Moeilijk en langzaam starten
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Vandaag ineens een probleem met starten.
Het klonk, ging ongeveer zo;
Sleutel omdraaien en een heel langzaam draaiend startmotorgeluid. Nog een keer geprobeerd, weer heeeel langzaaaam draaien. De derde keer weer heel langzaam maar sloeg wel mooi aan. Toch weer even uitgezet en op nieuw geprobeerd, in een keer super draaiende startmotor en wegwezen.
Is dit een probleem van een bijna lege accu of toch weer die startmotor?
Het klonk, ging ongeveer zo;
Sleutel omdraaien en een heel langzaam draaiend startmotorgeluid. Nog een keer geprobeerd, weer heeeel langzaaaam draaien. De derde keer weer heel langzaam maar sloeg wel mooi aan. Toch weer even uitgezet en op nieuw geprobeerd, in een keer super draaiende startmotor en wegwezen.
Is dit een probleem van een bijna lege accu of toch weer die startmotor?
Mooie rode R4L uit 1985 met twee kinderzitjes.
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Met een R4 in mijn familie het volgende; als je 'm wilt starten,de enige mogelijkheid is 'm in z'n vrij zetten, de koppeling NIET intrapen en dan start ie normaal. Als je het probeert met de koppeling wel ingetrapt draait ie ook heel langzaam rond.
Alle (massa)kabels zitten goed vast, ik heb er zelfs extra aangemaakt, maar waarom dat nou zo is, is mij een raadsel. Maar misschien heb je die van jou op de zelfde manier gestart...?
Alle (massa)kabels zitten goed vast, ik heb er zelfs extra aangemaakt, maar waarom dat nou zo is, is mij een raadsel. Maar misschien heb je die van jou op de zelfde manier gestart...?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Geen problemen meer gehad.
Weer een paar honderd kilometer naar Maastricht op en neer geweest. heen door de sneeuw etc. geeft altijd een hoop condens/ vocht in de auto.
Maar we zijn weer terug zonder problemen.
Nog 1100 kilometer en dan vier ik de 200.000 ste.
Weer een paar honderd kilometer naar Maastricht op en neer geweest. heen door de sneeuw etc. geeft altijd een hoop condens/ vocht in de auto.
Maar we zijn weer terug zonder problemen.
Nog 1100 kilometer en dan vier ik de 200.000 ste.
Mooie rode R4L uit 1985 met twee kinderzitjes.
Voor het eerst in vijf jaar heeft de 4 ons in de steek gelaten.
Weer langzaam draaien maar aanslaan ho maar.
Nog proberen te duwen met vrouw en kinderen er nog in. Na te vaak proberen te starten accu helemaal leeg, nog een laatste TIK onder de motorkap en klaar.
De volgende dag toch even proberen. Heel langzaam draaien en ...aan! Meteen naar de accu man gereden en de accu laten doormeten.
Conclussie, de accu gaf net 2/3 van zijn vermogen. Nieuwe accu erin, kabels schoon gemaakt en hij rijdt als een... perfect dus!
Allemaal de beste wensen voor 2000 VIER.
Weer langzaam draaien maar aanslaan ho maar.
Nog proberen te duwen met vrouw en kinderen er nog in. Na te vaak proberen te starten accu helemaal leeg, nog een laatste TIK onder de motorkap en klaar.
De volgende dag toch even proberen. Heel langzaam draaien en ...aan! Meteen naar de accu man gereden en de accu laten doormeten.
Conclussie, de accu gaf net 2/3 van zijn vermogen. Nieuwe accu erin, kabels schoon gemaakt en hij rijdt als een... perfect dus!
Allemaal de beste wensen voor 2000 VIER.
Mooie rode R4L uit 1985 met twee kinderzitjes.