slangetje voor carburateur
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Slangetje : Ik rijdt al enige tijd rond, zeg maar sinds mijn escapades op de snelweg richting Tubbergen, met een afgetaped slangetje, perfekte balans tussen accelereren en zuinig rijden, top 120 km/h met 850cc, 1:15
Carburateur : Er is carburateur-reiniger te koop bij Brezan, merk Wynn's, air intake & carburettor cleaner. Maak wel eerst je carburateur los en ook de pakking eruit, met het bijgeleverde slangetje spuit je alle kanalen inéén keer schoon. Dan monteer je de boel weer en test de wagen op de snelweg, na 3 km even stoppen, alles nalopen(schroevendraaier meenemen) en voorzichtig bijstellen, je merkt een enorm verschil tussen toen en nu.
Carburateur : Er is carburateur-reiniger te koop bij Brezan, merk Wynn's, air intake & carburettor cleaner. Maak wel eerst je carburateur los en ook de pakking eruit, met het bijgeleverde slangetje spuit je alle kanalen inéén keer schoon. Dan monteer je de boel weer en test de wagen op de snelweg, na 3 km even stoppen, alles nalopen(schroevendraaier meenemen) en voorzichtig bijstellen, je merkt een enorm verschil tussen toen en nu.
Mooi is dat, defecten aan je auto die net op dat moment uitgebreid besproken worden op het forum. 'khad ook een gescheurde slang die ik anders NOOIT gevonden had. maargoed, afknippen, omdraaien boute derin klemmetjes derop en klaar, als een zonnetje. en we kunnen weer lekker rijden
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
-
Dat gaat niet zomaar het milieu in hoor, de carterontluchting zit nog steeds aan de carb vast en de carterdampen worden nu daarlangs gezogen. Je krijgt hooguit wat verse lucht mee binnen door de opening voor dat slangetje. Die kan je dus evt gewoon aftapen.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
-
Ik heb mijn carburateur open gehad en hij zag er (op het oog) schoon uit. Mij werd verteld dat het echt niet nodig was om hem schoon te spuiten met dat spul. Het blijft behelpen echter. Zouden de sproeiers toch verstopt kunnen zitten hoewel de rest van de carbu er blinkend schoon uitziet? Ervaringen?Rudi schreef:
Er is carburateur-reiniger te koop [...] je merkt een enorm verschil tussen toen en nu.
-
-
Hoezo draait gewoon door als je 'm uitzet? bedoel je "na-dieselen" of is je contactslot kapot? Als ie na-dieselt, (niet alleen bij een diesel dus) moet je 'm dat niet te lang laten doen. Erg slecht voor het motortje. In een versnelling zetten, rem intrappen, geen gas geven en de koppeling los laten komen zodat de motor uitgaat.
En dan de ontsteking eens goed nakijken.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2003-10-03 01:47 ]</font>
En dan de ontsteking eens goed nakijken.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2003-10-03 01:47 ]</font>