1400 blok in huis
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
Met blijdschap geven wij kennis van de het heugelijke recente eigendom van een 1397 cc blokje uit een R5 automatic, via een advertentie op dit Forum. Dit prachtige blokje heeft in 21 jaar tijd een aandoenlijke 80.000 km gelopen. Ik ben dus een zwaar tevreden mens. Op het blokje staat 847 M7/12 000014174, en ik kom op basis van de Finse lijst tot de conclusie dat ik hiermee 59 paardekrachten in huis heb gehaald. Klopt ? Als ik het goed begrijp zit er een dubbele Weber carb op.
De inbouw wordt zeker niet eerder dan volgend voorjaar, maar om me vast te prepareren hier wat vragen:
Wie heeft er zo'n motor ingebouwd ? Ik wil graag een keer kijken voor de aansluiting van alle slangetjes rond de carburateur. Wat zijn de trips en trics, er zit geen radiator bij, kan de R4 radiator dit trekken of moet ik er een R5 radiator bij zoeken ?
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: willem de zwijger op 2003-11-02 21:00 ]</font>
De inbouw wordt zeker niet eerder dan volgend voorjaar, maar om me vast te prepareren hier wat vragen:
Wie heeft er zo'n motor ingebouwd ? Ik wil graag een keer kijken voor de aansluiting van alle slangetjes rond de carburateur. Wat zijn de trips en trics, er zit geen radiator bij, kan de R4 radiator dit trekken of moet ik er een R5 radiator bij zoeken ?
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: willem de zwijger op 2003-11-02 21:00 ]</font>
-
Mijn F6 automaat heeft dezelfde motor. Kom maar kijken wanneer je wilt. Radiateur is als het goed is dezelfde. Het blok moet ongeveer 2 cm hoger komen te liggen anders past de stuurstang niet samen met het spruitstuk. Dit kan door de motorsteunen te verhogen, of deze hoger te monteren, of plaatjes onder de motorrubbers stoppen of zoiets.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Ik heb precies hetzelfde blok ingebouwd in mijn f6. Je bent van harte welkom dat eens in Delft te komen bekijken. Je moet dan wel even opletten want door de gasinstallatie zitten er bij mij net iets meer slagetjes aan dan bij een gewone.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
-
-
Ja, er zit een Weber 32dir 90 op (dus geen 32 dir 100) volgens welingelichte bron, met een retourleidingsaansluiting naar de brandstofpomp. Iets tammere carb met iets tammere nokkenas zou meer koppel / minder vermogen moeten leveren, ca 55 pk. Daar ik er vanuit mijn motorfiets achtergrond bijzonder van hou om bij lage toeren te rijden lijkt me dit een karakteristiek naar mijn hart.
Nog even over de poelies: die steken behoorlijk verder uit, hebben jullie die (nokkenaspoelie)ook pas gemaakt ? En een F6 uitlaat ?
Nog even over de poelies: die steken behoorlijk verder uit, hebben jullie die (nokkenaspoelie)ook pas gemaakt ? En een F6 uitlaat ?
-