Lagerschalen, je hebt van die dagen.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
martijn lagerweij

Bericht: # 26910Bericht martijn lagerweij »

Ik heb een probleem. Ik heb samen met een vriend een alpine blokje voor een groot gedeelte gereviseerd. Nieuwe lagerschalen allemaal nieuwe pakkingen. Alles schoongemaakt en schoongespoten. Nu hebben we hem er gister ingezet tesamen met 5 bak. Alles prima starten. Eerst een tijdje gestart (wel met compressie). Na 2 min prutsen met starten ging ie lopen. Toen ratelde ie een beetje. Toen na 1 minuut ging het geluid weg. Toen liep ie als een zonnetje. Helaas kwam het geratel na 5 min terug. Dus ik ben bang dat de lagerschalen eruit liggen. Heeft iemand dit ooit bij de kop gehad. Ik kan in al mijn werkplaatsboeken niet vinden hoe je een motor die geheel uit elkaar is geweest laat inlopen. Ik denk nu dat de olie (oliedruk) te laat opkwam waardoor hij in de beginne beschadigd is wat later weer terug kwam. Iemand een visie dan wel suggesties.
Alvast bedankt.
Renoldie

Bericht: # 26917Bericht Renoldie »

Was de krukas nog wel goed toen je die nieuwe lagers monteerde?. Misschien verkeerde maat lagers. En komt het tikken wel bij de lagers vandaan?
Folkert

Bericht: # 26921Bericht Folkert »

Staan je kleppen niet veel te wijd?
Erik

Bericht: # 26931Bericht Erik »

kleppen stellen en dan weer proberen
Ton

Bericht: # 26943Bericht Ton »

Ontsteking wel op tijd?
martijn lagerweij

Bericht: # 26944Bericht martijn lagerweij »

Tja ik heb al wel de kleppen gesteld maar die waren wel weer iets verlopen. Maar dat klinkt naar mijn mening toch heel anders. Kan zijn dat ik ze nog een keer doe. Is voor mij nog wel een raadsel waarom ie eerst wel ratelde toen tijdje niet en het toen weer terugkwam zei het heviger.
martijn lagerweij

Bericht: # 26945Bericht martijn lagerweij »

Bij de weg. Ik heb krukas goed bekeken en dat was allemaal bijzonder prima en de lagers waren geen overmaatse. Iemand trouwens nog een suggestie hoe je zoiets moet inlopen. Ik hoorde al iets van een tijd ronddraaien zodat de oliedruk op kon komen. Suggesties of ideen????
Ton

Bericht: # 26946Bericht Ton »

Je hebt de lagerschalen wel eerst met olie ingesmeerd voor je ze gemonteerd hebt?Zelfde geld voor de krukas,nokkenas etc.
Folkert

Bericht: # 26960Bericht Folkert »

drijfstanglagers?
martijn lagerweij

Bericht: # 26987Bericht martijn lagerweij »

Yep alles met heel veel olie ingesmeerd. Het heeft nog wel een vier weken geduurd van het inolieen tot daadwerkelijke starten maar ja of dat het nu is. En ja ik denk dat het de drijfstanglagers zijn. Maar ik snap er nog steeds niks van.
Ton

Bericht: # 26990Bericht Ton »

misschien iets in je inlaat laten vallen tijdens het monteren..........?moertje cq ringetje oid?
Folkert

Bericht: # 27002Bericht Folkert »

Ai. Dat zou wel heel pijnlijk zijn na zo'n poetsbeurt...
martijn lagerweij

Bericht: # 27026Bericht martijn lagerweij »

Tja het zou niet fijn zijn maar dan moet de kop er weer af. Ik denk dat ik eerst de lagers ga bekijken voordat ik weer een nieuwe koppaking of erger kan gaan halen.
Plaats reactie