slangetje voor carburateur

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Goof

Bericht: # 26539Bericht Goof »

verschil tussen een flatgebouw en een wolkenkrabber?
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Rudi

Bericht: # 26575Bericht Rudi »

Slangetje : Ik rijdt al enige tijd rond, zeg maar sinds mijn escapades op de snelweg richting Tubbergen, met een afgetaped slangetje, perfekte balans tussen accelereren en zuinig rijden, top 120 km/h met 850cc, 1:15
Carburateur : Er is carburateur-reiniger te koop bij Brezan, merk Wynn's, air intake & carburettor cleaner. Maak wel eerst je carburateur los en ook de pakking eruit, met het bijgeleverde slangetje spuit je alle kanalen inéén keer schoon. Dan monteer je de boel weer en test de wagen op de snelweg, na 3 km even stoppen, alles nalopen(schroevendraaier meenemen) en voorzichtig bijstellen, je merkt een enorm verschil tussen toen en nu.
Rudi

Bericht: # 26577Bericht Rudi »

Oh, ja. Ik heb het ook geleerd van de verhalen op het Forum, de wijze lessen bij menig garagist, eigen ervaringen en zo gek is het dan niet meer...
Bauke

Bericht: # 26616Bericht Bauke »

Mooi is dat, defecten aan je auto die net op dat moment uitgebreid besproken worden op het forum. 'khad ook een gescheurde slang die ik anders NOOIT gevonden had. maargoed, afknippen, omdraaien boute derin klemmetjes derop en klaar, als een zonnetje. en we kunnen weer lekker rijden
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Willem de Zwijger

Bericht: # 26687Bericht Willem de Zwijger »

Waarom afknippen etc als je het ook gewoon kan repareren ? Ik vind het toch wel een beetje van de onnodige om de carteerventilatie zomaar in de milieu te dumpen.
an3s

Bericht: # 26688Bericht an3s »

Dat gaat niet zomaar het milieu in hoor, de carterontluchting zit nog steeds aan de carb vast en de carterdampen worden nu daarlangs gezogen. Je krijgt hooguit wat verse lucht mee binnen door de opening voor dat slangetje. Die kan je dus evt gewoon aftapen.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Willem de Zwijger

Bericht: # 26771Bericht Willem de Zwijger »

MMmmm ja, en dan geen geklag over een zwarte gasklep !!
holder
Contacteer:

Bericht: # 27066Bericht holder »

Rudi schreef:
Er is carburateur-reiniger te koop [...] je merkt een enorm verschil tussen toen en nu.
Ik heb mijn carburateur open gehad en hij zag er (op het oog) schoon uit. Mij werd verteld dat het echt niet nodig was om hem schoon te spuiten met dat spul. Het blijft behelpen echter. Zouden de sproeiers toch verstopt kunnen zitten hoewel de rest van de carbu er blinkend schoon uitziet? Ervaringen?
David

Bericht: # 27067Bericht David »

Goeie vraag, ik ben ook erg benieuwd naar het antwoord!!
Zo, ik kan de 140 weer aantikken met mijn nieuwe carburateur...
Willem de Zwijger

Bericht: # 27091Bericht Willem de Zwijger »

Holder, ik zou eerst de vacuumvervroeger vervangen (ander topic) en me dan pas zorgen over de carb gaan maken, indien dan nog nodig.
holder
Contacteer:

Bericht: # 27113Bericht holder »

Dat is zeker nodig. Uitlaat is ook gaar. Alles komt tegelijk. Hij luistert ook niet meer. Zet ik hem uit, draait ie gewoon door.
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 27116Bericht R4F6GTX Automaat »

Hoezo draait gewoon door als je 'm uitzet? bedoel je "na-dieselen" of is je contactslot kapot? Als ie na-dieselt, (niet alleen bij een diesel dus) moet je 'm dat niet te lang laten doen. Erg slecht voor het motortje. In een versnelling zetten, rem intrappen, geen gas geven en de koppeling los laten komen zodat de motor uitgaat.
En dan de ontsteking eens goed nakijken.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2003-10-03 01:47 ]</font>
Plaats reactie