kleppen stellen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 23076Bericht Bauke »

Hoe veel tijd heb ik nodig om mijn kleppen te stellen? Werkplaatshandboek verteld me alleen over stellen zelf, maar niks over de voorberijding, verwijderen klepdeksel etc. Reken ik een uur of een dagdeel of een dag?
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 23080Bericht Goof »

Als je het nog nooit hebt gedaan reken dan maar op 2 à 3 uur. Een geoefend persoon zou het in een half uurtje of zelfs nog minder moeten kunnen klaren denk ik zo.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 23082Bericht Bauke »

ok, dank. Wat moet er eigenlijk allemaal af voordat ik er bij kan?
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 23084Bericht Goof »

kleppendeksel. En daarvoor waarschijnlijk de benzineleiding los maken of aan de kant wringen en misschien moet je schakelstang losmaken, ligt eraan wat je het makkelijkste vind. Kan namelijk ook zonder, maar dan krijg je het kleppendeksel er bijna niet onderuit.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 23086Bericht Jan-Geert »

ik heb nog nooit de schakelstang verwijderd voor het kleppen stellen hoeft echt niet!
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 23104Bericht cees en jantine »

ik heb de schakelstang vandaag wel weggehaald om de kleppen te stellen. leek me gewoon makkelijker. en het zijn maar 2 boutjes.
na net een proefritje gemaakt te hebben, lijkt het of onderin de motor nu een stuk beter loopt, heeft het stellen in ieder geval toch geholpen.
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 23106Bericht Folkert »

Als ze veel speling hadden, gaan ze nu langer en verder open. Ergo: een betere vulling en dus gaattie harder.
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 23111Bericht Ron »

Istie dan ook zuiniger of niet? Theoretisch?
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 23121Bericht Goof »

Volgens mij juist niet. Want betere vullingsgraad betekent meer mengsel in de cilinder dus meer benzineverbruik.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Ton
Berichten: 69
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 2:00 am
Locatie: Apeldoorn

Bericht: # 23123Bericht Ton »

Betere vullingsgraad=beter rendement :smile:

Dus uit zich dat in betere prestaties en hoef je derhalve je gaspedaal minder in te trappen :wink:
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 23126Bericht Goof »

En dus zou volgens die redenering een turbo motor super zuinig moeten zijn, maar dat is dus weet niet waar. Maar waarom dan niet?
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 23130Bericht cees en jantine »

door een turbo komt er meer lucht in cilinder, niet om de huidige verbranding te verbeteren, maar om meer brandstof in te kunnen spuiten, waardoor men meer vermogen krijgt :smile:
Ton
Berichten: 69
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 2:00 am
Locatie: Apeldoorn

Bericht: # 23133Bericht Ton »

idd is het met een Turbo zuiniger rijden,een goed voorbeeld hiervan zie je bij de diesels.

Ook bij een benzine motor is dit goed mogelijk,kijk maar bij Saab,die heeft op alle modellen zitten.

Het ligt er natuurlijk wel aan HOE je met dit vermogen omgaat!!

Ton
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 23139Bericht Ron »

Prestatie is niet gelijk aan rendement is niet gelijk aan zuinigheid.
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 23152Bericht Ron »

Nou ja, die laatste twee wel een beetje, maar dat houdt weer verband met het eerste en wat je wilt.
Plaats reactie