Onlangs bij het tanken kwam er benzine onder de auto vandaan. Ik heb niet het idee dat de tank lek is maar de slang van de vuldop naar de tank. Is dit een eenvoudige klus om te klaren of ... Met 2 linker handen en een nachtritme gaat het me niet altijd handig af!
Heel waarschijnlijk is het het ontluchtingsslangetje dat van de tank naar de vulopening loopt. Ff een ander benzinebestendig huis-tuin-en-keuken slangetje drop en klaar is klara...
Heeft het autootje van m'n moeder ook eens gehad. Toen kon ze de tank niet meer als half vol tanken. Het probleem zit hem waarschijnlijk in de aansluiting van je rubberen vulslang op de stalen vulpijp van de tank. Die naad wil nog wel eens gaan lekken als het rubber wat droog wordt of zo. De oplossing is loshalen die handel, goed schoonmaken, wat montagekit ertussen, weer op elkaar steken en dan met een slangklem ontzettend, gloeiend, keihard aandraaien.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
LEK gevonden!! Scheurtje in de vul slang, geheel boven in, bij het eerste klemmetje. Valt dus mee / tegen. Moet dit nog even zien te herstellen, laten herstellen voor de 25e mei, anders moet ik met een andere auto komen. Zoek nu dus nog een vul slang, wie of wie en waar o waar??
Te laat... Ik heb net de resterende puin van mn donor-viertje weggemikt... Probeer eens een rol duktape (of hoe je dat ook schrijft... Van dat The-A-team spul)..
kun je zoiets niet gewoon met solutie dichtplakken of zo, of lost de benzine dat op? Je hebt pech, want dat is nou een van de weinige onderdelen die ik niet van mijn sloopviertjes heb gehaald. Alhoewel, ik zal eens kijken of ik zo'n slang voor je heb en of ie nog goed is.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------