Hoe veel tijd heb ik nodig om mijn kleppen te stellen? Werkplaatshandboek verteld me alleen over stellen zelf, maar niks over de voorberijding, verwijderen klepdeksel etc. Reken ik een uur of een dagdeel of een dag?
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Als je het nog nooit hebt gedaan reken dan maar op 2 à3 uur. Een geoefend persoon zou het in een half uurtje of zelfs nog minder moeten kunnen klaren denk ik zo.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
kleppendeksel. En daarvoor waarschijnlijk de benzineleiding los maken of aan de kant wringen en misschien moet je schakelstang losmaken, ligt eraan wat je het makkelijkste vind. Kan namelijk ook zonder, maar dan krijg je het kleppendeksel er bijna niet onderuit.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
ik heb de schakelstang vandaag wel weggehaald om de kleppen te stellen. leek me gewoon makkelijker. en het zijn maar 2 boutjes.
na net een proefritje gemaakt te hebben, lijkt het of onderin de motor nu een stuk beter loopt, heeft het stellen in ieder geval toch geholpen.
door een turbo komt er meer lucht in cilinder, niet om de huidige verbranding te verbeteren, maar om meer brandstof in te kunnen spuiten, waardoor men meer vermogen krijgt