1108 in een F4
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Yep. Wel ff ook de radiateur overnemen. Ik zou zelfs overwegen om voor de rally een AT radiateur te monteren met dubbele fan.
En dikke wielen eronder, dan is de druk per vierkante cm. lekker laag en de kans op vast zitten dus beduidend kleiner.
En dikke wielen eronder, dan is de druk per vierkante cm. lekker laag en de kans op vast zitten dus beduidend kleiner.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
-------
radiator, accoord, heb ik van de GTL ook nog. Is die van een AT groter? en zo ja, heeft iemand die voor ons? Ik heb al zitten kijken naar een dubbele fan, maar dat wordt passen en meten... Die wielen, daar heb ik ook over nagedacht. Het probleem is dat je ook reservewielen wil meenemen, liefst een stuk of drie. Dan heb je dus al 7 brede velgen incl. band nodig. Zodra je daar doorheen bent kan de technische ondersteuning je alleen maar helpen met 135 en 145 bandjes...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
je kunt beter starten op 4 smalle en pas over gaan op breder als het terrein het vereist of toelaat. Ik neem overigens aan dat de organisatie wel zorgt voor een mogelijkheid om banden te wisselen bij elk kamp. In dat geval gewoon een voorraadje 175 of 185 banden meenemen. En natuurlijk een paar busjes instant tyre inflater.
-------
-------
Als je banden kunt wisselen ga je toch geen 3 reserve wielen meer meenemen. Als je zo'n bus lekdichter bij hebt en 1 smal reservewiel + een stuk of nog wat banden dan lukt dat wel. Hoef je nog maar 4 velgen en daar is makkelijk zat aan te komen. Alleen zal het dus nix mogen kosten en dat zal wel een probleem worden.
Wat je ook kunt doen is op zoek gaan naar een serieus velgen bedrijf dat even 5 stalen velgen voor je verbreedt in ruil voor dikke reclame. Neem eens contact op met de velgen dokter. Voor het betere rally-gereedschap kijk maar eens op http://www.dutchpowertrading.nl Kun je misschien wel wat leuk spul lospeuteren.
Wat je ook kunt doen is op zoek gaan naar een serieus velgen bedrijf dat even 5 stalen velgen voor je verbreedt in ruil voor dikke reclame. Neem eens contact op met de velgen dokter. Voor het betere rally-gereedschap kijk maar eens op http://www.dutchpowertrading.nl Kun je misschien wel wat leuk spul lospeuteren.
-------
-------
Zit er een 850cc-motor in je F4? Voordat je de 1108 er in zet, zal je eerst de motorsteunen die aan het chassis met elk vier bouten vastzitten van de 1108 moeten monteren. Die van een 850 zijn totaal anders.Op 2003-10-20 18:14, schreef jbeekmann:
Hoe makkelijk past een 1108je in een F4? Is dat gewoon: motor+bak eruit >> motor+bak 1108 erin, vastbouten klaar?!
keessie met zijn zessie
trouwens, hoe doe je dat met het Alpine blok?
Steunen 2 cm verhogen. Maar ik heb dus ook een F4. Volgens het verhaal moet ik eerst 1108 stunen halen, en die dan 2 cm verhogen????
Bij het blok heb ik wel de alpine motorsteunen gekregen. Kan ik die niet monteren?(of is dit weer een domme vraag)
Ben daar nog niet zo goed over uit namelijk.
Steunen 2 cm verhogen. Maar ik heb dus ook een F4. Volgens het verhaal moet ik eerst 1108 stunen halen, en die dan 2 cm verhogen????
Bij het blok heb ik wel de alpine motorsteunen gekregen. Kan ik die niet monteren?(of is dit weer een domme vraag)
Ben daar nog niet zo goed over uit namelijk.

-