bonken bij gas loslaten

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
eik

Bericht: # 26584Bericht eik »

Voor de techneuten:

Als ik het gas loslaat boven de 30 km per uur begint er "vooronder" iets hard te bonken. Bij het intrappen van de koppeling houdt het op.
Ik verdenk de voorste ophangsateun. Hoe kan ik die testen?
Of ... heeft iemand een andere suggestie?
Tommy

Bericht: # 26591Bericht Tommy »

Dat denk ik ook hij zit voor bij de versnellingsbak, ff op deknietjes en je kan het zien
an3s

Bericht: # 26611Bericht an3s »

Controleer ook even of je uitlaat niet gewoon een beetje los zit en tegen je binnenscherm slaat
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Bauke

Bericht: # 26617Bericht Bauke »

ik gok toch op je baksteun, snel vervangen, want als je lang doorrijd met een kapotte steun rij je op een gegeven moment een bocht om en trek je je lager uit elkaar. Even boven je motorkap gaan staan en met je hand het gas bedienen. Als je de versnellingsbak op een neer ziet bewegen weet je hoe laat het is. Dat van die uitlaat kan natuurlijk ook.
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Bauke

Bericht: # 26618Bericht Bauke »

oh ja, vervangen kost niet zo gek veel tijd, ff die kap eraf, steuntje onder je bak en dan gewoon een paar boutjes los en weer vast.
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Plaats reactie