contactslot stuk
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Probleem: sleutel gaat met moeite het slot in, draait niet meer om. Stand van zaken: ingespoten met beetje WD40, proberen te spoelen met contactspray, dashboard los, bovenste afdekplaatje (met die letters) losgepeuterd, boutje aan de zijkant eruitgedraaid.
HELLUP! wie weet hoe nu verder? En: wie heeft er nog een contactslot liggen?
HELLUP! wie weet hoe nu verder? En: wie heeft er nog een contactslot liggen?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
ik heb net even gekeken bij een oud topic, maar daar hadden we het meteen over boren enzo... geen andere optie? Het lijkt erop of die veertjes die de palletjes terugdrukken om de een of andere reden hun werk niet meer doen. Met een spelt kan ik het zien: palletje is soepel in te drukken, maar veert niet meer terug.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
op het slot zelf staan lettertjes. uit mijn hoofd gezegd moet je hem in de G-stand zetten, zodat je dat ijzeren palletje dat in je stuurkolom valt terug kunt drukken om het slot eruit te lichten. Lukt dit niet, boor dan of het slot kapot of dat palletje eruit. Risico van het palletje kapot boren is dat je evt ook je stuurkolom kunt beschadigen waardoor straks je slot niet meer helemaal fijn zit en het kan bewegen en zo...
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
ah! het boutje zit aan de achterkant en het palletje aan de bovenkant! Mmmm. dat palletje wegboren is niet echt een optie. Wil je daar met je boormasjien bijkomen moet je hele dashboard eraf! Ik neem morgen bij m'n werk wel even een paar HSS cobalt boortjes mee. Wat zeggen jullie: vlak boven de slotingang, of pakweg 5 mm erboven?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
Ik heb het 1 keer gedaan bij een 25. Dat was me een martelpartij voordat dat slot het begaf. Met klein beginnen, steeds groter en groter en op een gegeven moment begint ie te happen omdat die veertje dan los komen. Daar moet je dan nog doorheen en dan kun je dat palletje met een drevel en een hamer het slot in meppen en het hele slot verwijderen. Ben ik zeker 2 uren mee bezig geweest.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Heb ik ook eens gehad.
Bij mij wilde de sleutel er nog net in maar draaien ging absoluut niet.
Ik kon hem dus ook niet op de G(arage) stand zetten om de cilinder er uit te halen. (schroefje eruit en stiftje indrukken)
Ik moest toen met een schroevedraaier de stalen huls waar de cilinder in zit open wrikken.
Ga vooral niet proberen het stuurslot te forceren met geweld, (zoals in films), want dan mol je echt veel.
Ik heb een "nieuwe" cilinder gekocht bij KIHON in Wageningen. Hij vroeg er wel te veel voor nl. 50 euro. Maar je wilt weer rijden he!
Bij mij wilde de sleutel er nog net in maar draaien ging absoluut niet.
Ik kon hem dus ook niet op de G(arage) stand zetten om de cilinder er uit te halen. (schroefje eruit en stiftje indrukken)
Ik moest toen met een schroevedraaier de stalen huls waar de cilinder in zit open wrikken.
Ga vooral niet proberen het stuurslot te forceren met geweld, (zoals in films), want dan mol je echt veel.
Ik heb een "nieuwe" cilinder gekocht bij KIHON in Wageningen. Hij vroeg er wel te veel voor nl. 50 euro. Maar je wilt weer rijden he!
if it aint broke - find out why