startmotor er uit !!!
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
-
jogens, bedankt voor jullie adviezen, de klus is geklaard. Toen de motor slecht wou starten dacht ik aan een nieuwe accu.
Die was al 6 jaar, dus met wat kou ging hij haast niet meer rond.Dus een nieuwe gehaald,
geladen en starten maar. Tot mijn schrik ging dat zo slecht dat ik dacht aan een maandag-accu. Voor de zekerheid op mijn andere F6 geprobeerd, is nog in opbouw, en de motor vloog rond. De startmotor dus......
er lag nog een op de plank dus sleutelen.
heb het spruitstuk er toch maar afgehaald voor een gaatje er in te boren voor de vacuummeter.De oude startmotor lag voor uit het lager. Het busje was er uit. Vandaar dat het veeeel te zwaar liep.De zaak zit weer inelkaar en doet het goed.Ga nu weer verder met de bestel-F6. Hoop over een maand klaar te zijn. Dan zijn alle gaten dicht en kan hij varen. Gegroet allen. M.
Die was al 6 jaar, dus met wat kou ging hij haast niet meer rond.Dus een nieuwe gehaald,
geladen en starten maar. Tot mijn schrik ging dat zo slecht dat ik dacht aan een maandag-accu. Voor de zekerheid op mijn andere F6 geprobeerd, is nog in opbouw, en de motor vloog rond. De startmotor dus......
er lag nog een op de plank dus sleutelen.
heb het spruitstuk er toch maar afgehaald voor een gaatje er in te boren voor de vacuummeter.De oude startmotor lag voor uit het lager. Het busje was er uit. Vandaar dat het veeeel te zwaar liep.De zaak zit weer inelkaar en doet het goed.Ga nu weer verder met de bestel-F6. Hoop over een maand klaar te zijn. Dan zijn alle gaten dicht en kan hij varen. Gegroet allen. M.
-
Ik heb vandaag voor de derde keer in 3 maanden de startmotor vervangen in mijn F6 automaat. De eerste keer werd ie gereviseerd maar liep de verkeerde kant op. De tweede keer bleef iets langer zitten, zeker 6 weken, maar omdat er meer kapot was liep de wagen toch niet. Nu heb ik 'm weer moeten vervangen omdat er ook het lager uit lag. Een nieuwe erop en nu werkt opeens alles, ook dat waar ik aan weken op aan het puzzelen ben... Dus morgen naar de APK...
Dat revisiebedrijf ga ik dus nooit meer naartoe.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2003-12-19 00:41 ]</font>
Dat revisiebedrijf ga ik dus nooit meer naartoe.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2003-12-19 00:41 ]</font>
Je kunt dat soort dingen ook niet eeuwig blijven reviseren he. Op een gegeven moment is het gewoon op. Ik weet van dynamo's dat er op een gegeven moment een sleepspoor in het anker komt, van de koolborstels. Als dat het geval is, is het eigenlijk niet rendabel meer om hem te reviseren, want dan moet het anker nagemaakt worden en dat is gewoon te duur.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
zou je mij ook ff die kunnen mailen ?? vcs@gmx.de 

laatst ook accu vervangen als gevolg van slecht starten, gaat nu als een dolle gekko aan de haal. Zelfs met deze temperaturen!!! Moest echter wel effe de contactpuntjes van de verdelerkap goed "dremelen". Ze waren een beetje groen uitgeslagen (oeps). Nu gaat dat ding tenminste ook lopen als de startmotor zijn best aan het doen is!!!
Volgende week ga ik beginnen aan de schokbrekers voor. Met behulp van alle tips op het forum moet dit lukken. Alvast mijn dank voor uw reacties!!! HEb trouwens via importeur van Heck (ofzo) 2 koni's voor slechts 28 euri weten te regelen!!!!
Zag trouwens een tijdje geleden een renault master met Renault 4 club sticker (???) !!!
Volgende week ga ik beginnen aan de schokbrekers voor. Met behulp van alle tips op het forum moet dit lukken. Alvast mijn dank voor uw reacties!!! HEb trouwens via importeur van Heck (ofzo) 2 koni's voor slechts 28 euri weten te regelen!!!!
Zag trouwens een tijdje geleden een renault master met Renault 4 club sticker (???) !!!