Ja, die middelste bout aan de onstekingskant laten zitten. We hadden laatst dacht ik een topic waarbij iemand blijvend lekkage had, waarschijnlijk door een lek onder de cilinderbussen.
Je krijgt altijd vloeistof in je blok als je de koppakking er af haalt. Ten minste als je de aftapplug er niet uit haalt die achter naast je distributieklep. Het is een kleine draadplug niet te bereiken en vaak muurvast. MAAARRR als je deze los draait zal al het vloeistof verdwenen zijn als je koppakking eraf haalt. Daarnaast tip voor vastgekoekte koppakking. Stanleymes-mesje eruit halen en dan onder een goede hoek waarin ie niet haakt netjes alles er af schrapen Geen beschadigingen en keurig schoon. Grtn
Distributie klep ?? Wattistat ?
Trouwens, geldt dat voor alle modellen ? De Haynes noemt dit dingetje niet voor 1100 motoren, ik weet niet beter of je krijgt je koelvloeistof er gewoon niet compleet uit.
Yep you are right. Ik heb laatst mijn 1100 vervanngen en daar zat ie ook op. Ik zal ff op de alpine motoren kijken van het weekend maarrreee bijna zaker dat ie er ook op zit.
Nog even over de pakking van het kleppendeksel: ik heb er zo dun mogelijk blauwe siliconen pakking (loctite 5926) tussen gedaan en ik krijg het vertrouwen dat de boel nu lekker dicht zit. Volgens de verpakking gaat dit spulletje mee tussen -60 en + 250 C, wat ze al niet uitvinden tegenwoordig.