Ik heb een probleem. Ik heb samen met een vriend een alpine blokje voor een groot gedeelte gereviseerd. Nieuwe lagerschalen allemaal nieuwe pakkingen. Alles schoongemaakt en schoongespoten. Nu hebben we hem er gister ingezet tesamen met 5 bak. Alles prima starten. Eerst een tijdje gestart (wel met compressie). Na 2 min prutsen met starten ging ie lopen. Toen ratelde ie een beetje. Toen na 1 minuut ging het geluid weg. Toen liep ie als een zonnetje. Helaas kwam het geratel na 5 min terug. Dus ik ben bang dat de lagerschalen eruit liggen. Heeft iemand dit ooit bij de kop gehad. Ik kan in al mijn werkplaatsboeken niet vinden hoe je een motor die geheel uit elkaar is geweest laat inlopen. Ik denk nu dat de olie (oliedruk) te laat opkwam waardoor hij in de beginne beschadigd is wat later weer terug kwam. Iemand een visie dan wel suggesties.
Alvast bedankt.
Tja ik heb al wel de kleppen gesteld maar die waren wel weer iets verlopen. Maar dat klinkt naar mijn mening toch heel anders. Kan zijn dat ik ze nog een keer doe. Is voor mij nog wel een raadsel waarom ie eerst wel ratelde toen tijdje niet en het toen weer terugkwam zei het heviger.
Bij de weg. Ik heb krukas goed bekeken en dat was allemaal bijzonder prima en de lagers waren geen overmaatse. Iemand trouwens nog een suggestie hoe je zoiets moet inlopen. Ik hoorde al iets van een tijd ronddraaien zodat de oliedruk op kon komen. Suggesties of ideen????
Yep alles met heel veel olie ingesmeerd. Het heeft nog wel een vier weken geduurd van het inolieen tot daadwerkelijke starten maar ja of dat het nu is. En ja ik denk dat het de drijfstanglagers zijn. Maar ik snap er nog steeds niks van.
Tja het zou niet fijn zijn maar dan moet de kop er weer af. Ik denk dat ik eerst de lagers ga bekijken voordat ik weer een nieuwe koppaking of erger kan gaan halen.