roest van binnenuit

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
marco
Contacteer:

Bericht: # 2872Bericht marco »

Zoals bij zoveel 4tjes heeft ook de mijne last van roest bij het achterspatbord net boven en onder de kitlijn. Is dit enigzins netjes te repareren? (met knip en las werk)en wat zal dat ongeveer kunnen kosten?
Kees

Bericht: # 2893Bericht Kees »

Ja, spatbord losschroeven, eerst achterlicht verwijderen. Schuren met korrel 80. Goede grondlak aan brengen, ontvetten en aflakken. monteren in omgekeerde volgorde en met een goede kruipende tectyl(dinitrol) behandelen.
Bij eventueel laswerk AL HET BRANDBARE VERWIJDEREN !!!!!
Kees
Goof

Bericht: # 2898Bericht Goof »

Je blijft toch gaatjes houden op die manier he. Moet je toch bekijken als de spatborden eraf zijn. Laten zitten is zowieso slecht. Ik raad aan de spatborden te vernieuwen. 2 spatborden en een spuitbus lak heb je voor minder als honderd piek. Zelf netjes opspuiten of als je dat niet kan iemand anders die het wel redelijk kan laten doen. De bovenkanten met een roterende staalborstel een de onderkant goed blank maken. Roestomvormer erop en geod laten drogen. Flink kit tussen de 2 delen spuiten (vult eventuele gaatjes) en dan de handel weer monteren en aan de buitekant afkitten. Mocht de bovenkant dusdanig aangetast zijn dat er sprake is van gaten ipv gaatjes, dan zou ik dezelfde methode hanteren, alleen na het behandelen met roestomvormer er aan de binnenkant een polyesther matje inleggen. Dit is volgens mij de makkelijkste manier en polyesther roest niet. Ik weet dat er een hoop mensen zijn die dit niks vinden, maar het is in ieder geval een stuk makkelijker en goedkoper als lassen.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Plaats reactie