Ploffen carburateur, niet starten?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Gisteren een super rit gereden in Voorthuizen, geen centje pijn. Wel matig accellereren, heden ochtend startmotor draaide rond, luid ploffende carburateur, maar geen ontsteking, waar moet ik zoeken, ik volg de bevindingen van andere leden in dit forum op de voet, maar heb nog niks gevonden.
Renault 4F4 combi 1988 pompiers (niet origineel)
Renault Estafette Alouette 1973 pompiers, origineel "tres bon etat''
Renault Kangoo Family 2016
Fiat Panda
Tandemasser gevuld met een heteluchtballon
Renault Estafette Alouette 1973 pompiers, origineel "tres bon etat''
Renault Kangoo Family 2016
Fiat Panda
Tandemasser gevuld met een heteluchtballon
Ik kan mij herinneren dat ik zo'n 20 jaar geleden iets dergelijks ook heb gehad bij mijn eerste autootje, een gifgroene Renault 6TL uit 1975. Ik had mijn auto net een grote beurt gegeven en toen ik hem starten wilde, wilde hij niet aanslaan. Er kwamen wel ploffen uit de carburateur. Ik dacht dat ik wat verkeerds had gedaan. Ontstekingsvolgorde niet goed of ontstekingstijdstip verkeerd!? Nee, dat bleek allemaal in orde. Na lang zoeken kwam ik er achter dat de koppakking doorgeslagen was. Eigenlijk niet zo vreemd; ik had toen net mijn rijbewijs en mijn gaspedaal kende maar 2 standen. Stationair of volgas.
Ik had ook gelijk een verklaring waarom er roestsporen liepen naast het expansievat. Dat bleek nl. opgedroogd (roest)koelwater te zijn dat door de in het koelsysteem opgebouwde verbrandingsdruk uit het expansievat moet zijn gespoten.
Ik had ook gelijk een verklaring waarom er roestsporen liepen naast het expansievat. Dat bleek nl. opgedroogd (roest)koelwater te zijn dat door de in het koelsysteem opgebouwde verbrandingsdruk uit het expansievat moet zijn gespoten.
keessie met zijn zessie
Ik ken tegenwoordig ook standje 3, normaal rustig toeren, ver vooruit kijken en tijdig gas terug nemen, daar ligt het dus niet aan. Ik heb na het ploffen meteen de stroomverdeler schoongemaakt en de kontakt-puntjes afgesteld, helaas zonder resultaat. Uiteindelijk met de fiets naar het werk gereden(scheelt maar 5 min. met de auto,maar toch). Bij terugkomst thuis startte hij dus weer wel, heb ik dan een verzopen motor/carburateur gehad?
Renault 4F4 combi 1988 pompiers (niet origineel)
Renault Estafette Alouette 1973 pompiers, origineel "tres bon etat''
Renault Kangoo Family 2016
Fiat Panda
Tandemasser gevuld met een heteluchtballon
Renault Estafette Alouette 1973 pompiers, origineel "tres bon etat''
Renault Kangoo Family 2016
Fiat Panda
Tandemasser gevuld met een heteluchtballon
Na het afstellen van de puntjes en het op de juiste wijze verleggen van de lucht-aanvoer-slang heb ik weer een heerlijk soepel rijdend viertje verkregen, dus goed zoeken alvorens te redeneren dat het meteen fout zou zijn.
Renault 4F4 combi 1988 pompiers (niet origineel)
Renault Estafette Alouette 1973 pompiers, origineel "tres bon etat''
Renault Kangoo Family 2016
Fiat Panda
Tandemasser gevuld met een heteluchtballon
Renault Estafette Alouette 1973 pompiers, origineel "tres bon etat''
Renault Kangoo Family 2016
Fiat Panda
Tandemasser gevuld met een heteluchtballon