Mijn net nieuwe F4tje heeft ene tik links voor als ik zwaar naar rechts stuur.
Stuurkogels was versleten, is nu vervangen en uitgelijnd... Rijdt beter, zelfde Euvel.
Net weer opgekrikt: ik vermoed de homkineet Linker as, wielkant. Als ik de as rond draai zie je hem een hobbel in de hoogte maken...
Heb al een nieuwe sks-as besteld bij de onderdelenzaak, maandag is die er. En dan moet hij er snel onder (het zal eens niet) want we gaan er dinsdag of woensdag mee naar Frankrijk.
Ik zocht maar vond nog geen echt fijne instructies voor het makkelijk verwisselen ervan. Staan die wel op het forum? Of hebben jullie een link naar een fijne instructie? Ik heb best wat sleutel ervarign maar ben alle specifiek r4 dingen wel verleeerd zeg maar. En ik hoop het in 1 keer goed te kunnen doen en niet halverwege wast te lopen.
Makkelijkste manier aandrijfas Links vervangen.
Moderators: Rik H., trompjohan, R4F6GTX Automaat, Mark4GTL, Nando, R4F6GTX Automaat, Mark4GTL, Rik H., trompjohan, Nando
Re: Makkelijkste manier aandrijfas Links vervangen.
Ik vind hier net wel een praktische video
https://www.youtube.com/watch?v=Vk3wXGxrEto
(Een Nederlandse nog wel) Het hele stuk waarin ze de seal op de bak vervangen lijkt me overbodig, als seal goed is kan oude as er uit en nieuwe er in lijkt me.
Ik hoopte gewoon zo dat er genoeg ruimte te maken is zonder het hele fusee los te maken. (Ok, de stuurkogel kan wel op zijn plek blijven, dus ik hoef m niet opnieuw te laten uitlijnen maar toch...
https://www.youtube.com/watch?v=Vk3wXGxrEto
(Een Nederlandse nog wel) Het hele stuk waarin ze de seal op de bak vervangen lijkt me overbodig, als seal goed is kan oude as er uit en nieuwe er in lijkt me.
Ik hoopte gewoon zo dat er genoeg ruimte te maken is zonder het hele fusee los te maken. (Ok, de stuurkogel kan wel op zijn plek blijven, dus ik hoef m niet opnieuw te laten uitlijnen maar toch...
- Hanz
- Contacteer:
Re: Makkelijkste manier aandrijfas Links vervangen.
Ik heb al meermalen de aandrijfas vervangen door de bovenste wieldraagarm bij de motorzijde los te halen (die lange bout dus). Je kunt dan net het fuseestuk zo ver naar voren kantelen dat de as eruit kan. We even oppassen dat er niet teveel kracht op de flexibele remleiding komt. Geen centje pijn.