112C staat heb je 956 cc motor (de CIC(708)) met 41 pk.Dit zijn tevens de eerste cijfers van je chasiscode. Het gaat hier om een R4,zonder L,TL,C,GTL enz aanduiding.

Dit staat dus niet helemaal correct op je papieren.Het boujaar zou moeten zijn vanaf 1986 tm 1990 met een zenith carburatie

Succes er mee,ik hoop dat het duidelijk genoeg is.

Michiel
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Plaats reactie