kilometerteller kapot
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Mijn kilometerteller doet vreemd: hij draait per 100 meter er honderdduizend kilometer bij -- als je snapt wat ik bedoel.
paar vraagjes:
* Hoe vervang ik deze en hoe krijg ik een nieuwe?
* Stuurt het clubmagazijn ook onderdelen op? * Kan er misschien ook een kilometerteller van een vijfje in?
* krijg ik problemen met de verzekering (ik mag er niet meer dan 10.000 per jaar in rijden)?
Overigens, de snelheidsmeter doet het nog wel goed.
R4 TL uit 1984
paar vraagjes:
* Hoe vervang ik deze en hoe krijg ik een nieuwe?
* Stuurt het clubmagazijn ook onderdelen op? * Kan er misschien ook een kilometerteller van een vijfje in?
* krijg ik problemen met de verzekering (ik mag er niet meer dan 10.000 per jaar in rijden)?
Overigens, de snelheidsmeter doet het nog wel goed.
R4 TL uit 1984
vervangen is errug makkelijk.
- Stuur eraf (weet niet of dat echt nodig is, maar werkt wel veel makkelijker)
- zwarte omhulsel losmaken
- teller heeft aan de zijkant twee klipjes, die duw je in entrek hem eruit.
- teller kabel losmaken, stekkeertjes losmaken en klaar.
- Nieuwe erin en alles weer monteren
Hoeveel stand er eigelijk op je teller, ik heb er namelijk wel eentje over. Je kunt de km stand ook veranderen, boormachiene erin, maar dat duurt echt heel lang denk ik toch.
je hoeft trouwens niet eens de hele teller te vervangen, je kunt ook alleen de klok vervangen..(dacht ik toch)
- Stuur eraf (weet niet of dat echt nodig is, maar werkt wel veel makkelijker)
- zwarte omhulsel losmaken
- teller heeft aan de zijkant twee klipjes, die duw je in entrek hem eruit.
- teller kabel losmaken, stekkeertjes losmaken en klaar.
- Nieuwe erin en alles weer monteren
Hoeveel stand er eigelijk op je teller, ik heb er namelijk wel eentje over. Je kunt de km stand ook veranderen, boormachiene erin, maar dat duurt echt heel lang denk ik toch.
je hoeft trouwens niet eens de hele teller te vervangen, je kunt ook alleen de klok vervangen..(dacht ik toch)

-
- Voormalig Steunpunt NO
Het gaat blijkbaar nog veel simpeler als met een boormachine, maar daarvoor moet je enige ervaring hebben met tellerwerken heb ik me laten vertellen. Misschien dat er bij jou gewoon een vuiltje tussen zit of een palletje blijft hangen.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
-------
Meten ze dat anders wel dan? Ik geloof niet dat je ooit je km-stand door moet geven. Bovendien is dat ook geen bewijs voor een bepaald aantal km's, want het ding is neit geijkt, niet verzegeld en kan kapot gaan zoals bij jou en hoeft voor de APK voor zover ik weet niet eens te werken, zolang de snelheid maar aangegeven wordt. Dus waar maak je je druk om?
-------
-------
De nationale autopas bedoel je? Dat is leuk als verkoopargument, maar zeker niet fraude ongevoelig en bovendien nog steeds geen bewijs vanwege bovenstaande redenen. Overigens is het helemaal niet verboden om met je km-teller te knoeien, maar het is wel verboden om andere mensen op te lichten door te verzwijgen dat er mee geknoeid is. Dus als je gewoon zegt dat de wagen meer gelopen heeft is het geen probleem. Enig idee hoe vaak op een jaar het voorkomt dat km-tellers, computers, tellerkabels en zo kapot gaan? In veel gevallen gaat bij reparatie de originele km-stand verloren.
-------
-------