het 1000-koppige monster: roest
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Nog maar eens een vraag over de grootste plaaggeest van de R4 bezitter. Het lukt me bijna niet om de roestplekken werkelijk helemaal weg te schuren, zodat er geen zwart puntje meer te zien is op het blanke metaal. Mijn zgn. roest-stopper (“stopt het oxidatieproces! zet roest om in andere verbinding!â€
-
Het beste is om de troep eruit te slijpen of zandstralen en dan met plamuur weer opvullen, maar een low-budget methode is er ook wel, de plek goed schoon krabben, zoveel mogelijk verwijderen, zo goed mogelijk blank metaal en geen loszittende roestbladders of verfresten, goed droog en dan de polyester (2 componenten) erop smeren, van dat spul waar ze kano's van maken, maar dan zonder de matjes. (niet teveel tegelijk aanmaken want is in een paar minuten hard) suc7
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
-
Vreemd, die roestomvormer moet toch echt werken.
Behalve als je niet genoeg roest hebt weggehaald. Dit moet dan ook de conclusie zijn.
Wellicht zit er gewoon nog teveel roest onder, meer dan je denkt.
Die roestomvormer is echt superspul, maar zaak is wel dat al het roest omgevormd moet worden. Als de oppervlakte goed omgevormd wordt en de zooi is hard, dan kan het spul niet meer dááronder komen.
Zodra er nog maar één pikkeltje zit is het allemaal voor niets. Kan ook zijn dat je niet snel genoeg bent geweest met het aanbrengen van een dekkende laag over blank metaal. Een paar uur in de droge buitenlucht kan al teveel zijn.
Goed behandelen, en goed weer spuiten. Liefst meerdere lagen en ruim om de aangeschuurde plek heen. Kan toch haast niet fout gaan.
Je verf is toch niet op waterbasis?
Behalve als je niet genoeg roest hebt weggehaald. Dit moet dan ook de conclusie zijn.
Wellicht zit er gewoon nog teveel roest onder, meer dan je denkt.
Die roestomvormer is echt superspul, maar zaak is wel dat al het roest omgevormd moet worden. Als de oppervlakte goed omgevormd wordt en de zooi is hard, dan kan het spul niet meer dááronder komen.
Zodra er nog maar één pikkeltje zit is het allemaal voor niets. Kan ook zijn dat je niet snel genoeg bent geweest met het aanbrengen van een dekkende laag over blank metaal. Een paar uur in de droge buitenlucht kan al teveel zijn.
Goed behandelen, en goed weer spuiten. Liefst meerdere lagen en ruim om de aangeschuurde plek heen. Kan toch haast niet fout gaan.
Je verf is toch niet op waterbasis?
- Rodeo-6
- Contacteer:
[quote]
Op 2003-05-30 17:32, schreef Agnes:
Nog maar eens een vraag over de grootste plaaggeest van de R4 bezitter. Het lukt me bijna niet om de roestplekken werkelijk helemaal weg te schuren, zodat er geen zwart puntje meer te zien is op het blanke metaal. Mijn zgn. roest-stopper (“stopt het oxidatieproces! zet roest om in andere verbinding!â€
Op 2003-05-30 17:32, schreef Agnes:
>> Doe mij maar een DAF <<