uitlaat

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
ed stoelinga
Berichten: 8
Lid geworden op: za jan 12, 2002 2:00 am
Locatie: Bergum

Bericht: # 2188Bericht ed stoelinga »

het is weer zover: mijn uitlaat is weer door.. Bovendien beginnen mijn gelaste binnenschermen alweer te roesten. Hoort er natuurliujk bij, maar als het niet hoeft dan liever niet. Ik weet dat in Duitsland de viertjes ook geleverd werden met de uitlaatpot achter, net als bij de R5. Past zo'n uitlaat ook onder een F6??? Blijft de pot droger en het scherm kouder....
eigenaar van een R4F6 combi uit 1984
Gast

Bericht: # 2189Bericht Gast »

hmm wel een idee ja , lijkt me ook beter voor mn f6 , maar een f4 kan niet helaas..
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 2190Bericht Goof »

waarom zou het niet kunnen?
Bij de "gewone" viertjes zit de pot toch ook achter. Als je er zo'n pot onder hangt en het voorste gedeelte van je uitlaat vervang door het bochtige deel dat bij de "gewone" viertjes zit, moet het kunnen lijkt me zo.
Misschien kun je zelfs de complete uitlaat van een gewone monteren en in het midden verlengen met een gedeelte van je huidige uitlaat. Of denk ik er allemaal te simpel over?
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 2192Bericht Ron »

Als je een beetje kan buigen en lassen en je hebt een beetje materiaal en gereedschap dan
kun je hem d'r onder gooien zoals je wilt.
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 2201Bericht Folkert »

De GTL heeft de demper altijd achteraan. Alle andere modellen hebben de demper in het spatscherm zitten... Je zou een GTL uitlaat kunnen overwegen, maar houd rekening met het feit dat een F6 langer is dan een GTL.
Gast

Bericht: # 2208Bericht Gast »

maar waarom heeft de gtl hem achteraan?? ik vind zon ding aan de zijkant wel wat hebben en een gewone pijp in t binnenscherm rot ook weg :sad:
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 2215Bericht Goof »

Demper achteraan lijkt me toch beter, daar krijgt hij niet elke keer weer een koude douche van het regenwater en bovendien denk ik dat een gewoon pijpje in je spatbord lang niet zo warm wordt, want een demper houdt enorm tegen en zorgt dus denk ik voor nogal wat warmte-ophoping.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
ed stoelinga
Berichten: 8
Lid geworden op: za jan 12, 2002 2:00 am
Locatie: Bergum

Bericht: # 2230Bericht ed stoelinga »

dat lijkt mij dus ook. Ik ga maar eens en gtl uitlaatje proberen. Met een extra tssenstuk moet er wel iets te bakken zijn. kan ik meteen de eerste pijp vervangen door eentje die op een uitlaatspruitstuk voor een dikke weber past...
eigenaar van een R4F6 combi uit 1984
ed stoelinga
Berichten: 8
Lid geworden op: za jan 12, 2002 2:00 am
Locatie: Bergum

Bericht: # 2231Bericht ed stoelinga »

dat lijkt mij dus ook. Ik ga maar eens en gtl uitlaatje proberen. Met een extra tssenstuk moet er wel iets te bakken zijn. kan ik meteen de eerste pijp vervangen door eentje die op een uitlaatspruitstuk voor een dikke weber past...
eigenaar van een R4F6 combi uit 1984
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 2236Bericht Folkert »

Ik denk daarentegen dat het allemaal wel meevalt met die hitte... Ik nodig u allen uit om eens mijn spatscherm aan te raken na een flinke rit. Op de plaats waar alle andere dan GTL-modellen hun uitlaatdemper hebben zitten, heb ik een katalysator geplaatst. En op de vraag wat dan het heetst wordt, weet ik al het antwoord.
Eh sterker nog: ik bied kratjes bier op diegene die meer dan een minuut zijn hand op mn spatscherm durft te leggen na een degelijk rondje racen...
Gast

Bericht: # 2245Bericht Gast »

hahaha!!
Plaats reactie