Zwieber zwieber zwieber.......
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Gisteren ben ik vol geladen met (volwassen) mensen naar Loenen gereden.
Wat mij op viel is dat ik niet harder kon dan 90, omdat hij ontzettend begon te zwieberen van links naar rechts als ik harder ging dan dat!
De banden zijn hard genoeg dus daar kan het niet aan liggen.
Er zit wel wat speling op de achter banden, dus kan het zijn dat de kogeltjes niet goed meer zijn of hoort dat??
HELP!!! Ik vond het niet bepaald fijn rijden, of is het gewoon omdat ik er met "grote"" mensen in zat dat hij zo zwieberd?? HELP!!!
Wat mij op viel is dat ik niet harder kon dan 90, omdat hij ontzettend begon te zwieberen van links naar rechts als ik harder ging dan dat!
De banden zijn hard genoeg dus daar kan het niet aan liggen.
Er zit wel wat speling op de achter banden, dus kan het zijn dat de kogeltjes niet goed meer zijn of hoort dat??
HELP!!! Ik vond het niet bepaald fijn rijden, of is het gewoon omdat ik er met "grote"" mensen in zat dat hij zo zwieberd?? HELP!!!
Ik denk dat er het volgende gebeurt. Omdat er zoveel gewicht op de achteras leunt, komt de voorkant omhoog en vermindert de grip van je voorbanden en dus heeft ie minder sporing aan de voorkant en moet je bijgevolg meer met het stuur werken om recht te blijven rijden. Rijwind, wind en het zog van een vrachtwagen verergeren dat effect nog een keer. Eigenlijk is de 4 niet geconstrueerd op dit soort ritjes.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
-
Niks aan de hand hoor, heel normaal. De R4 is een gebruikswagen voor een Fransoos en zijn vrouwte (kleine mensen) en hooguit 2 kindertjes, dus 4 volwassenen is veel te veel lading. Als je dit vaker gaat doen zou je de achterschokbrekers van een F6 kunnen monteren. Deze zijn "uitduwers", wat iets helpt, maar niet echt veel. Ik merk verschil als ik mijn gastank vol heb of leeg. Met een volle tank zwabbert ie aanmerkelijk meer en de rijwindgevoeligheid is ernorm. (F6)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Die schokbrekers duwen uit, maar kijk maar eens wat de schokbrekers doen als je inveert: juist, langer worden. Die schokbrekers trekken de auto zelfs nog iets verder in z'n veren! (niet dat je dat zult merken, je viertje staat met die schokbrekers ietsjes lager dan normaal)Op 2003-09-15 21:51, schreef R4F6GTX Automaat:
Als je dit vaker gaat doen zou je de achterschokbrekers van een F6 kunnen monteren. Deze zijn "uitduwers", wat iets helpt, maar niet echt veel.
Ik was blij verrast toen ik mijn nieuwe schokbrekers ging monteren een tijdje terug: de oude bleken van zulke F6-dempers! (zekers door iemand bij DSM erop geklust; oud-bedrijfsautooke)
Zo, ik kan de 140 weer aantikken met mijn nieuwe carburateur...