Wazig gierend geluid bij het afremmen.
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Wanneer ik met mijn 4 GTL afrem op de motor, of als ik de motor ontkoppel, komt er een raar gierend geluid van onder de motorkap.
Ik ben ermee hier in de buurt naar de garage gegaan, maar daar konden ze het ook niet vinden.
Volgens die man was het niet ernstig, een slangetje ofzo wat lucht lekte, iig niet de V-snaar.
Heeft iemand dit ook een keer gehad en weet dus waar ik moet zoeken?
Ik ben ermee hier in de buurt naar de garage gegaan, maar daar konden ze het ook niet vinden.
Volgens die man was het niet ernstig, een slangetje ofzo wat lucht lekte, iig niet de V-snaar.
Heeft iemand dit ook een keer gehad en weet dus waar ik moet zoeken?
Ron, die man van de garage is meegereden, en heeft even staan luisteren.
Het geluid komt niet uit de buurt van de dynamo, het lijkt bij de carberateur vandaan te komen.
Het is redelijk plots begonnen, nu een week of 4 geleden. Naar mijn idee is het wel erger geworden in die 4 weken, maar het kan ook zijn dat ik er meer op ben gaan letten.
Het geluid komt niet uit de buurt van de dynamo, het lijkt bij de carberateur vandaan te komen.
Het is redelijk plots begonnen, nu een week of 4 geleden. Naar mijn idee is het wel erger geworden in die 4 weken, maar het kan ook zijn dat ik er meer op ben gaan letten.
Ik ben bij mijn eerste bericht onduidelijk geweest, ik bedoelde met afremmen op de motor je gas loslaten en daardoor afremmen. Dus niet terugschakelen en zo op toeren afremmen. Hij piept dus bij een verminderend toerental zonder kracht te leveren.
Om de V-snaren uit te sluiten heb ik die net vervangen, dat helpt niks.
Ik ben er ook net achtergekomen dat het variabel piept wanneer ik ontkoppeld gas geef, dit zou volgens mij betekenen dat het dus niet in de versnellingsbak kan zitten maar in de motor of de koppeling.
Ik heb ook even de verdeelkap eraf gehaald om te kijken, deze zag er vreselijk uit en toen ik hem terug gezet had en een stukje ging rijden was het gepiep even minder.
Zou het de verdeelkap kunnen zijn?
Morgen maar even een nieuwe halen, want of dat de oorzaak is of niet, hij is toch aan vernieuwing toe.
Om de V-snaren uit te sluiten heb ik die net vervangen, dat helpt niks.
Ik ben er ook net achtergekomen dat het variabel piept wanneer ik ontkoppeld gas geef, dit zou volgens mij betekenen dat het dus niet in de versnellingsbak kan zitten maar in de motor of de koppeling.
Ik heb ook even de verdeelkap eraf gehaald om te kijken, deze zag er vreselijk uit en toen ik hem terug gezet had en een stukje ging rijden was het gepiep even minder.
Zou het de verdeelkap kunnen zijn?
Morgen maar even een nieuwe halen, want of dat de oorzaak is of niet, hij is toch aan vernieuwing toe.
Ik heb net heel veel moeren aangedraaid in de buurt van het in-/uitlaat spruitstuk, en in de buurt van de carbarateur. Het lijkt te helpen, maar ik moet nog een verder stuk rijden voor ik er zeker van ben of het over is of niet.
De verdeelkap vervangen hielp niet tegen het geluid, maar hij ging wel ineens iets beter lopen.
De verdeelkap vervangen hielp niet tegen het geluid, maar hij ging wel ineens iets beter lopen.
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Toen je die verdelerkap erafhaalde was het gepiep even minder (daarna)? Misschien loopt het ontstekingsmechanisme wat droog (ook eens gehad). Gewoon een beetje vet op het viltje doen dat onder de rotor zit en ook het vervroeginsmechanisme (zit onderin) een beetje smeren. Wel voorzichtig met die olie he, de contactpunten moeten droog blijven!!!! Who knows, misschien helpt het....
Zo, ik kan de 140 weer aantikken met mijn nieuwe carburateur...