gekke automaat
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Een vriend van mij heeft een Renault automaat (ik geloof een 19). Deze rijdt goed, schakelt mooi op (en af) is pittig, niks op aan te merken. Zijn rijstijl echter is zo, een drempel is geen obstakel, daar gas je dus gewoon met dezelfde (te harde) snelheid overheen. Maar als ie dat doet, dan slipt de automaat ineens door. Helemaal geen power meer, nix. Dat komt dan ook niet meer goed, alleen de volgende dag weer, als ie dus weer helemaal afgekoeld is. Wie weet wat er aan te doen is, behalve een echte auto kopen?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Nou weet ik niet veel van automaten, maar ik zou zeggen dat de bakolie door die heftige bokkesprongen terecht komt op plaatsen die normaliter droog moeten blijven (platen en zo). Dat zou verklaren waarom het allemaal pas weer een beetje gaat functioneren als de boel de tijd heeft gekregen op te drogen
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
toch verversen want de olie kan uitgewerkt zijn dan wordt hij te dun geeft onvoldoende koeling
dit is de eerste en goedkoopste oplossing
kan ook zijn dat 1 van de diafragma's in de bak het niet meer goed doet en daarom de tandwielen elkaar niet goed raken op dat moment.
naast het slippen ratelt hij dan ook ?
die automaat is trouwens bijna niet te reviseren en vervangen door een gebruikte
dit is de eerste en goedkoopste oplossing
kan ook zijn dat 1 van de diafragma's in de bak het niet meer goed doet en daarom de tandwielen elkaar niet goed raken op dat moment.
naast het slippen ratelt hij dan ook ?
die automaat is trouwens bijna niet te reviseren en vervangen door een gebruikte
r4tl/renault master t 35 d/citroen az '54/porsche 356 '59/harley wlc '43
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
je zegt wel dat er genoeg olie in de bak zit, maar dat verhaal ken ik! Heeft me al eens een revisie gekost.
Meestal moet de olie van een automaat worden gepeild met draaiende motor na een rit van minimaal 10 kilometer!! En dan blijkt er opeens wel degelijk een behoorlijk tekort te zijn. En als je dan al lang genoeg op deze manier (en met die lompe rijstijl, waarvoor liggen die drempels er denk je?) hebt gereden kun je dus wel degelijk gaan reviseren. Autotrans in Lunteren doet automaten-revisies. Niet goedkoop, wel goed. En als je zelf de bak uit- en inbouwt ben je natuurlijk veel goedkoper uit.
Suc6
Meestal moet de olie van een automaat worden gepeild met draaiende motor na een rit van minimaal 10 kilometer!! En dan blijkt er opeens wel degelijk een behoorlijk tekort te zijn. En als je dan al lang genoeg op deze manier (en met die lompe rijstijl, waarvoor liggen die drempels er denk je?) hebt gereden kun je dus wel degelijk gaan reviseren. Autotrans in Lunteren doet automaten-revisies. Niet goedkoop, wel goed. En als je zelf de bak uit- en inbouwt ben je natuurlijk veel goedkoper uit.
Suc6