Renault 4 Plein Air

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: Rik H., trompjohan, R4F6GTX Automaat, Mark4GTL, Nando, R4F6GTX Automaat, Mark4GTL, Rik H., trompjohan, Nando

Plaats reactie
jandoe1000

Renault 4 Plein Air

Bericht: # 185503Bericht jandoe1000 »

Tijdens Rétromobile in Parijs werd een originele Renault 4 Plein Air geveild. Opbrengst EUR 95.360! Eindelijk erkenning van de zeldzaamheid van deze bijzondere uitvoering waarvan er nog geen 600 werden geproduceerd door de firma Sinpar. www.renault4pleinair.com
Afbeelding
Hanz
Contacteer:

Re: Renault 4 Plein Air

Bericht: # 185539Bericht Hanz »

Dat is geen klein prijsje, Jandoe1000, zelfs voor een Plein Air. Hij was toevallig niet in jouw bezit, voor de verkoop? Wat maakt dat de prijs zo hoog was? Originaliteit, concoursstaat?
jandoe1000

Bericht: # 185540Bericht jandoe1000 »

Haha, nee, die van mij staat rustig in de stal op de zomer te wachten.
Iedereen is verrast door de hoge opbrengst van de geveilde Plein Air. Door afwezigheid van aanbod vormt zich eigenlijk geen marktprijs die recht doet aan de zeldzaamheid. Dat is bij de Mehari anders. Daarvan zijn er zo'n 50.000 geproduceerd en die hebben een min of meer consistente marktprijs van tussen de 10k en 25k, met uitschieters naar 30k, afhankelijk van staat en uitvoering. Ze worden ook nog gemaakt met reproductie onderdelen. Zelf vind ik ze veel te duur, want wel heel leuk maar helemaal niet zeldzaam.
Deze Plein Air was kennelijk op het juiste moment op de juiste plek voor iemand die hem heel graag wilde hebben.
Remko

Bericht: # 185541Bericht Remko »

Dat is wel heel veel voor een Plein air. Ik zou hem nog maar eens poetsen Jandoe... :D Gezien het een veiling was waren er in ieder geval twee mensen die erg graag een Plein Air wilden hebben.
Plaats reactie