spanning van de torsiestaven halen
Moderators: Rik H., trompjohan, R4F6GTX Automaat, Mark4GTL, Nando, R4F6GTX Automaat, Mark4GTL, Rik H., trompjohan, Nando
- dirkoosterhoff
spanning van de torsiestaven halen
Hoi,
Wat is de beste (en veiligste) manier om de spanning van de voorste torsie staven af te halen?
Ik ben van plan om bij Jan Willem het desbetreffende stuk gereedschap aan te schaffen maar dan nog is er misschien een bepaalde volgorde?
Groet, Dirk
Wat is de beste (en veiligste) manier om de spanning van de voorste torsie staven af te halen?
Ik ben van plan om bij Jan Willem het desbetreffende stuk gereedschap aan te schaffen maar dan nog is er misschien een bepaalde volgorde?
Groet, Dirk
- dirkoosterhoff
Re: spanning van de torsiestaven halen
Oei, ben bang dat mijn Frans hier niet toereikend voor is helaas.
Gewoon een online vertaalprogramma gebruiken en je komt er wel uit.
Auto vooraan ondersteunen, aandrijfassen verwijderen en stuurhuis lossen, wielophanging losmaken van chassis (onderste bouten blijven op hun plek, maar moeren eraf), en wagen verder opkrikken totdat wielophanging los en spanningsvrij is. Daarna ankerplaten losmaken.
PAS OP: stand van de torsiestaven tov wieldraagarmen en ankerplaten goed markeren! Als de boel spanningsvrij is wil torsiestaaf wel eens aan 1 of beide kanten los komen; als je het niet afgetekend hebt ben je dan je afstelling en dus je wagenhoogte kwijt.
PAS OP: stand van de torsiestaven tov wieldraagarmen en ankerplaten goed markeren! Als de boel spanningsvrij is wil torsiestaaf wel eens aan 1 of beide kanten los komen; als je het niet afgetekend hebt ben je dan je afstelling en dus je wagenhoogte kwijt.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- dirkoosterhoff
Thanks. Ik heb zelf inmiddels een manier bedacht om met een dikke balk over het chassis en dan een stevige spanband om de draagarm de spanning gecontroleerd te verminderen. Dat ging prima gelukkig. De afstelling had ik inderdaad ook al gemarkeerd.
Tot nu toe gaat het allemaal redelijk voortvarend en kan het chassis straks naar Roberto die het voor mij gaat repareren
Tot nu toe gaat het allemaal redelijk voortvarend en kan het chassis straks naar Roberto die het voor mij gaat repareren