Ff voorstellen…..

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: Rik H., trompjohan, R4F6GTX Automaat, Mark4GTL, Nando, R4F6GTX Automaat, Mark4GTL, Rik H., trompjohan, Nando

Plaats reactie
Lostinfrance

Ff voorstellen…..

Bericht: # 185899Bericht Lostinfrance »

Hallo,

Aangezien wij ( mijn vrouw en ik) komende vrijdag (21-08) onze aangekochte R4 gaan ophalen, vond ik het leuk om mij hier aan te melden, om met andere R4 rijders(sters) in kontakt te komen over allerlei onderwerpen welke verband hebben met een Renault R4.
Ik ben van bouwjaar 1964 en de R4 van 1988.
Deze komt oorspronkelijk uit Spanje, en is vanaf 2020 in NL en bij de huidige eigenaar.
Ik heb 22 jaar een Honda Crx gehad van de 2e generatie, die ik aan een andere liefhebber verkocht heb.
Ik rijd ook motor en heb altijd zelf gesleuteld aan mijne of andere motoren.
De R4 is een TL uitvoering met 1100 motor en in nette staat, technisch zijn er zaken voor verbetering vatbaar, zoals hij schakelt zwaar en loopt stationair niet mooi.
Ik ga hem helemaal nalopen.
Afbeelding
heeft iemand mijn kluts gezien? ik ben hem kwijt :lol:
Lostinfrance

Re: Ff voorstellen…..

Bericht: # 185926Bericht Lostinfrance »

Gisteren opgehaald, was 1,5uur rijden, is begin vorige week apk gekeurd voor 2 jaar, achter banden zijn 26 jaar oud en droogte scheurtjes in het loop vlak, zal wel geen afkeur punt geweest zijn ….
Bij thuis komst meteen al tot de ontdekking gekomen dat hij benzine lekt van de bovenkant van de tank, dus die moet er onder uit.
Sporing van de voorwielen klopt niet, staan teveel op uitspoor.
Zonder choke slecht stationair lopen.
Stoelen zijn doorgezakt, dus daar ga ik nieuwe schuim inzetten en de bekleding schoon maken.
Carrosserie in roestvrije originele staat,1e lak wel heeel veel krassen en hier en daar wat deukjes op, konden wel een schuurspons gebruikt hebben met wassen :evil:
Zitten volgens mij nieuwe aandrijfassen op en alle fusee en stuurkogels vrij nieuw.
V- riemen zijn oud, dus die moeten ook nieuw.
Carburateur ga ik demonteren en schoonmaken( ultrasoon) , revisie setje erin en afstellen.
Ontsteking nakijken.
Koelvloeistof is bruin, dus die moet ook vervangen.
Heb vandaag al nieuwe ringen in de schakelstang gezet want de onderste was geheel weg
Dus voorlopig nog genoeg te doen. (baai)
heeft iemand mijn kluts gezien? ik ben hem kwijt :lol:
Hanz
Contacteer:

Re: Ff voorstellen…..

Bericht: # 185927Bericht Hanz »

Spaanse viertjes, altijd leuk. Welkom hier!
Plaats reactie