R4 gespot

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Ron

Bericht: # 24790Bericht Ron »

Nou :

Of men doet het met behulp van de ledenlijst van de club. Bom, klaar.
(al eens gedaan en per direct mogelijk indien gewenst)

Of je zet een serieus R4-register op.

Dat laatste lijkt me wel aantrekkelijk, inclusief die kaart waar je het over hebt.
Men kan dan vanaf heden een database gaan aanleggen van elk viertje. Gebaseerd op kenteken kan je dan opslaan : eigenaar, kleur, type, geschiedenis, foto's, onderhoud, wetenswaardigheden, gespot, enz.
Specifieke criteria in een genormaliseerd veld. Rest in tekstformat in ander veld.

Centraal geregistreerd wordt voorkomen dat: mensen iets vergeten, dingen kwijtmaken, vergeten door te geven aan de volgende eigenaar, enz.

Het dondert niet veel als men iets vergeet te melden aan de registratie. Alles wat wél gemeld wordt is nuttig voor de historie. Het kan dus alleen maar meer worden, nooit minder.

Manco : het kost tijd en ruimte van de persoon die die registratie bijhoudt.

On-line het register vol laten lopen kan ook, maar is ongecontroleerd, en ik weet niet hoe dat moet.

Zijn er niet al clubs die dit lopend hebben?
schoapke

Bericht: # 24794Bericht schoapke »

je kan het vollopen beperken door:
maar 1 foto toestaan met een bepaald formaat en bestands grote en door te voorkomen dat het zelfde kenteken vaker voorkomt. dit hoeft natuurlijk niet zichtbaar te zijn voor de bezoekers, want dan zijn de viertjes wat makkelijk op te sporen voor sommige mensen
Ron

Bericht: # 24795Bericht Ron »

Ik bedoel een fatsoenlijke database. Daar komt een kenteken maar één keer in voor natuurlijk.
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 24798Bericht R4F6GTX Automaat »

Zoiets is er al, kijk maar op http://www.renault4.plus.com/ klik op >Guestbook< dan op >world map of entries
< dan kun je op > Europe< klikken en je ziet de plaatsnamen etc. kijk zelf maar.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
philip

Bericht: # 24805Bericht philip »

vannacht werd er doormijn buurvrouw iemand bij mijn r 4 tl gespot (ja mijn ,mijn vrouw heeft hem mij gegeven > lief he)
maar goed ik naar buiten staat er 1 of andere paarde... met een schroevedraaier in het slot te poren,ik weet wel dat mijn buurvrouw eerst de ambulance heeft gebeld en daarna de politie,bleek later iemand te zijn die wilde joyrijden in mijn r 4 .
zegt die eikel van de kit(politie) dat het uitnodigend is omdat hij nog op frans kenteken staat,en dat ik strafbaar ben omdat ik eigenrechter heb gespeelt en dat terwijl ik 14 jaar gebokst heb ,dus volgens hem krijgt dit verhaal voor mij nog een staartje !
omdat die paarde... met die schroevedr. een aanklacht tegen mij ingediend heeft!!!!
ik zat toch niet met mijn poten aan zijn auto.
ik heb meneer de rechercheur al wel beloofd dat als ik voor moetkomen en die schroevedraaier freak er die dag bij is in de rechtzaal dat ze hem maar beter een goeie helm op kunnen zetten!!!!!
nou ja we zien wel................
maar ik weet wel dat het niet uitmaakt of je straks je kenteken bekend maakt :lijpe lopen er toch
r4tl/renault master t 35 d/citroen az '54/porsche 356 '59/harley wlc '43
schoapke

Bericht: # 24807Bericht schoapke »

je moet toch wat als iemand zich verzet bij zn aanhouding. Denk niet dat ie uit zichzelf gebleven was tot de wout eindelijk eens een keer ter plaatse was :grin:
Ton

Bericht: # 24820Bericht Ton »

Als je voor moet komen,gewoon zeggen dat hij begon!!!dan is het noodweer.......laat hem maar bewijzen dat het niet zo is!!!

Jij hebt toch getuigen dat hij begon...toch?
Bas

Bericht: # 24834Bericht Bas »

Ron,

Zo uitgebreid is wel een idee, maar dat kost wel redelijk wat tijd om te maken. En idd voral om bij te houden en te beheren.

Paul,

Dat ziet er wel goed uit, maar voorlopig wilde ik dan maar beginnen met nederland, onderverdeeld in provincies.
Wanneer je op een provincie klinkt krijg je een lijst met mensen die hum 4-tje aangemeld hebben met een fototje (een simpele tabel). een extra optie kan dan zijn info toevoegen bijv:
- gespot op 19-08-2003 in Amsterdam
- op 20-08-2003 remschijven + blokken vervangen.
- op 21-08-2003 verkocht aan R. Vier te Amsterdam.

zoiets..., ik zal wel eens een voorbeeldje maken, voor diegene die het intresseerd, ik kan websites maken in php met een mysql of pgsql database.
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 24840Bericht R4F6GTX Automaat »

Ja leuk. Gespot bij mij in de tuin, een F6, nog een F6, nog een, nog een, een F4, nog een F4, nog een F4, nog een halve F4, een R4 GTL, een gesloopte GTL, een gesloopte F6, ooit remblokken vervangen, maar ik weet niet meer aan welke, ehhh.... ja, en nog zo meer. Maar je idee is leuk en ik doe wel mee. Kom jij maar met je php met een mysql of pgsql of welke andere scheldwoorden je nog meer kent, ik weet in ieder geval niet waar je het nu weer over hebt, maar dat geeft niet. Suc7.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2003-08-18 18:13 ]</font>
Bas

Bericht: # 24846Bericht Bas »

Ik ga alleen nog even brainstromen over hoe ik het ga doen met gebruikers enzo, om de gegevens te wijzigen.
Maar, ik moet morgen weer werken dus dan heb ik tijd genoeg om na te denken.
Ron

Bericht: # 24852Bericht Ron »

Goed idee deBas. Maar ik zou het wel zonde vinden als ook niet gelijk gebruik gemaakt wordt van een fikse berg info van de club. Da's een goede voedingsbodem.
Ik heb zo het stille vermoeden dat als het niet door de club gedragen en uitgedragen wordt (bestuur cs), dat het dan een stille dood sterft met een twintigtal viertjes. Zonde van de moeite.
Ik vind het in ieder geval wél een superidee, en loop er ook al een tijdje mee rond. Ben ook bezig met het uitzinnen van de opzet-en-hoe-dan-verder.
Beginnen kan iedereen, het gaat om het daarná.
Ik hoop dat je er serieus tijd aan besteed want ik weet helemaal niks van SQL en koppelingen met web.
Jantine

Bericht: # 24925Bericht Jantine »

Gisteren rond 16.45 gespot in steenwijk. Beige F6combi. Deze reed snelweg op richting meppel ik kwam vanuit de richting MAC Donalds.
philip

Bericht: # 24963Bericht philip »

vandaag in den haag(he rijmt)
in de van bielandtstraat een heel leuk wit gtl-tje een vroege volgens mij
zag er goed uit
helaas weer geen sticker
maar ja ik heb hem ook nog niet
r4tl/renault master t 35 d/citroen az '54/porsche 356 '59/harley wlc '43
Meike

Bericht: # 24964Bericht Meike »

(gaap) Misschien kom ik ook wel naar Terwolde. Hebben jullie (als forumgebruikers) nog bepaalde 'kentekens'? Vierkante ogen bijvoorbeeld? :)
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 24965Bericht R4F6GTX Automaat »

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2003-10-02 01:05 ]</font>
Plaats reactie